شرکت در انتخابات واجب است | با حضور خود نظام را تقویت و دشمن را ناامید کنیم

حضرت آیت الله همدانی شرکت در انتخابات را واجب دانست و گفت: با حضور خود در انتخابات نظام را تقویت و دشمن را ناامید کنیم و بهترین ها باید برای مجلس انتخاب شوند.حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات پیش رو خیلی مهم است چرا که در دوره حساسی قرار داریم و دشمنان تمام تلاش خود را گذاشته اند تا انتخابات آنگونه ای که می خواهیم نباشد.

وی افزود: همه باید در صحنه حاضر شویم تاانتخابات خوبی انجام شود، با توجه به اوضاع و زمان فعلی شرکت در انتخابات واجب است چرا که از مظاهر اسلام و از موضوعات مهم نظام اسلامی است، مردم نظام اسلامی را که مبتنی بر قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) است قبول دارند و به مسائل سرنوشت سازی مانند انتخابات اهمیت می دهند.

این مرجع تقلید با بیان این که مردم با انتخابات سرنوشت خود و نظام اسلامی را رقم می زنند، اظهار داشت: باید در انتخابات حضور پرشوری داشته باشیم و توجه کنیم که دشمنان قسم خورده ما سرمایه گذاری کردند و در کمین هستند تا از هر فرصتی علیه انقلاب استفاده کنند.

وی ادامه داد: دشمنان کینه ها از ما دارند چرا که از انقلاب و ایران سیلی خوردند، آن ها نظامی تابع می خواستند اما نظام اسلامی جهان را متحول و مردم را بیدار و مظلومان و محرومان را امیدوار کرده است، از این رو دشمن همه مدل تلاشی می کند تا به نظام ضربه بزند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یکی از راه های مهم ناامید کردن دشمن شرکت در انتخابات است، ابراز داشت: از همه مردم دعوت می کنیم برای عظمت کشور خود حضور گسترده و پرشوری در انتخابات داشته باشند.

وی عنوان کرد: دشمن با تبلیغات خود سعی می کند مردم کمتر در انتخابات شرکت کنند تا در نهایت بگویند مردم نسبت به نظام اسلامی بی علاقه شده اند، باید ایمان، علاقه و هوشیاری خود را مانند حضور در تشییع حاج قاسم و ۲۲ بهمن نشان دهیم و انتخاباتی دشمن شکن برگزار کنیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید افرادی را انتخاب کنیم که انقلابی، متدین، مخلص، دشمن شناس، دشمن ستیز، خدمتگزار و متعهد باشند، باید بار دیگر به جهانیان ثابت کنیم که به نظام اسلامی علاقه داریم و به آن وفادار هستیم.

وی در بخش دیگر خود سخنان خود با اشاره به معارف بلند نهج البلاغه گفت: به فرموده روایات کسی که با قلب، زبان و قدرت خود امر به معروف نکند و بی تفاوت باشد با مرده تفاوت ندارد.

این مرجع تقلید افزود: قرآن کریم می فرماید گروهی باید در میان مردم باشد که مردم را به خیر و سعادت دعوت کرده و آنان را امر به معروف کنند، انسان باید در راه خدا جهاد کند و در این مسیر ملامت دیگران نباید در انسان اثر داشته باشد.

وی اساس کار حوزه و روحانیت را تفقه دانست و اظهار داشت: یک طلبه باید فقیه باشد و اگر انسان فقیه نشود شاید نتواند تمامی ابعاد اسلام و دین را درست درک کنند؛ انسان باید سختی ها را تحمل کند و کسانی که می خواهند در رفاه و تجملات باشند نمی توانند مردم را درک کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 7