در دیدار آیت الله اشرفی با آیت الله مکارم شیرازی تأکید شد؛:حل مشکلات مردم اولویت مسؤولان باشد/

آیت الله اشرفی شاهرودی با حضور در محل اقامت حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مشهد با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،آیت الله اشرفی شاهرودی  از علمای بزرگ خراسان و استاد سطح عالی حوزه عصر امروز به همراه تنی چند از فضلای حوزه و شاگردان در محل اقامت حضرت آیت الله مکارم شیرازی حضور یافت و ضمن دیدار با این مرجع تقلید گفت و گو کرد.

در این دیدار که حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت مسائلی پیرامون وضع معیشت مردم، لزوم توجه دولت و مجلس به مطالبات آنها از سوی طرفین حاضر در جلسه مطرح شد.

آیت الله اشرفی شاهرودی در این جلسه مراجع تقلید را تکیه گاه و ملجا امید مردم دانسته و خواستار بیان مطالبات آنها به مسؤولان دولتی و مجلسیان شد.

وی ضمن تاکید بر اثر این بیان از سوی مراجع تقلید، خواستار توجه مسؤلان به وضع موجود و حل مشکلات مردم شد.

حجت الاسلام پژمانفر نیز در این جلسه از مصوبه های بر زمین مانده در بخش اجرا، فضای مجازی و لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و مشکلات مردم در بخش معیشت و اقتصاد سخن گفت.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رییس قوه قضاییه گفت: جای خوشبختی است که مشکلاتی که سال ها به آن می اندیشیدیم یکی پس از دیگری در حال حل شدن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رئیسی رییس قوه قضاییه با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار صمیمی که در محل اقامت حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مشهد مقدس انجام شد، مسائل مهمی از جمله موضوع زندانیان مهریه، اختلاس ها و تخلفات کلان اقتصادی مطرح شد و رییس قوه قضاییه نیز خبرهای خوبی در این خصوص داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار قبل از هر چیز از زحمات رییس قوه قضاییه در این مدت نسبتا کوتاه تقدیر و تشکر کرد و آقای رئیسی را مرد تحول در دستگاه قضایی دانست.

مساله زندانیان مهریه از موضوعات دیگری بود که در دیدار رییس دستگاه قضا با حضرت آیت الله مکارم شیرازی مطرح شد. آیت الله رئیسی در این خصوص اعلام کرد که این موضوع بحمدالله به حداقل رسیده و باقیمانده آن نیز حل خواهد شد.

رییس دستگاه قضا از جدیت و قاطعیت دستگاه قضا در دنبال کردن مساله اختلاس ها خبر داد و اعلام کرد که نتایج آن به اطلاع عموم می رسد.

در ادامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی به یکی از دیگر از مشکلات دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم در دستگاه قضایی این است که عده ای محکوم به قصاص می شدند و ارباب دم حاضر به اجرای حکم قصاص نیستند و مایل هستند قاتل سال ها زندان بماند و شکنجه شود، در حالی که از نظر حکم شرع یا باید قصاص اجرا شود و یا از زندان با کفالت آزاد شود!

آیت الله رئیسی خبر داد که این موضوع بحمدالله حل شده و کسی به خاطر قصاص در زندان نمی ماند.

رییس قوه قضاییه در مورد کوتاه شدن مدت پرونده ها که مشکل مهم مردم است نیز اعلام کرد که به روش های مختلف تلاش شده تا تعداد پرونده ها کم شود چراکه مردم برای مسائل کوچک فوراً رو به دادگاه می آورند. تصمیم گرفته شده این مسائل از طریق مصالحه حل شود تا اینکه بار دستگاه قضایی کم شود و رسیدگی به پرونده ها سرعت گیرد، منتها باید برای مردم فرهنگ سازی کرد که فوراً بخاطر مسائل کوچک به سراغ دادگاه ها نروند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مورد مسائل مهریه به نکته ای دیگر اشاره کرد و گفت: در مورد کسانی که مهریه آنها تقسیط می شود سابقاً می گفتند تا قسط آخر پرداخت نشود، تمکین زوجه لازم نیست در حالی که گاه ده ها سال طول می کشید تا قسط آخر پرداخت شود.

وی اضافه کرد: من عرض کردم از نظر حکم شرع باید با پرداخت قسط اول زوجه تمکین کند.

رییس قوه قضاییه در پاسخ گفت: خوشبختانه حکم دادگاه ها نیز تغییر پیدا کرده و همین گونه عمل می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن دعا برای موفقیت رییس قوه قضاییه و همکاران ایشان در رسیدگی و حل مشکلات، ابراز داشت: جای خوشبختی است که مشکلاتی که سال ها به آن می اندیشیدیم یکی پس از دیگری در حال حل شدن است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 9