واکنش علمای جهان اسلام به ترور سپهبد قاسم سلیمانی

علمای جهان اسلام و جبهه مقاومت ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به شدت محکوم کردند و آن را خودکشی راهبردی دانستند.
گروه بین الملل: در پی حملات هوایی بامداد امروز آمریکا در بغداد، سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به همراه ابومهدی المهندس نائب رییس سازمان الحشد الشعبی به شهادت رسیدند.
درپی شهادت این دو فرمانده ارشد محور مقاومت، علمای جهان اسلام پیام های صادر کردند که در ذیل به صورت خلاصه اشاره می کنیم.

لبنان

سید حسن نصرالله: به این شهادت باعظمت غبطه می‌خورم

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای با بیان اینکه به شهادت سردار سلیمانی «غبطه» می‌خورد، گفت:‌ «ماهایی که بعد از ایشان باقی مانده‌ایم، راه او را تکمیل و اهدافش را محقق و پرچشم را در همه میادین [جهاد] برافراشته خواهیم کرد».
دبیر کل حزب‌الله لبنان «قصاص عادلانه» را مأموریت مقاومت دانست و تأکید کرد که «قاتلان آمریکایی با این جنایت بزرگ، به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید».

واکنش علمای جهان اسلام به ترور شهید قاسم سلیمانی

آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، رییس شورای اسلامی-شیعی لبنان، حمله هوایی آمریکا را اقدامی تروریستی عنوان و آن را به شدت محکوم کرد و کاخ سفید را مسؤول کامل پیامدهای خطرناک این جنایت دانست.
وی ترور شهید قاسم سلیمانی و همرزمان عراقی را به منزله جنگی دانست که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا آن را برای فرار از رسوایی های خود و بحران های کشورش صورت داد.

آیت الله عفیف نابلسی: سپهبد شهید سلیمانی چهره بارز تاریخ معاصر است

آیت الله عفیف نابلسی از عالمان برجسته لبنان در بیانیه ای، اظهار داشت: ای فرزندان مقاومت و ای ملت های آزادیخواه جهان و ای ملت عزیز ایران! خدای متعال در این روز سردار قاسم سلیمانی آن انقلابی برزگ که علیه استعمارگران به پاخاست و ابومهدس المهندس سردار رشید اسلام را برای شهادت برگزید.
وی افزود: سردار شهید سلیمانی و همرزمان عراقی او، طالب شهادت بودند و قهرمانانه به آن نائل آمدند و شایسته شهادت بودند. به نوبه خود، شهادت سردار سلیمانی و همرزمان عراقی او را به رهبر جمهوری اسلامی ایران امام سید علی خامنه ای،  سید حسن نصرالله و ملت های ایران، عراق، فلسطین، یمن و سوریه تبریک می گویم.
این عالم لبنان تصریح کرد: سردار سلیمانی چهره بارز تاریخ معاصر است که دست‌آوردهایی بی بدیل در مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکا رقم زد و توانستند شکست های زیادی به آنها تحمیل کند. همه آزادیخواهان جهان در انتظار شعله کشیدن زمین در زیر پای اشغالگران آمریکایی در عراق هستند و مجاهدان غیور عراقی تا خروج آخرین نظامی اشغالگر از کشورشان، از پای نخواهند نشست.

