عضو اتاق تبلیغ خراسان:تبعیت کامل و پیوند مستحکم با ولایت مانع انحراف و شکست امت می‌شود

نماینده ولی فقیه در سوریه حضرت زهرا(س) را الگوی ولایتمداری دانست و تأکید کرد که تبعیت و پیوند مسحکم با ولایت مانع انحراف و شکست امت می‌شود.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه امروز در برنامه زنده تلویزیونی در آستان خورشید که به صورت زنده از حرم مطهر حضرت زینب(س) پخش شد، با تأکید بر تبعیت از ولایت گفت: امتی که می خواهد سعادتمند باشد باید با ولایت پیوند عمیقی ایجاد کند، اگر این پیوند ایجاد شد امت منحرف نخواهد شد و شکست نمی خورد، هرچه پیوند ناگسستنی تر باشد برکات بیشتر خواهد شد.

وی افزود: این پیوند باید نشانه هایی داشته باشد و اگر ارتباط برقرار است باید تابع ولی باشیم، لازمه پیوند امت با ولی تبعیت است، هرگز یک ولایتمدار نباید خلاف ولی حرکت کند، امت ولایتمدار امتی است که پیوند خود را قطع نکند و پیوند باید انسان را به تبعیت و پیروی از ولی بکشاند.

نماینده ولی فقیه در سوریه اظهار داشت: امت تابع ولی زمان باشد انحراف در جامعه ایجاد نمی شود، تبعیت از ولایت فقیه در راستای تبعیت از ولایت معصوم است و امروز باید پیرو فرمایشات ولایت باشیم.

 حضرت زهرا(س) را الگوی ولایتمداری دانست و ادامه داد: حضرت زهرا(س) هرگز خلاف خواسته ولی خود امیرمؤمنان حرکت نکرد، تبعیت تنها به انجام دستور نیست بلکه یک ولایتمدار حقیقی قبل از دستور ولی به وظیفه خود عمل خواهد کرد، رهبر معظم انقلاب درباره موضوعات فرهنگی اعلام کردند که جوانان انقلابی باید آتش به اختیار عمل کنند یعنی خواسته ولی را تشخیص دهند و بر اساس آن عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی ابراز داشت: باید ببینیم خواسته ولی زمان در موضوعات گوناگون چیست و بر اساس آن عمل کنیم، خواست ولی این است که مردم در صحنه حضور داشته باشند و در انتخابات کسی را انتخاب کنند که انقلابی باشد و ذلت امت را قبول نکند.

وی با اشاره به مجاهدت های حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: حاج قاسم به دنبال دستور نبود بلکه به دنبال اجرای خواسته ولی قبل از دستور بود، البته ایشان سرباز مطیع ولایت بود؛ حاج قاسم انقلابی و ولایتمدار بود و مراقبت می کرد تا اراده رهبر معظم انقلاب محقق شود، حاج قاسم در حمایت از بخش های مقاومت فعال بود و تبعیت از ولایت می کرد.

نماینده ولی فقیه در سوریه خاطرنشان کرد: امت سعادتمند باید نسبت به اراده ولی تابع باشد، ارزش این است که قبل از این که ولی دستور بدهد انسان تشخیص دهد و عمل کند.

وی اضافه کرد: تبعیت باید به همراه بصیرت باشد و انسان باید در فضای عبار آلود در کنار ولایت باشد تا مسیر درست را در پیش بگیرد، از جمله ویژگی های امت ولایتمدار هزینه کردن امت برای ولایت است، حضرت زهرا(س) برای ولایت شهید شد و خود را در این مسیر هزینه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: وقتی که انسان ولایتمدار باشد خود را هزینه می کند و در این مسیر نه تنها ناراحت نیست بلکه خوشحال و شادمان است، امت اسلام امروز از نبودن حاج قاسم ناراحت است اما حاج قاسم  خود را هزینه ولایت کرد، امام راحل فرمودند بکشید ما را که ملت ما بیدارتر می شود.

وی با بیان این که بیداری ملت در پیوند با ولایت است و با اشاره به رشادت های مدافعان حرم و رزمندگان اسلام در محور مقاومت افزود: هزینه ای که برای ولایت شد امروز دشمن را از حرم حضرت زینب(س) دور کرده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 5