میزان فطریه رمضان ۹۸ براساس نظر رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید

رهبر انقلاب و حضرات آیات صافی، سیستانی، مکارم، وحیدخراسانی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، شبیری زنجانی میزان زکات فطره امسال را اعلام کردند.رهبر معظم انقلاب و حضرات آیات صافی گلپایگانی، سیستانی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، شبیری زنجانی در آستانه عید سعید فطر میزان زکات فطره رمضان ۹۸ را اعلام کردند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب میزان فطریه بر اساس قیمت گندم برای هر نفر حداقل ۸ هزار تومان است.

همچنین مبلغ کفاره یک روز قضای روزه با عذر شرعی، مبلغ ۲۵۰۰ تومان و کفاره یک روز قضای روزه عمدی، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان است.

بر اساس این گزارش، دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اعلام کرد: مؤمنان مبلغ معادل یک صاع  (۳ کیلوگرم) گندم یا برنج را به عنوان قوت غالب جهت زکات فطره بپردازند.

کفاره روزه غیر عمدی، برای هر روز، یک مد (حدود ۷۵۰ گرم) طعام مثل گندم است وکفاره عمدی، برای هر روز افطار عمدی، اطعام شصت مسکین، هر کدام یک مد (حدود ۷۵۰ گرم) طعام مثل گندم پرداخت شود.

دفتر این مرجع تقلید تأکید کرد: با توجه به اینکه قیمت گندم و برنج در شهرهای مختلف، متفاوت است، لذا روزه داران عزیز لازم است معادل مقادیر فوق را بر طبق قیمت محل زندگی خود محاسبه و پرداخت کنند.

حضرت آیت الله سیستانی نیز میزان زکات فطره بر اساس قوت غالب گندم را ۹ هزار تومان و مبلغ کفاره روزه غیر عمد را ۳ هزار تومان و کفاره عمد را ۱۸۰ هزار تومان اعلام کرده است.

همچنین دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی اعلام کرد که فطریه هر بر اساس قوت غالب گندم ۹ هزار تومان و بر اساس برنج داخلی ۶۰ هزار تومان و بر اساس برنج خارجی ۲۴ هزار تومان تعیین شده است.

دفتر این مرجع تقلید همچنین مبلغ کفاره در روزه غیر عمد را روزانه٢۵٠٠تومان و درکفاره روزه عمدی روزانه ١۵٠٠٠٠تومان بیان کرد.

میزان فطریه رمضان ۹۸ براساس نظر رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید

این گزارش می افزاید، حضرت آیت الله مکارم شیرازی میزان زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم را مبلغ ۹۰۰۰ تومان و بر مبنای قوت غالب برنج خارجی، مبلغ بیست و ۲۴۰۰۰ تومان و برنج داخلی، مبلغ ۶۰۰۰۰ تومان اعلام کرده است است.

کفاره روزه غیر عمد مبلغ ۳۰۰۰ تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد ۱۸۰۰۰۰ تومان است.

دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی در اطلاعیه ای اعلام کرد: میزان زکات فطره برای هر نفر، سه کیلوگرم گندم است که مکلف می‌تواند پول آن را طبق قیمت گندم در محل خودش محاسبه نموده و به فقیر بپردازد و از آن‌جا که قیمت گندم در بعضی شهرها به ازای هر کیلوگرم ۴۰۰۰ تومان است، دفتر معظم‌له فطریه‌ هر نفر را ١٢٠٠٠ تومان قبول می‌کند.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی مبلغ ۱۰ هزارتومان را بابت فطریه هر نفر به‌حساب قیمت گندم تعیین کرده است.

بر اساس نظر این مرجع تقلید کفاره افطار غیر عمدی برای هر روز به حساب گندم حدود ۹۰۰ گرم است که در صورت اطمینان می توان قیمت آن را به مسکین داد تا به وکالت از او برای خودش این مقدار طعام بخرد، همچنین مبلغ ۲۵۰۰ تومان را برای کفاره افطار غیر عمدی و مبلغ ۱۵۰۰۰۰ تومان را برای افطار عمدی تعیین شده است.

همچنین بر اساس اعلام دفتر حضرت آیت الله سبحانی فطریه امسال ۹ هزار تومان (معادل ۳ کیلوگرم گندم) و مبلغ کفاره افطار غیر عمدی  مبلغ ۲۵۰۰تومان  وکفاره  افطار عمدی مبلغ ۱۵۰ هزار تومان برای  هر روز تعیین شده است.

دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی نیز مبلغ فطریه برای هر نفر بر مبنای قوت غالب منطقه، سه کیلو گندم، جو، برنج، خرما، کشمش و مانند آنها و یا معادل قیمت این موارد به نرخ آزاد پرداخت شود.

همچنین مبلغ مربوط به  کفاره غیر عمد روزی ۳۰۰۰ تومان و کفاره عمد روزی ۱۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی در اطلاعیه ای اعلام کرد: زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب (برای هر نفر سه کیلو گرم)  گندم  مبلغ ۹ هزار تومان، برنج خارجی قیمت متوسط، مبلغ ۲۴ هزار تومان و برنج ایرانی، مبلغ ۶۰ هزار تومان (۶۰۰۰۰ تومان) اعلام‌ شده است و مردم در انتخاب هر یک از آن‌ها مخیر هستند.

همچنین کفاره روزه غیر عمد(هر روز) مبلغ ۲۵۰۰ هزار تومان است که باید به‌صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد (هر روز) مبلغ ۳۰۰هزار تومان است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 13