عالم اهل سنت لبنان: آمریکا تاوان سنگین ترور حاج قاسم را خواهد داد

شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با تبریک و تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی مهندس معاون حشد الشعبی گفت: شهادت این دو ماه و خورشید محور مقاومت بسیار سخت است. از سوی فرزندان مقاومت به دولت و ملّت عراق و ایران، به ویژه امام خامنه‌ای تسلیت عرض می‌کنم. چنین جنایتی از دشمن کینه‌توز و خونخواری که تمام تلاش خود را برای مهار قدرت و نفوذ جموری اسلامی ایران به کار بسته است، جای تعجب ندارد.
وی با تحلیل چرایی چنین اقدامی از سوی رژیم منفور آمریکا افزود: ایالت متحده آمریکا در داخل با بحران‌های متعددی مواجه است. در بعد سیاست خارجی نیز با مجاهدت و جانفشانی رزمندگان محور مقاومت، تمام طرح‌ها و نقشه‌های استکبار جهانی را نقش برآب کرد. فرمانده شهید قاسم سلیمانی مدافع اول اسلام و مسلمین، حامی فلسطین و وحدت امت اسلامی است، پس باید آمریکا دست به چنین جنایتی بزند.
عالم اهل سنت لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر آنکه خون شهدای محور مقاومت به خصوص سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس به هدر نخواهد رفت، خاطر نشان کرد: آمریکا بخاطر انجام این حماقت، تاوان سنگینی را پرداخت خواهد کرد. بی‌شک پاسخ محور مقاومت به این جنایت سخت و شدیدی خواهد بود. نه تنها جمهوری اسلامی ایران بلکه از یمن و عراق و لبنان تا سوریه و فلسطین، همگی در جبهه واحد به این جنایت پاسخ خواهند داد.
شیخ عبدالرزاق اظهار داشت: قاسم سلیمانی تنها فرمانده نیروی قدس و یا یک ژنرال ایرانی نبوده بلکه پدر معنوی و قلب تپنده جنبش‌های جهادی و مقاومت در جهان بود. باید محور مقاومت با اتحاد و وحدت کلمه، درسی فراموش ناشدنی به استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و اسرائیل بدهند که تعدّی به مقامات و مسؤولان اسلامی بدون پاسخ نخواهد ماند.
رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در پایان با اشاره به انتشار لیست اسرائیل برای ترور سید حسن نصرالله، حاج قاسم سلیمانی و ابوعطا، نقش رژیم صهیونیستی در این جنایت را آشکار دانسته و تصریح کرد: هم‌پیمانان آمریکا یعنی اسرائیل و سردمداران مرتجع عربی قطعا در این جنایت مشارکت داشته‌اند. آمریکا برای اجرای این طرح از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی و کشورهای عربی منطقه و رژیم صهیونیستی نیز آمریکا را در این امر همراهی کرده‌اند بنابراین آنها نیز شریک جرم آمریکا در این جرم هستند.

حجت الاسلام شیخ علی یاسین عاملی، رییس علمای صور لبنان در بیانیه ای بیان داشت: خون شهیدان مقاومت پیش از هر چیز پروژه آمریکایی-صهیونیستی را در منطقه از بین خواهد برد.
در ادامه این بیانیه آمده است: لبنان از جمله کشورهایی است که مدیون سردار شهید سلیمانی است و در جنگ ۳۳ روزه رهنمودهایش موجب شد تا پیروزی برای لبنان در مقابل دشمن صهیونیستی رقم بزند. تلاش های سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش برای حمایت از انسانیت و اسلام و مقابله با پروژه های آمریکایی-صهیونیستی در منطقه بود.
وی افزود: اقدام برای ترور شهید سلیمانی در واقع خودکشی راهبردی برای پروژه های استعماری در منطقه بود و پیامدهای ناگواری در سطح جهانی خواهد داشت. شهادت ایشان و همرزمان عراقی، الگویی جهادی برای مومنان مخلصی شکل داد که پیرو اسلام ناب محمدی هستند.

هیأت علمای بیروت: حق مناسبت‌ترین پاسخ به اقدام بزدلانه آمریکا، برای ایران محفوظ است

هیأت علمای بیروت در بیانیه ای تصریح کرد: تسلیت عمیق خود را به مقام معظم رهبری و ولی فقیه حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای و رهبران ایران در پی ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و همرزمان عراقی اعلام می کنیم.
شهادت ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و همرزمان عراقی را به ملت ایران و عراق تسلیت عرض می کنیم و اقدام آمریکا در ترور این شهیدان را تروریستی می دانیم.
در این بیانیه آمده است: این حمله هوایی آمریکا تجاوزی بود که همه قوانین را زیرپاگذاشت و واشنگتن مسؤول همه این اقدام ستمکارانه است و ممکن است که منطقه را به جنگ بزرگی بکشاند. جمهوری اسلامی این حق را دارد که به مناسب ترین شکل پاسخ آمریکا را بدهد و این اقدام بزدلانه و احمقانه را بی پاسخ نگذارد.

