تغییر ارزش ها سبب چیره شدن ظالمان و صاحبان قدرت و ثروت بر مردم می شود

امام جمعه مشهد گفت: ما دکترین سیاسی ارائه می دهیم و می گوییم مدیریت سیاسی، مدیریت خدایی و مظهر خدا بر بشر است و قیام امام حسین(ع) نیز برای همین بود.
آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در مشهد، شب گذشته درحرم مطهر رضوی گفت: ماهیت قیام اباعبدالله(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و سرلوحه این منکر که حضرت در برابر آن قیام کرد، ارتجاع انقلاب ارزش ها بود.وی افزود: قبل اسلام جاهلیت علاوه در بلاد عرب در همه بلاد بود و ارزش براساس زور و زر در جامعه بود، پیامبر(ص) ارزش های جاهلی را دگرگون کرده و محوریت زر و زور را از بین برد اما در حکومت خلیفه سوم که سرآغاز حکومت بنی امیه بود محور ارزش ها دوباره همان زور و زر شد و سیدالشهدا(ع) در برابر این ارتجاع انقلاب پیامبر(ص) قیام کرد.آیت الله علم الهدی اظهار کرد: همه جنگ ها از جمله جنگ جمل، صفین و نهروان با حضرت علی(ع) این بود که مولا می خواست این معیاری که براساس زور و زر بود را بهم بزند و ریشه این جنگ ها عدل علی بود و این حضرت می خواستند ارزش هایی که بعد از انقلاب پیامبر(ص) به وجود آمده بود را به نقطه ارزشی خود برگرداند.

امام جمعه مشهد تغییر ارزش ها در مردم را موجب چیره شدن ظالمان و صاحبان قدرت و ثروت بر آن ها بیان و ابراز کرد: چرا حکومت جور به وجود آمد و قرن ها بنی عباس و بنی امیه بر مسلمانان مسلط شدند؟ چرا این همه نظام های ظالم و ستم شاهی بر مردم مسلط شد؟ چون ارزش پیش چشم مردم پول و ثروت بود و نماینده خود را به اساس پول و قدرت انتخاب می کردند و در نتیجه  جریان ها بر اساس پول قدرت بر آن ها مسلط می شدند.

وی افزود: وقتی مردم  به ارزش اسلامی برگردند دیگر در پهنه ظالم زندگی نمی کنند، نه سرنیزه و زور می تواند عدالت ایجاد کند چون زور در اختیار ثروت ایجاد می شود و نه ثروت می تواند موجب عدالت شود، اگر دین و ایمان نباشد عدالت دینی و اسلامی مطرح نمی شود، عنصری که بدون اعتقاد به معاد و خدا  قدرت را به دست می گیرد اگر این قدرت را در استخدام منافع، ثروت و خوشگذرانی خود نیاورد، دیوانه است چون معاد و خدا را قبول ندارد پس باید برای خود مصرف کند.

آیت الله علم االهدی بیان داشت: ما دکترین سیاسی ارائه می دهیم و می گوییم مدیریت سیاسی، مدیریت خدایی و مظهر خدا بر بشر است و هر وقت که دنیا پذیرفتند، حضرت ولی عصر(عج)  تشریف می آوردند، قیام امام حسین(ع) نیز برای همین بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امام حسین(ع) در کربلا به ما تابلویی از جامعه یزیدی را به نمایش گذاشت که اگر محور شما به پول و قدرت رسید به این شکل در می آیید که آیا زشت تر از این هم جامعه انسانی است؟ بنابراین اگر ارزش در داشتن منزل لوکس،  پول و ثروت بود این جامعه سقوط کرده و به جامعه یزیدی می رسد.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر در جامعه بی حجابی، ولنگاری و فسق و فجور وجود داشته باشد و کسی با آن مقابله و مخالفت نکند به حق عمل نشده و از باطل جلوگیری نمی شود این جامعه یزیدی است.

وی افزود: وابستگی به پول و ثروت بد نیست اما وابستگی و به کارگیری از آن در مسیر اشتباه نادرست است، این مفسدان اقتصادی طرفداران حاکمیت زور و زر هستند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    3 + = 4