عضو اتاق تبلیغ خراسان : شیعه بهترین فرهنگ تربیتی را دارد

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: امام صادق(ع) با عمل خود مردم را دعوت به اسلام می کردند و به ما دستور دادند شما هم مردم را به واسطه رفتار خود به دین دعوت کنید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به تبیین سیره و روش امام صادق(ع) پرداخت و گفت: رفتار، گفتار و تقریر امام برای ما حجت است و باید از آن پیروی کنیم.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به این سخن پیامبر اکرم(ص) که فرمود:«من قرآن و عترت را برای شما به جا گذاشته ام»، اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید: «پیشوای شما پیامبر است، به او اقتدا کنید.»، بعد از پیامبر(ص)، امامان نیز به عنوان جانشین ایشان برای ما الگو هستند بنابراین اطاعت از امام صادق(ع) می کنیم و سخن، تقریر و رفتار ایشان بر ما حجت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی افزود: از سخنانی که از امام صادق(ع) به ما رسیده است باید پیروی کنیم البته باید به این امر توجه کنیم که چه کسی این سخنان را از ایشان نقل کرده است و چه قدر سندیت دارد همچنین تقریر امام برای ما حجت است به عنوان مثال اگر امام وضو گرفتن، نماز خواندن و دیگر رفتار کسی را تأیید کند، بر ما حجت است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر الگو قرار دادن رفتار امام صادق(ع)، ابراز کرد: باید به رفتار و شیوه امام دقت کنیم که سبک و سلوک رفتاری ایشان با دوست، دشمن، موافق و مخالف چگونه بوده است همچنین رفتار اقتصادی ایشان، عبادت و خدمت به خلق ایشان چگونه بوده است و این ها برای ما الگو است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که فرهنگ تربیتی که در شیعه وجود دارد در هیچ مکتبی وجود ندارد، تصریح کرد: امام صادق(ع) با عمل خود مردم را دعوت به اسلام می کردند  و به ما دستور دادند شما هم مردم را به واسطه رفتار خود به دین دعوت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به شیوه اقتصادی امام صادق(ع)، گفت: ما که ادعا می کنیم شیعه امام صادق(ع) هستیم چه قدر در فرمول اقتصادی از ایشان پیروی می کنیم و چه قدر در کسب و کار خود صداقت داریم؟ امام صادق(ع) فرمود:«در زندگی خود صادق باشید».






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 14