امام جمعه بیروت: شهادت سردار سلیمانی عزم امت را برای آزادسازی قدس راسخ‌تر می‌کند

حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت، بیان داشت که آمریکا قاسم سلیمانی را خطری برای موجودیت خود در منطقه می دانست.
امام جمعه بیروت ادامه داد: ما مردم لبنان، شهادت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به رهبر جمهوری اسلامی ایران، دولت و ملت این کشور و همچنین به دولت و ملت عراق تسلیت می گوییم. در حقیقت شهادت آنان بر خلاف تصور دشمن که دستآورد محسوب می شود، عزم امت اسلامی را برای مقابله با رژیم صهیونیستی و آزادسازی قدس شریف راسخ‌تر می کند.

یکی از عالمان برجسته لبنان: شهادت سپهبد سلیمانی و همرزمان عراقی مایه قدرت امت اسلامی است

حجت الاسلام شیخ احمد قبلان مفتی شیعیان لبنان، شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان عراقی را مایه قدرت امت اسلامی دانست و بیان داشت که آمریکا باید همه پیامدهای این اقدام ناپسندش را برعهده بگیرد.

مفتی شیعیان لبنان ادامه داد: به نوبه خود شهادت سردار سلیمانی و همرزمان عراقی را به امام عصر(عج)، آیت الله خامنه ای رهبر ایران، آیت الله سیستانی مرجعیت دینی عراق، سید حسن نصرالله سید مقاومت و همه آزادیخواهان جهان تبریک و تسلیت عرض می کنیم.
شیخ احمد قبلان افزود: سردار شهید سلیمانی چهره انقلابی بزرگی بود که محور مقاومت در مبارزه های خود از این شخصیت الهام می گرفت و طرح پیروزی های آن بود.
واکنش علمای جهان اسلام به ترور شهید قاسم سلیمانی

حجت الاسلام شیخ حسن شریفه، مفتی لبنانی در خطبه های نماز جمعه امروز بیروت، بیان داشت: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همرزمان عراقی او، محکوم است.

حجت الاسلام حسن شریفه از شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان کسانی یاد کرد که به گروه تروریستی داعش ضربه های دردناکی وارد آوردند و ریشه آن را نابود کردند.
این مفتی لبنانی جنایت آمریکا را تجاوزی دانست که تنش در منطقه را بیشتر خواهد کرد و آن را به سرنوشتی بد مبتلا خواهد کرد.

یکی از علمای اهل تسنن لبنان: حاج قاسم سلیمانی مایه افتخار و عزت ما بود

شیخ زهیر جعید از علمای اهل تسنن و رییس جبهه العمل المقاومت لبنان اظهار داشت: ما شخصیتی نظیر قاسم سلیمانی که همواره به حضورش افتخار می کردیم و انسانی بسیار ماهر و قدرتمندی بود را از دست دادیم، امام دشمنان باید بدانند که پیروزی به جبهه مقاومت تعلق دارد.
وی افزود: هنگامی حجت الاسلام سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله لبنان و شیخ راغب حرب روحانی شیعه لبنانی شهید شدند، گفتند که کار جبهه مقاومت به پایان رسیده است اما این چنین نشد. خون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس باید موجب وحدت ملت عراق در برابر کسانی شود که خواهان نابودی این کشور یعنی آمریکای جنایتکار شود.
وی تاکید کرد که این امت اسلامی با قدرت به سمت اهداف خود حرکت خواهد کرد و هزاران تن نظیر حاج قاسم سلیمانی متولد خواهند شد. شهادت چنین اشخاصی مایه افتخار و عزت ماست و نوید بخش پیروزی بزرگ و آزادی فلسطین اشغالی خواهد بود.

تجمع علمای مسلمان لبنان: «مقاومت» حماقت ترامپ را با ریشه‌کنی نظامیان آمریکایی پاسخ می‌دهد

تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای با اشاره به شهادت سرداران اسلام قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، خاطر نشان ساخت که عجیب نیست که این دو به درجه شهادت نائل آیند، بلکه مرگ طبیعی آن دو مایه شگفتی است.
این بیانیه ادامه داد: این دو شهید همواره از خدای متعال می خواستند که انها را به درجه شهادت نائل کند و ما جمعیت علمای مسلمان لبنان به امام عصر(عج) و به آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و به ویژه فرماندهان سپاه قدس و دو ملت شریف ایران و عراق و دولت این دو کشور، تسلیت عرض می کنیم.
تجمع علمای مسلمان لبنان افزود: حماقتی که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مرتکب شد، مایه ریشه کنی همه نظامیان این کشور در منطقه از سوی مجاهدان مقاومت خواهد شد تا از از این رهگذر ثابت کنند این نظامیان اشغالگرانی بیش نیستند که تنها راه برای مقابله با آنها، زبان زور است. تهدید رهبر انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به جنایت آمریکا، به پاسخی کوبنده منتهی می شود و بیرون کردن نظامیان آمریکا از عراق و سوریه منجر خواهد شد.

امام جمعه صیدای لبنان: تابوت‌های چوبی در انتظار سربازان آمریکایی است

شیخ صادق نابلسی خطیب جمعه صیدای لبنان با توصیف ترور سردار قاسم سلیمانی به «اقدامی جنون‌آمیز» نسبت به احتمال افزایش درگیری و جنگ در خاورمیانه هشدار داد.
شیخ نابلسی افزود: این عملیات انفجار بزرگی را در منطقه به ارمغان خواهد آورد به ویژه آنکه ترامپ برای فرار از استیضاح و نتانیاهو برای فرار از زندان، دست به چنین اقدام دیوانه‌واری زده‌اند بنابراین هر دو برای منافع شخصی به چنین عملی مبادرت ورزیدند.
وی با اشاره به خطر و پیامدهای این اقدام بر منطقه و جهان گفت: تاوانی که آمریکا برای چنین جنایتی پرداخت خواهد کرد، بسیار بزرگ و دور از ذهن است. یک ضربه سنگین تنها اقدامی است که ایران انجام می‌دهد. تابوت‌های چوبی در انتظار سربازان آمریکایی است.
وی در پایان تصریح کرد: ما در مرحله جدیدی هستیم. واشنگتن برای جنایت‌های وحشیانه بیشماری که در منطقه مرتکب شده تاوان خواهد داد اما اینبار خون سربازان و نابودی پایگاه‌های آمریکایی، تاوان این جنایت خواهد بود.

العمل الاسلامی لبنان جنایت آمریکا را به شدت محکوم کرد

جبهه العمل الاسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای جنایت تروریستی و وحشیانه آمریکا در ترور حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی و جمعی از فرماندهان ایران و عراق را تسلیت گفت.
در این بیانیه آمده است: این تجاوزگری ددمنشانه، ضمن هدف قرار دادن امنیت و ثبات عراق و منطقه، اقدامی است بزدلانه که به نتیجه دلخواه نمی‌رسد. آمریکا و هم‌پیمانانش مسؤول این جنایت هستند؛ جنایتی که امت عربی و اسلامی را از هر نژاد، قومیت و مذهبی هدف قرار داده است.
جبهه العمل الاسلامی با تاکید بر وحدت تمامی گروه‌های مقاومت برای مواجهه با خطرها و تهدیدهای امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی پیش‌رو خواستار مقابله جدی امت اسلامی با استعمارطلبی آمریکا و اسرائیل شد.
این جبهه در پایان تصریح کرد که آمریکا، اسرائیل و مزدوران عربی با ایجاد تفرقه به دنبال نابودی وحدت کلمه و تکه‌تکه شدن امت اسلامی هستند تا بتوانند از این رهگذر، ثروت‌های کشورهای مسلمانان را به غارت ببرند.

حجت الاسلام شیخ علی خطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه‌ای، جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی را به شدت محکوم کرد.
شیخ خطیب این اقدام تروریستی را نقض آشکار حاکمیت عراق دانسته و گفت: ترور فرماندهان محور مقاومت، تاثیری در مسیر جهاد و مبارزه محور مقاومت با دشمن آمریکایی ـ اسرائیلی نخواهد داشت.
وی افزود: آمریکا حماقت بزرگی را مرتکب شده و مسؤولیت تبعات آن در منطقه و جهان را باید بپذیرد. آمریکا نشان داد که وجودش در عراق، اشغالگری است و هدفش نابودی وجب به وجب خاک سرزمین‌های اسلامی است.
نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پایان با تسلیت مجدد به رهبر معظم انقلاب و آیت الله سیستانی، دولت و ملت عراق و ایران و تمامی آزادگان جهان، خاطر نشان کرد که خون شهدای مقاومت نه تنها به هدر نخواهد رفت بلکه نهال مقاومت را به درختی ستبر تبدیل خواهد کرد.

