مهمترین نیاز جامعه اسلامی توجه هر چه بیشتر به مسأله توحید است

حضرت آیت الله جوادی آملی مهمترین نیاز جامعه اسلامی را توجه هر چه بیشتر به «توحید» دانست و گفت: تنها مشکل ما ضعف ایمان در کلمه «لا إله إلّا اللّه» است.جمعی از خانواده های شهدای حزب الله با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار اجر زنان در خانواده شهدا را همطراز شهید معرفی کرد و اظهار داشت: اصل وجود هر انسانی روح اوست و روح انسان موجودی مجرد است که از انوثت و ذکورت منزه می باشد.

وی ادامه داد: اگر انسانیت انسان به روح اوست لذا روح مخاطب خدای سبحان است، آنجا که می فرماید «یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّکَ کادِحٌ إِلى‌ رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاقِیهِ» هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد یعنی از آنجا که جمیع کمالات در انسان به روح بر می گردد هیچ تفاوتی بین زن و مرد در رسیدن به کمال وجود ندارد، این یک اصل قرآنی است.

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: خداوند وقتی درباره حضرت مریم سخن می گوید ایشان را نمونه ای از مردم مومن معرفی می کند نه نمونه ای از زنان مومن؛ یعنی مریم را الگو و نمونه ای از مردم خوب معرفی می کند و هرگز حرفی از زن بودن یا مرد بودن به میان نمی آورد.

حضرت آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: ذکورت و انوثت از مصادیق «صنف» است و نه «نوع» و تکلیف به «نوع» بر می گردد، به عبارت دیگر خداوند بر حسب توانایی بدنی زن و مرد، تکالیف متفاوتی برای هر یک از آنها در نظر گرفته است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین نیاز جامعه اسلامی را توجه هر چه بیشتر به «توحید» دانست و بیان داشت: اگر می بینید که صهیونیسم ۷۰ سال بر مسلمانان مسلط است به این دلیل است که جامعه اسلامی در بخش توحید مشکل دارد، تنها مشکل ما ضعف ایمان در همین کلمه «لا إله إلّا اللّه» است و قرآن نیز این نکته را تایید می کند آنجا که می فرماید «وَ ما یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَ هُمْ مُشْرِکُونَ» و ما با محور قرار دادن توحید می توانیم همه مشکلات خود را در همه بخش ها برطرف کنیم.

وی در پایان از درگاه الهی برای شهدای مقاومت، ترفیع درجات و برای مجاهدان جهان اسلام آرزوی توفیق و پیروزی هر چه بیشتر کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 14