آیت الله سبحانی: دشمن از هر راهی به دنبال ضربه به تشیع است | خود را برای تبلیغ مجهز کنیم

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه دشمن از هر راهی درصدد ضربه زدن به تشیع است، گفت: در چنین شرایط باید خودمان را مجهز کنیم تا با پرهیز از تنش، بتوانیم تبلیغ کنیم.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و اعضای شورای سیاستگذاری کنگره امام سجاد(ع)، گفت: ما در شرایطی هستیم که هم باید دگراندیشان را جذب کنیم و هم مذهب و اصول خود را حفظ کنیم. با حفظ تشیع بتوانیم کسانی که از ما دور هستند را به خود نزدیک کنیم.

این مرجع تقلید افزود: جمع بین این دو مسأله کار آسانی نیست زیرا اگر بخواهیم اصول خود را بیان کنیم ممکن است اختلاف پیش آید و اگر از اصول خود کوتاه بیاییم که شدنی نیست. برگزاری کنگره می تواند راهکار خوبی باشد که هم به اصول پایبند هستیم و هم دیگران را به خود نزدیک کنیم.

وی تصریح کرد: آیت الله مرعشی نقل می کنند که صحیفه را به یکی از علمای مصر ارسال کردم که ایشان پس از مطالعه گفت برای ما خسارت است که تاکنون از وجود چنین گنجی آگاه نبودیم.

حضرت آیت الله سبحانی از صحیفه سجادیه به عنوان زبان فطرت و مساله ای عقلانی و مایه قرب و نزدیکی یاد کرد و اظهار داشت: نشر این کتاب هیچگاه ایجاد تنش نمی کند و حتی نسخه ای دیدم که در عربستان توسط شیخ حسین صفار به صورت رسمی چاپ شده است.

وی بر لزوم ترویج ۴ کتاب ملحق صحیفه سجادیه در کنار کتاب اصلی تأکید کرد و ادامه داد: ما باید ببینیم این کتاب چقدر در تقریب اثر گذاشته است. در فضای مجازی علیه تشیع کار بسیاری شده و عربستان سرمایه گذاری کرده است تا به تشیع ضربه بزند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دشمن از هر راهی درصدد ضربه زدن به تشیع است، گفت: در چنین شرایط باید هم خودمان را مجهز کنیم و هم تنش ایجاد نکرده و هم بتوانیم تبلیغ کنیم. برخی دولت های آفریقایی در برابر تشیع ایستاده و با دریافت پول هنگفت از دشمنان به مقابله با این مذهب می پردازند.

وی افزود: برای جوانان اهل تسنن جهان روشن شده است که جمهوری اسلامی ایران بر اساس اسلام عمل کرده و هیچ زد و بندی با کافران ندارد. این جوانان علاقه مند به آشنایی با ایران و تشیع هستند.

حضرت آیت الله سبحانی تأکید کرد: ایران بر خلاف برخی کشورهای عربی به هیچ وجه سرسپرده نیست و بر این اساس باید تشیع را حفظ کرد و علاقه مندان را جذب کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 10