تجمع علمای جبل عامل: ترور سردار شهید سلیمانی، حماقت سیاسی و نظامی تمام عیار بود

تجمع علمای جبل عامل لبنان در بیانیه ای، بیان داشت: شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان را به ملت ایران و عراق وبویژه رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای و مرجعیت دینی عراق، تسلیت عرض می کنیم.
این بیانیه ادامه داد: شهادت این شهیدان بزرگ اسلام، عزم محور مقاومت در برابر پروژه صهیونیستی-آمریکایی را بیشتر خواهد کرد و این تجاوز آمریکا در واقع به معنای انداختن خود در آتش است.
تجمع علمای جبل عامل لبنان افزود: ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حماقت سیاسی، نظامی و راهبردی تمام عیار بود و کاخ سفید بداند شهادت آنان روح مقابله مقاومت با آمریکا را بیشتر خواهد کرد.
این بیانیه افزود: حمله هوایی امریکا تجاوز به عراق و همه محور مقاومت بود و لبنان هرگز تلاش سردار سلیمانی برای رقم زدن پیروزی در برابر دشمن صهیونیستی را فراموش نخواهد کرد.

رییس جمعیت «قولنا و عملنا»: پاسخ به جنایت ترور شهید سلیمانی، دردناک خواهد بود
حجت اسلام شیخ احمد قطان، رییس جمعیت «قولنا وعملنا» لبنان در پیامی شهادت سرداران اسلام قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به آزادخواهان جهان، مسلمانان و ملت ایران تسلیت گفت.
حجت الاسلام احمد قطان بیان داشت: شهادت این دو سردار اسلام  و دیگر مجاهدانی که در کنار آنها از سوی دشمنان انسانیت شهید شدند، مایه بسی غم و اندوه شد.
رییس جمعیت «قولنا وعملنا» لبنان ادامه داد: ما بر این بارویم که پاسخ به این جنایت آمریکا، دردناک خواهد بود.
واکنش علمای جهان اسلام به ترور شهید قاسم سلیمانی
عراق

عمار حکیم: این اقدام،سراسر منطقه را ملتهب می‌کند

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی، در پیامی گفت که «این دو شهید بخش اعظم حیات خویش را به جهاد و فداکاری گذراندند و در جبهه‌های جنگ با تروریسم و پیروزی بر داعش نقشی محوری داشتند».
حکیم ضمن هشدار نسبت به پیامدها و تأثیرات و خطرات ناشی از این جنایت، تأکید کرد که «چنین اقدامی سراسر منطقه را ملتهب می‌کند. از دولت عراق می‌خواهیم که در این شرایط حساس اقدامات لازم برای جلوگیری از این تعرض‌ها را انجام دهد و ملت عراق را به اتحاد و انسجام و هم‌بستگی دربرابر چالش‌ها فرامی‌خوانیم».

امام جمعه نجف اشرف: نظامیان آمریکا در عراق دیگر حتی جایی برای خوابیدن هم پیدا نمی کنند

حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف بیان داشت که با ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان، جهان وارد مرحله تازه ای شد و امریکا جنگ گسترده ای را با این جنایت خود آغاز کرد.
وی ادامه داد: نظامیان آمریکا باید منتظر ضربات نیرومند الحشد الشعبی باشند و از این پس جایی در عراق حتی برای خوابیدن نیز پیدا نخواهند کرد. همه دیدند که چگونه با شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان خون ایرانیان و عراقی‎ها در سرزمین حسین(ع) با یکدیگر آمیخته شد.
امام جمعه نجف اشرف خاطر نشان ساخت: صبر و روابط دیپلماتیک لازمه تحقق اهداف است ولی شهادت تنها راهی است که همه لازمه های برآورده شدن اهداف را فراهم می آورد.
حجت الاسلام و المسلمین قبانچی افزود: ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان، نقض آشکار همه قوانین بین المللی است؛ جنایتی که در واقع نقض حاکمیت عراق نیز محسوب می شود.

