قیام امام حسین برای جلوگیری از ارتجاع دین بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: انقلاب پیامبر(ص) با انحراف از خط امامت دچار ارتجاع شد و قیام سیدالشهدا(ع) در برابر این ارتجاع بود.
آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی شب گذشته در حرم مطهر رضوی در جمع عزاداران حسینی گفت: از شروط قبولی زیارت و عزاداری داشتن معرفت به حق ایشان است.وی با بیان این که اشک بر امام حسین(ع) زمینه پرهیز از گناه و فسق و فجور می شود، گفت: معنی اشک بر امام حسین(ع) این نیست که تنها اشک ریخته و به بهشت برویم بلکه این اشک که در وجود من حاکم می شود از عشق بر حسین(ع) باشد، اگر انسان حسین را بشناسد و عاشقش شود بعد اشک بریزد در این صورت راه این فرد حسین و ابا عبدالله(ع) می شود و مسیر زندگیش عوض می شود.آیت الله علم الهدی با تأکید بر تفکر در زمنیه ماهیت قیام امام حسین(ع)، اظهار کرد: در فضای مجازی انواع اندیشه ها در مورد امام حسین(ع) مطرح می شود و باید جوانان به این امر توجه داشته باشند که ماهیت قیام حسین (ع) چه بود؟ آیا فقط برای براندازی حکومت قیام کرد و چنین بهای سنگینی را پرداخت؟

امام جمعه مشهد افزود: امام حسین(ع) با قیام خود هزینه بسیار بالایی پرداخت کرد، خود حجت بالغه الهی و اولین سرسلسه اصل هستی در عالم در آن زمان بود همچنین فرزندان عزیز ایشان و شهدای کربلا آدم های عادی نبودند، این ها از نظر تقوا، اندیشه و اوج خداباوری و دلدادگی به خدا از شخصیت های برجسته بودند، فدا شدن این ها فقط برای این که یزید حکومت نکند، نبود بلکه برای جلوگیری از ارتجاع دین بود.

وی خاطرنشان کرد: این که گفته می شود اگر حسین نبود دین و اسلام نمی ماند یعنی چه؟ مگر با کشته و اسیر شدن اسلام می ماند؟ اسلامی که خدا در قرآن می گوید من حافظ این اسلام و قرآن و دین هستم، این حرف ها تبیین می خواهد باید در عمق  جان و فکر شما قرار گیرد که کار پیامبر چه شد و بعد به کجا رسید و امام حسین مقابل چه چیزی قیام کرد؟

آیت الله علم الهدی با بیان این که حاکمیت یزید ثمره ایجاد جریان انحرافی بعد از پیامبر(ص) بود، ابراز کرد: پیامبر همه ارزش ها را در جریان اجتماعی زندگی مردم تغییر داد، ارزش های جاهلی مانند شکم، پول و زندگی مادی از بین رفت و پیامبر(ص) آن ها را به گونه ای تربیت کرد که این انسان ها اصل حیات خود را فدای خدایی که معبود و مافوق همه عالم است، می کردند و در راه عبادت و پرستش این خدا همه چیز خود را قربانی می کرد اما بعد از پیامبر(ص)، انقلاب پیامبر(ص) دچار ارتجاع شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: انقلاب پیامبر(ص) با انحراف رهبری از خط امامت دچار ارتجاع شد و قیام سیدالشهدا(ع) در برابر این ارتجاع بود و اگر این قیام نبود ما امروز از ارزش های اسلام با خبر نبودیم.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    8 + 1 =