آیت الله علوی گرگانی: دیدار مردم با مسؤولان نباید سخت و غیر ممکن باشد

حضرت آیت الله علوی گرگانی با انتقاد از برخی مدیران که برای دیدارهای مردمی وقت ندارند، تأکید کرد که امکان دیدار مردم با مسؤولان و شنیدن مشکل آنها با سهولت فراهم شود.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار با جمعی از مدیران، فرماندهان و مسؤولان نیروی انتظامی استان مرکزی با بیان این که نیروی انتظامی از خدمت گزارترین ارکان جمهوری اسلامی به شمار می آید، گفت: توجه داشته باشید اگر گاهی تذکر می دهیم به این معنا نیست که خود ما از هر نظر کامل هستیم بلکه می خواهیم با بیان آیات و روایاتی خود را با آنچه که آنها می خواهند تطبیق بدهیم.

وی با بیان این که همیشه دو دسته افراد خوب و بد در جامعه هستند، افزود: روایات ما هم بشارت و هم انذار دارد و اصلا بنای عالم همین است که همیشه مردم دو دسته باشند، چون خداوند متعال در قرآن کریم نیز مردم را به دو دسته سعید و شقی تقسیم کرده است؛ به اهل شقاوت و ظلم انذار داده و به افراد اهل نیکی بشارت بهشت می دهد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به فلسفه لزوم و ضرورت وجود نیروی انتظامی در جامعه عنوان کرد: صرف داشتن عقل کافی نیست، چراکه برخی افراد با این که عقل دارند ولی از آن به درستی استفاده نمی کنند، به همین جهت امیرالمؤمنین(ع) در خطبه ای می فرماید: مردم لابد به یک امیر و فرمانده نیاز دارند که اگر خوب بود چه بهتر ولی اگر نبود، بودن یک امیر فاجر بهتر از نبودن آن است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) که در امالی شیخ صدوق نقل شده است، یادآور شد: از پیامبر سؤال کردند چه کنیم بعد از مرگ و در روز قیامت جایگاه ما به شما نزدیک باشد؟ حضرت می فرماید: هرکس این پنج صفت را داشته باشد نزدیک ترین شما به من در روز قیامت خواهد بود، کسی که از همه راستگو تر باشد، آن کسی که بیشتر از همه اداء امانت می‌کند، آن کسی که در وفای به عهد از همه تلاشگر تر باشد، هرکس خوش اخلاق تر باشد و هرکس که مردمی تر باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: همه از این دنیا خواهیم رفت و هیچ یک از ما و شما در این دنیا ماندنی نیستیم ولی سعادت برای کسانی است که با بار سنگین تری از خوبی ها از این دنیا رفته و روز قیامت در پیشگاه خدا و اهل بیت(ع) با روی سفید و سربلند حاضر شود.

وی در تفسیر قسمت آخر حدیث قبل خاطرنشان کرد: تا می توانید خودتان را به مردم نزدیک کنید و مردمی باشید، درب خانه و محل کار خود را به روی مردم باز نگاه دارید، اگر توانستید حاجت مردم را برآورده کنید و اگر واقعا نتوانستید عذر تقصیر بیاورید و موانع قانونی و شرعی را برای مردم بیان کنید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که نباید دیدار مردم با مسؤولان سخت و غیر ممکن باشد، گفت: برخی اوقات مردم برای دیدار با یک مسؤول با مشکلات زیادی مواجه می شوند که این هرگز زیبنده نیست./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 17