آیت الله نوری همدانی:مردم پایبند به آرمان های انقلاب هستند |لزوم توجه به اندیشه های امام در حوزه

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حضور چشمگیر ملت ایران در مراسم سالگرد ارتحال امام امت، تأکید کرد که اندیشه های امام زنده است و مردم به آرمان ها پایبند هستند.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار عده ای از مبلغان اعزامی از دفتر خود در ماه مبارک رمضان تأکید کرد که حضور مردم در سالروز رحلت حضرت امام و بیانات محکم رهبری در مقابل دشمن و ترسیم نقشه راه ایشان برای خدمت به مردم و بیان راه صحیح مقاومت نشان از این است که هنوز افکار امام زنده است و مردم به آن پایبند هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که امروز دشمن تمام توان خود را در مقابل ملت ایران بکار گرفته و با تحریم و تهدید قصد تضعیف نظام را دارد، اظهار داشت: باید توجه داشت که چهل سال است دشمن درپی شکست ملت ایران است و از هیچ نقشه ای برای آزار و اذیت مردم ایران دریغ نکرد اما این مردم با توکل به خدا راه خود را طی کردند و با مقاومت به عزت رسیدند.

وی ادامه داد: امروز نیز باید درمقابل این توطئه ها که همان روش گذشته با رنگ جدید است مقاومت کرد، ان شاءالله از این مرحله هم باعزت عبور خواهیم کرد، نقش مدیران درشکست نقشه های دشمن مهم است و مدیران باید باور داشته باشند که باتوکل به خدا و اتکا به قدرت عظیم ملت و استفاده از ظرفیت ها و منابع داخلی و توجه به فرمایشات رهبری می توان گام های بلند برداشت و به مردم خدمت کرد و سبب به زانو در آوردن دشمن شد.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که خدمت رسانی به مردم باید اولویت اول مسؤولان باشد،ابراز داشت: همانگونه که حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک فرمودند اصل و ستون دین و کسانی که درمقابل دشمن می مانند همین مردم هستند که ما این نکته حضرت راد ردوران دفاع مقدس و تمام مراحل انقلاب دیدیم لذا امام فرمود مردم ولی نعمت ما هستند پس خدمت به این مردم باوفا و مقاوم ایران لازم است و همه باید با افتخار و بدون هیچ منتی خدمت کنیم و هرکسی به هرشکلی به مردم خدمت کرد مأجور خواهدبود.

وی القای ناامیدی را از نظام اسلامی و ناکارآمدی آن را نقشه همیشگی دشمن عنوان و خاطرنشان کرد: دشمن تا به امروز با عنایت خداوند موفق نشد و بعد از این هم مدیران باسعی و تلاش خود باید مانع محقق شدن آن شوند.

این مرجع تقلید توجه به آرا و افکار امام راحل درحوزه های علمیه راضروری عنوان کرد و با بی نظیر توصیف کردن شخصیت امام راحل اضافه کرد: بررسی شخصیت و افکار و آثار امام برای نسل جوان بسیار ضروری است و تا به امروز متأسفانه آنگونه که باید به این موضوع پرداخته نشده و صداوسیما هم در این زمینه کم کاری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: افکار و اندیشه های علمی و سیاسی امام، تقوا و شجاعت و ترس از خدا، زهد و پارسایی، سبک زندگی امام وده ها ویژگی دیگر ایشان می تواند برای نسل امروز الگو باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بااشاره به ۳۰ سال رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ایشان را از نظر تقوا، علمیت، سیاست و ساده زیستی ممتاز دانست و تأکید کرد: ۳۰ سال رهبری این کشور در مقابل دشمنان کینه توز کار ساده ای نبود ولی ایشان با توکل به خدا و توسل به حضرات معصومین(ع) و درایت و تدبیر توانست انقلاب را حفظ کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 5