عضو اتاق تبلیغ خراسان: میراث روزه حکمت است

حجت الاسلام دهشت گفت: حکمت برای انسان معرفت آورده و معرفت یقین می آورد و بنده که به یقین برسد، رضای خدا برایش مهم بوده و سختی روزه برایش آسان می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت، عضو اتاق تبلیغ خراسان امشب در حرم مطهر رضوی به بیان فضائل و برکات ماه رمضان پرداخت و گفت: اگر نسبت به این مهمانی خدا درک و معرفت پیدا کنیم، آثار و برکات بسیار دارد.

وی با اشاره به خطبه ای از پیامبر اکرم(ص) در خصوص آثار و برکات ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه شعبان در مدینه برای دادن معرفت به مردم نسبت به ماه مهمانی خدا تلاش کرده است و می فرماید به مهمانی خدا دعوت شده اید.

حجت الاسلام دهشت به معنای لغوی رمضان اشاره و ابراز کرد: رمضان به معنای سوختن زیر تابش خورشید است و شاید استفاده از این نام برای این ماه به این معنا است که ماه رمضان، ماه سوختن و از بین رفتن گناهان است همچنین دستور اصلی این ماه، صوم و روزه گرفتن است و صوم به معنای نگه داشتن است بنابراین انسان از اذان صبح تا اذان شب خود را باید از مسائلی و دستوراتی که شارع مقدس مشخص کرده است، نگه دارد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: همچنین صوم به این معنا است که نفس انسان ۱۱ ماه تاخته است و باید یک ماه از اموری که در دیگر ماه ها مباح بود و اجازه داشت انجام دهد، حذر کند و نفس خود را مهار نماید.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) روزه را آزمون بزرگ و سنجش درصد اخلاص  انسان بیان کرده و می فرماید: «ماه خدا به سوی شما رو کرده است و این ماه برای شما برکت، دارد.»

حجت الاسلام دهشت با بیان این که خداوند حکمت را میراث روزه بیان می فرماید، گفت: حکمت برای انسان معرفت آورده و معرفت یقین می آورد و کسی که به یقین برسد سختی روزه برایش آسان می شود و برای او مهم نیست که روز یا شب ماه رمضان سخت یا آسان است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با تأکید به داشتن معرف انسان ها به ویژه مسؤولان کشور، ابراز کرد: گاهی مشکلات نظام ما در این است که برخی درک نمی کنند و تذکر رهبری به مسؤولان نیز این است که اشرافی گری را کنار بگذارید و وقتی مانند امیرالمومنین(ع) و رهبر معظم انقلاب ساده زندگی کنند، می توانند دیگران را درک کنند.

وی با بیان این که روزه باید انسان را بسازد و تربیت کند، اظهار کرد: در ماه رمضان باید به فقرا و مساکین کمک کنید، خوب دعا کنید، روزه بگیرید و قرآن بخوانید.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 9