حضرت آیت الله مکارم شیرازی: بخش قابل توجه تخلّفات کلان اقتصادی با زد و بند برخی دستگاه ها صورت می گیرد /مولا علی و نهج البلاغه همچنان در جامعه مظلوم است/

بخش قابل توجه تخلّفات کلان اقتصادی با زد و بند برخی دستگاه ها صورت می گیرد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی را به هوشیاری و مراقبت بیشتر در مقابله با قاچاق و تخلفات کلان اقتصادی توصیه کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات، با اشاره به وقوع برخی تخلفات کلان اقتصادی، بر لزوم هوشیاری و مراقبت جدی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی در این خصوص تاکید کرد و گفت: بخش قابل توجهی از این تخلفات درشت با همدستی و زد و بند بعضی دستگاه ها صورت می گیرد و دستگاه های اطلاعاتی باید در این خصوص به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

وی با بیان این که وقوع تخلفات کلان سبب بدبینی مردم می شود، خواستار اتخاذ تدبیر لازم از سوی مسؤولان و دستگاه ها در این خصوص شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر لزوم مقابله با پدیده قاچاق در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: پدیده قاچاق آن هم به صورت کلان و گسترده خسارات و پیامدهای جبران ناپذیری برای کشور دارد و واقعا در این خصوص باید فکری کرد و تا فکر اساسی در این زمینه نشود کمبود و گرانی اجناس غیر قابل اجتناب است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: برخی تخلفات کلان مالی مرتکب شده و بعد هم از کشور متواری می شوند و سرمایه های مردم و کشور را با خودشان می برند؛ دستگاه های اطلاعاتی باید در این باره هوشیاری و مراقبت بیشتری به خرج دهند.

این مرجع تقلید در پایان از تلاش های دست اندرکاران وزارت اطلاعات تقدیر و برای آنان در اجرای مسؤولیت های خطیری که عهده دار هستند، آرزوی توفیق کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات گزارش مشروحی درباره وضعیت امنیتی کشور ارائه کرد. 

مولا علی و نهج البلاغه همچنان در جامعه مظلوم است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از کتاب شریف نهج البلاغه به عنوان یادگار ماندگار و گرانسنگ مولا علی(ع) یاد و بر لزوم آشنا سازی جامعه با فرهنگ علوی تاکید کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد برگزاری یک هزار و چهارصدمین سال شهادت مولا علی(ع)، با بیان این که ما معتقدیم مولا علی(ع) همچنان مظلوم است و حق ایشان ادا نشده است، گفت: ما وقتی می خواستیم شرحی بر نهج البلاغه بنویسیم، به عدد انگشتان شرح شایسته و بایسته پیدا نکردیم.

وی افزود: ما احساس کردیم نهج البلاغه و مولا علی(ع) مظلوم است؛ با تلاش ها، تحقیقات و پژوهش های ارزشمندی که صورت گرفت، اخیرا شرح نهج البلاغه در بیست جلد به چاپ رسیده و در اختیار کتابخانه های کشور قرار گرفته است.

این مرجع تقلید با تاکید بر انجام کارهای ریشه ای برای خارج ساختن مولا علی(ع) و نهج البلاغه از مظلومیت، گفت: هرچه در این راستا تلاش کنید باز هم کم است و باید کاری کنید که حق مولا ادا شود و ما نیزآمادۀ هرگونه همکاری هستیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلام را عامل اصلی مشکلات جهان اسلام دانست و گفت: هرچند کارها و اقدامات بسیاری انجام دادند تا نام و یاد حضرت علی(ع) را محو کنند اما نتوانستند و امروز عطش بسیاری برای شنیدن معارف اهل بیت(ع) بویژه حضرت امیرالمؤمنین وجود دارد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: نهج البلاغه کتابی گرانسنگ و یادگار ماندگار حضرت است، سطح سخنان مولا فراتر از حرکت های معمول بشری است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: نامه مولا علی(ع) به مالک اشتر یک نامه بسیار پرمحتوا و بی نظیر و یک منشور جامع است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خطاب به دست اندرکاران برگزاری این همایش اظهار داشت: کاری که می کنید در جهت معرفی و تبیین میراث ارزشمند مولا علی و تشریح خطبه ها، نامه ها و حکمت های آن حضرت باشد؛ امیدواریم بتوانید با اقداماتی که انجام می دهید جامعه را با فرهنگ علوی آشنا سازید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 7