حجت الاسلام شیخ «قیس الخزعلی»‌ دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، هم در واکنش به این جنایت، تأکید کرد «تاوان خون شهید فرمانده، قاسم سلیمانی زوال اسرائیل است و تاوان شهید فرمانده ابومهدی المهندس، زوال حضور آمریکایی‌ها در عراق است».
این فرمانده مقاومت خطاب به اعضای محور مقاومت و هواداران آن گفت: «همه مجاهدان و مقاومان آماده باشند که “فتح نزدیک” در راه است».

شیخ «اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش «النجباء» عراق هم شخصیت دیگری است که ترور سپهبد سلیمانی و المهندس را محکوم و آن را حماقت آمریکا دانست.

الکعبی با بیان اینکه «آمریکای شرور بداند که حماقتی مرتکب شده است که به سبب آن پشیمان خواهد شد»، خطاب به شهید سلیمانی تأکید کرد: «برادرانت شکست نخواهند خورد و در این جنگ پیروز خواهند شد… ما بر سر عهد و پیمان خود هستیم تا در قلب هر کدام از ما یک سلیمانی متولد شود».

آیت الله سیستانی در پیامی خاطرنشان کرد: «رویدادها به سرعت رخ می‌دهد و بحران‌ها وخیم‌تر می شود و کشور [عراق] در خطرناک‌ترین پیچ‌هاست؛ از تجاوز جنایتکارانه به مواضع نیروهای عراقی در شهر القائم که سبب شهادت و جراحت دهها نفر از فرزندان رزمنده ما شد تا اتفاقات تأسف‌برانگیزی که بغداد در چند روز گذشته شاهد بود و تجاوز ظالمانه شب گذشته نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد که نقض آشکار حاکمیت عراق و نقض منشورهای بین‌المللی است و سبب شهادت شماری از قهرمان‌های نبردهای پیروزی بر تروریست‌های داعش شد. این اتفاقات و حوادث مشابه، هشدار می‌دهد که کشور در شرایطی بسیار سخت به سر می‌برد و همچنانکه طرف‌های ذی‌ربط را به خویشتنداری و رفتار خردمندانه دعوت می‌کنیم، دست خود را برای دعا به سوی پروردگار بلندمرتبه و قادر بلند می‌کنیم تا شر اشرار و حیله فُجّار را از عراق و مردمش دور گرداند».

واکنش علمای جهان اسلام به ترور شهید قاسم سلیمانی

آمادگی جریان صدر برای پاسخگویی به جنایت آمریکا

حجت الاسلام سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق در پیامی بیان کرد: مشخص است که هدف قرار دادن قاسم سلیمانی از سوی استکبار جهانی، هدف قراردادن جهاد، معارضه و روحیه انقلابی بین المللی است.اما آنها نمی‌توانند در عزم ما و جهاد ما خللی ایجاد کنند. از خداوند می‌خواهم که منطقه را از خطر دور کند، عراق عزیز ما را از خطرات و بلاها دور کند، از همه می‌خواهیم که حکیمانه و هوشمندانه عمل کنند.
وی افزود: من به عنوان مسؤول مقاومت ملی عراق به مجاهدان و به ویژه جیش المهدی و تیپ های «الیوم الموعود» فرمان آماده باش می‌دهم. گروه‌های ملی و قانونمندی که تحت فرمان ما هستند، باید برای حمایت از عراق در آمادگی کامل باشند.

یمن
«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن نیز به شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق واکنش نشان داد.
الحوثی با انتشار بیانیه‌ای شهادت سردار سلیمانی و المهندس و همراهان آنان را تسلیت گفت.

فلسطین

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در پیامی اعلام کرد که سردار سلیمانی نقش بزرگ و گسترده‌ای در حمایت از مسأله فلسطین و مقاومت داشت و جهادش را بر تلاش برای نابودی اسرائیل متمرکز کرده بود.
در این پیام آمده است: سلیمانی تمام حمایت‌ها را به مقاومت تقدیم کرد و شکی نیست که نقش او در این مسیر او را به هدف بزرگی برای آمریکا و اسرائیل تبدیل کرده بود.
القسام افزود: به امت عربی و اسلامی اعلام می‌کنیم که ما به عنوان مقاومت در فلسطین راهمان را در نبرد با دشمن صهیونیستی ادامه می‌دهیم.

