امر به معروف ضامن امنیت روانی جامعه است

طلبه بسیجی مضروب معتقد است نهادهای حاکمیتی و قانونگذاری باید در برخورد با هنجار شکنان اجتماعی جدی تر عمل کنند.امیر دهقان، طلبه بسیجی کرجی که هفته گذشته حین انجام فریضه الهی «امر به معروف و نهی از منکر» مورد ضرب و شتم چند جوان قرار گرفت در خصوص جزئیات حادثه پیش آمده، گفت: بنده امیر دهقان، طلبه پایه ششم از سطح نخست مدرسه علمیه «امام رضا (ع) شهرستان کرج» هستم. شامگاه پنجشنبه هفته گذشته که به همراه دوستانم به یک «بستنی فروشی» مراجعه کرده و هنگامی که منتظر دریافت سفارش خود بودیم متوجه رفتار و حرکات ناشایستی از طرف چند جوان شدیم.

وی ادامه داد: در صف انتظار متوجه شدم که آن افراد حالت طبیعی ندارند، زیرا با صدای بلند و با کلمات رکیک فحاشی می‌کردند. در آن لحظه من بنا بر وظیفه اجتماعی خودم به این افراد تنها یک تذکر «لسانی» دادم که بعد از این موضوع افراد مذکور به سمت من حمله ور شده و بنده را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

طلبه مضروب در این حادثه در پاسخ به این پرسش که در آن زمان واکنش مردم نسبت به اتفاق پیش آمده چه بود، اظهار داشت: مردم محله «خوشنام» کرج وقتی متوجه این اتفاق شدند به سرعت به من کمک کردند و یکی از حاضرین در آنجا بنده را با ماشین شخصی خود از محل حادثه دور کرد. متاسفانه در حین این کمک‌رسانی چند از مردم عادی نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

وی در خصوص روند درمانی خود، گفت: بنده از زحمات پرسنل بیمارستان «قائم» استان البرز کمال تشکر را دارم. با یاری خداوند وضعیت جسمانی من رو به بهبود است و پزشکان پس از مطالعه آزمایش‌های انجام شده اجازه ترخیص از بیمارستان را صادر خواهند کرد.

دهقان تاکید کرد: بنده اعتقاد دارم نباید در موضوع پیش آمده یک شخص مورد توجه قرار بگیرد، بلکه باید توجه همگان به فریضه الهی «امر به معروف و نهی از منکر» جلب شود.

طلبه مضروب در حادثه اخیر با تشکر از تمامی افراد مسؤول به جهت دلجویی از وی، عنوان داشت: تقاضای بنده از مسؤولان ذیربط این است که قوانین محکمی را برای مقابله با هنجار شکنان اجتماعی وضع و اجرا کنند تا حوادث مشابه به این در جامعه رخ ندهد.

دهقان در پاسخ به این سوال که وضعیت ضاربین و پرونده وی در چه مرحله‌ای است، بیان داشت: با همت مسؤولان انتظامی منطقه و پیگیری دادستان انقلابی «ملارد»، ضاربین تنها پس از دو روز دستگیر شدند و پرونده قضایی آن‌ها تا صدور حکم نهایی در جریان است.

دهقان در پایان گفت: حدیثی از امام صادق (ع) به این نکته اشاره دارد که “اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراگیر شود، راه‌ها امن می‌شوند. ” به همین جهت من دوباره تاکید می‌کنم عمل بنده تنها یک وظیفه اجتماعی در قبال امنیت مردم و نوامیس جامعه بوده است.

گفتنی است طلبه بسیجی «امیر دهقان» پنجشنبه هفته گذشته در جریان تذکر به چند جوان کرجی؛ به جهت انجام اعمال منافی عفت در ملأ عام، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و هم اکنون در یکی از بیمارستان‌های استان البرز بستری است. 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 5 =