دبیر کمیته علمی اتاق تبلیغ خراسان رضوی تبیین کرد؛ ویژگی های جامعه اسلامی با توجه به آیات قرآن کریم

حجت الاسلام مشیری گفت: قرآن راهبردهایی به ما می دهد که اگر عمل شود، کمترین تنش ها و مشکلات را در جامعه شاهد خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد هادی مشیری، دبیر کمیته علمی اتاق تبلیغ خراسان رضوی شنبه شب در حرم مطهر رضوی با اشاره به آیات قرآن کریم به تبیین ویژگی های جامعه اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح، گفت: قرآن در آیات متعددی ویژگی های مومنین و مسلمانان حقیقی را معرفی می کنند، در آیه ۲۹ سوره فتح کسانی را که موضع محکم و قوی نسبت به دشمن داشته باشند از همراهان پیامبر(ص) می داند و یهود با صفاتی از جمله خود برتربینی، نقشه کشیدن برای مومنان، توطئه قتل پیامبران، ظلم به دیگران و غیره را دشمن ترین دشمن مومنان می داند و سپس کفار را از دیگر دشمنان مومن می خواند.

حجت الاسلام مشیری افزود: قرآن آخرین قدم دشمنان را جایی می داند که شما دست از دین خود بردارید و می فرماید:«یهود و نصارا شما را به حال خود رها نمی کند تا زمانی که تابع آن ها شوید.»

دبیر کمیته علمی اتاق تبلیغ خراسان رضوی به سیاست و راهبرد کافران در برابر مومنین با توجه به آیات قرآن اشاره و ابراز کرد: کافران نخست می خواهند شما را کافر کنند، اگر کافر نشدید به همان میزان که دین را سست بگیرید و دست از برخی مبانی دینی بردارید آن ها هم کوتاه می آیند و درصد دشمنی آن ها با شما کم می شود چنانچه برخی کشورهای مسلمان روابط صمیمانه با کفار دارند و یهود می گوید عربستان برادر ما است.

وی ادامه داد: خلع سلاح کردن مسلمانان از شگرد دیگر کفار است که وقتی علم و توانمندی خود را کنار گذاشتید، حمله عظیم و یک جانبه به شما کرده تا از پا در آیید، سیاست استکبار جهانی نیز چنین است که می گویند سلاح خود را کنار بگذارید و ما به شما کاری نداریم همچنین راهبرد دیگر دشمن تحریم است که شما را به سختی ها مبتلا می کند.

حجت الاسلام مشیری با بیان این که براساس قرآن کریم حضور در صحنه های مقابله با کفار اولین رسالت ما است، گفت: روز قدس به عنوان نماد همراهی با پیامبر اسلام است همچنین دوستی و گذشت نسبت به مومنین از دیگر رسالت های ما است که قرآن کریم نیز تأکید دارد مومنین در دل کینه، ناراحتی، بدگمانی، بد فکری و حسد به دیگر مومنین نداشته باشند.

وی ابراز کرد: قرآن راهبردهایی به ما می دهد که اگر عمل شود، کمترین تنش ها، مشکلات و بسیاری از جرائم را در جامعه شاهد خواهیم بود و اگر این تدابیر در دل مردم جاری شود جامعه اسلامی نورانی می شود چنانچه در اربعین حسینی بیش از بیست میلیون نفر گرد هم می آیند بدون این که اختلاف و درگیری بین آن ها به وجود آید.

دبیر کمیته علمی اتاق تبلیغ خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در زیارت هایی که از انبیا و امامان معصوم نقل شده نیز به «رُحَماءُ بَینَهُم» تأکید شده است از جمله در زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره به «اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ» اشاره شده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 13