سرایا القدس: سردار سلیمانی وحشت را در دل آمریکا و رژیم صهیونیستی کاشت

ابوحمزه سخنگوی سرایا القدس شاخه نظامی وابسته به جنبش جهاد اسلامی در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که محور مقاومت هرگز شکست نخواهد خورد و انسجام و قدرت خود را در مقابله با پروژه‌های صهیونیستی-آمریکایی افزایش خواهد داد.
وی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی وحشت را در دل آمریکا و رژیم صهیونیستی کاشت، خاطرنشان کرد: این شهید، دو دهه حمایت مستقیم از فلسطین را بر عهده داشت و تجربیات نظامی و امنیتی را در اختیار مبارزان مقاومت در فلسطین قرار می‌داد.

جهاد اسلامی: سردار سلیمانی و «مهندس» دو فرمانده بی‌نظیر بودند

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای شهادت سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس معاون حشد شعبی عراق را تسلیت گفت.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این بیانیه اعلام کرد که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس دو فرمانده منحصر به فرد و شاخص در مواضع جهادیشان در فلسطین و منطقه به شمار می‌رفتند.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس در اظهارنظری مطبوعاتی گفت، «تلاش‌های ترور سلیمانی، فقط به سود طرح [رژیم] صهیونیستی و هدف از آن، اختلاف‌افروزی است».
وی افزود: ترور سپهبد سلیمانی در راستای ایجاد نگرانی‌ها و اختلافاتی است که قدرت امت اسلامی را در مقابله با چالش‌ها تضعیف می‌کند؛ چالش‌هایی که معلول نفوذ رژیم صهیونیستی با پوشش آمریکا است.
پاکستان
حجت الاسلام سید کاظم سجادی یکی از علمای پاکستان، در پیامی اظهار داشت: شهادت سردار دلیر اسلام، پناه مستضعفان جهان، مالک اشتر علی زمان مدافع حریم و حرم، خار چشم مستکبران جهان سردان قلوب مومنین سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی المهندس را به ولی نعمت مون حجت خدا در زمین امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع معظم تقلید و تمام مستضعفان جهان تسلیت عرض می کنم.
در این پیام آمده است: اگر چه حاج قاسم با یک عمر مجاهدت خالصانه از بین ما رفت اما راھش که نبرد با شیاطین بزرگ و کوچک است ادامه دارد. دشمنان قسم خورده ی اسلام بداند اگرچه با شهادت این سردار دلیر اسلام همه مارا در سوگ نشاند؛ اما با شهادت انسانهای مومن، متدیین و مبارز مثل حاج قاسم نمی توانند به اهداف شوم شون برسند، جامعه تشیع و مستضعفان جهان هزاران حاج قاسم را برای دفاع از کیان اسلام و مسلمین در خود دارد وانتقام این جنایت را خواهد گرفت.
هند
حجت الاسلام سید احتشام عباس زیدی مدیر حوزہ علمیه عین الحیات هندوستان در پیامی بیان کرد: دشمن گول خوردہ ابلیس زمان و شیطان اکبر با شهادت رساندن یک قاسم سلیمانی خوشحال نه باشد که قطرہ قطرہ ای خون شهیدان ھمچون قاسم سلیمانی ها وابومهدی ھا مجاہدان را میرویاند که دمار استکبارو دشمنان اسلام را به خاک خواھند مالید.
وی افزود: شھادت این سرباز رشید اسلام سرآغاز جنگ نھای، پیروزی قطعی و زمینه ساز ظھور آن منجی عالم و منادی عدالت خواھد بود.
بحرین

ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه: سردار شهید سلیمانی حامی اسلام و پرچمدار مستضعفان جهان بود

ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین، در بیانیه ای شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.
در این بیانیه آمده است که سردار شهید سلیمانی حامی اسلام و مسلمانان و پرچمدار مستضعفان جهان بود.
این بیانیه تأکید کرد: دشمنان و در رأس آنها آمریکا، شیطان بزرگ با به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، منتظر انتقام شدیدی باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 15