امام راحل سلمان وار و اباذرگونه زندگی کردند

حجت الاسلام اسلامی فر گفت: با دقت در زندگی امیرمؤمنان (ع) می توان ویژگی های انسان کامل را در سیره ایشان مشاهده کرد.حجت الاسلام جعفر اسلامی فر عضو اتاق تبلیغ خراسان، در جمع زائران بارگاه منور رضوی به بیان نکاتی پیرامون عظمت شخصیت امام راحل پرداخت و اظهار کرد: وقتی شخصیتی از علمای این مذهب مانند حضرت امام(ره)‌ را می بینیم که در وصیت نامه سیاسی الهی خود تصریح می کند «ما مفتخریم که ائمه اطهار را داریم و کتبی نظیر صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را داریم»، اهمیت پیروی از سیره ائمه اطهار بیشتر نمایان می شود.

وی افزود: ما مستقیما دسترسی به معرفت اهل بیت(ع) نداریم ولی وقتی یکی از شاگردان این مکتب، حضرت امام(ره) باشد، که از شناخت زوایای پنهان شخصیت ایشان درمانده ایم، مشخص می شود عظمت جایگاه ائمه اطهار چگونه است.

حجت الاسلام اسلامی فر تصریح کرد: عظمت و شخصیت علمایی چون امام راحل به واسطه پیاده سازی تعالیم اهلبیت(ع) در زندگی ایشان است. اگر امام راحل چیزی داشت به این دلیل بود که به تربیت ائمه اطهار(ع) عمل کرد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که «اگر جهان مانند چنین انسانی میلیون ها نفر داشته باشد، تبدیل به گلستان می شود»، خاطرنشان کرد: دینی که یکی از نمونه های تربیت شده آن، امام راحل باشد، می تواند هم دنیای انسان را بسازد و هم آخرت او را.

وی با اشاره به آیه شریفه «إن الَذین آمنوا و عملوا الصَالحات سیجعل لهم الرَحمن ودَا»‌، ادامه داد: خدای متعال برای انسان با خدا، محبت قرار می دهد و مردم به او عشق می ورزند. تا زمانی که شخصیتی مانند امام راحل وجود داشته باشد، مردم به ایثارگری در راه انقلاب و اسلام ادامه می دهند و امروز رهبر معظم انقلاب خلف صالح امام راحل در همان جایگاه قرار دارند.

حجت الاسلام اسلامی فر، ایمان عمیق امام راحل به پروردگار متعال را رمز محبوبیت ایشان قلمداد کرد و گفت: در تصاویری که از لحظات بستری شدن امام در بیمارستان نشان داده می شود، آشکار است که حتی اعمال مستحبی نماز را ترک نمی کنند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان در بخش دیگری از سخنان خود، امام راحل را مصداق بارز یک انسان کامل خواند و افزود: امیرمؤمنان(ع) در یکی از خطبه های نهج البلاغه به بیان ۱۰ ویژگی انسان کامل پرداخته اند که با دقت در سیره امام راحل می توان این ویژگی ها را در زندگی ایشان مشاهده کرد. امام خمینی سلمان وار و اباذرگونه زندگی می کرد.

وی سپس به مرور این ویژگی ها پرداخت و گفت: انسان کامل خود را برای دنیا وقف نمی کند چون وقتی انسان خود را وقف چیزی قرار دهد، یعنی از آن کوچکتر است. پس انسان کامل به بیان امیرمؤمنان خود را خرج دنیا نمی کند. امام خمینی؛‌ آن رهبری که جهان را متحول کرد، در وصیت نامه اش فرمود من از دنیا هیچ چیز ندارم و دنیا در نظرش کوچک بود.

حجت الاسلام اسلامی فر ویژگی دیگر انسان کامل را «خارج از سلطه شکم بودن» دانست و یادآور شد: امام راحل همواره غذای ساده میل می کرد و از آن لذت می برد. ایشان نیروی خود را هم در راه خدا صرف می کرد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان در ادامه سخنان خود «سکوت و تفکر در عمده ساعات روز»، «عطوفت در زندگی خصوصی و ابهت در برابر دشمنان»، «پذیرش عذر افراد خطاکار»، «مخالفت با هوای نفس»، «بیان نکردن دردهای خود برای عموم مردم»، «انجام عمل به جا و در زمان خود» و «عمل کردن به گفته ها» را جزء دیگر ویژگی هایی که در کلام امیرمؤمنان(ع) برای انسان کامل ذکر شده، عنوان کرد و افزود: حضرت در پایان این روایت می فرمایند «علیکم بهذه الخلائق فالزموها» و امام راحل نمونه کسی است که به این سفارش امیرمؤمنان(ع) عمل کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 1 =