ارتباط علمای جهان اسلام تقویت شود | لزوم تربیت طلاب برای فعالیت تقریبی

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر تقویت ارتباطات امت اسلامی به ویژه علمای اسلام گفت: ائمه طاهرین(ع) ما را به ارتباط با مذاهب دیگر با حفظ اصول راهنمایی کردند.

حضرت آیت الله  حسین نوری همدانی در دیدار دبیرکل جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تبریک انتصاب حجت الاسلام شهریاری، ابراز امیدواری کرد که برنامه و اقدامات مثبت و مؤثری در دوره جدید انجام شود.

وی فعالیت های تقریبی بین مذاهب را حساس و مهم دانست و افزود: آیت الله العظمی بروجردی با آن عظمت توانستند درباره مصر آن کار مهم را انجام دهند اما متأسفانه رفته رفته تعطیل شد؛ دشمن همواره با جنایت های خود در ابعاد گوناگون سعی در افتراق بین مذاهب داشته است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر تقویت ارتباطات امت اسلامی به ویژه علمای اسلام اظهار داشت: ائمه طاهرین(ع) ما را به ارتباط با مذاهب دیگر با حفظ اصول راهنمایی کردند، ما هیچگاه از اصول خود دست بر نمی داریم اما باید ارتباطات محکمی بین علما وجود داشته باشد.

وی ارتباط علما و فعالیت های علمی آنان را مؤثر دانست و ادامه داد: می توان جلسات علمی مناظره در کشورهای اسلامی تشکیل شود تا هرکس با احترام نقطه نظرات خود را مطرح کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که مزیت فقه شیعه باید برای امت اسلام تبیین شود، ابراز داشت: باید در حوزه علمیه قم افرادی برای فعالیت های بین المللی به ویژه در بعد تقریب مذاهب اسلامی تربیت شوند تا ضمن ارتباط گیری با جهان اسلام، بتوانند مزیت های شیعه را تبیین کنند.

وی عنوان کرد: باید تربیت ها و برنامه های تخصصی در حوزه جدی تر پیگری شود تا بتوانیم در هر زمینه ای اثرگذاری های لازم را داشته باشیم، امیدواریم در حوزه تقریب فعالیت های بزرگ تری انجام شود و آرزوی موفقیت داریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 13