ویژگی‌‌های منتظران موعود در دعای عهد

مهدی موعود

 حجت الاسلام ماندگاری گفت: در دعای عهد هشت ویژگی برای منتظر و یاران امام زمان(عج) شمرده شده است که اگر بخواهیم منتظر امام مهدی(عج) باشیم باید این ویژگی‌ها را داشته باشیم.

 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا،  در حرم مطهر رضوی با تبیین ویژگی های منتظران موعود اظهار داشت: در دعای عهد هشت ویژگی برای منتظر و یاران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شمرده  شمرده شده است که اگر بخواهیم منتظر امام مهدی(عج) باشیم باید این ویژگی‌ها را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) برای اصلاح دین جدش قیام کرد، افزود: امروز نیز جامعه مانند زمان امام حسین(ع) دچار مفسده شده است و هدف امام زنده کردن دین جدش محمد مصطفی رسول اکرم(ص)؛ جمع کردن سفره باطل و پهن کردن سفره حق است.

کارشناس دینی رسانه ملی تصریح کرد: کسی می‌تواند یار واقعی امام عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف باشد که هدف امام را بشناسد و با احیای فریضه واجب «امربه معروف و نهی از منکر» در جامعه از انصار امام باشد.

وی با بیان این که زور بازو بودن به معنای خودسازی با ترک گناه و مدافع امام بودن به معنای شناخت و رعایت حریم در ابعاد مختلف زندگی از دیگر خصوصیات منتظران است، ابراز کرد: لباس روحانیان که لباس پیامبر(ص) است حرمت دارد، حرم مطهر رضوی حرمت دارد و جای بلوتوث‌بازی، کشیدن سیگار، چشم‌چرانی و فریاد زدن نیست، همچنین رعایت ریش سفیدان و بزرگان، حریم حقوق دیگران، حریم حلال وحرام، رعایت حریم مسجد و اماکن مذهبی و… از دیگر مصداق‌های مدافعان است.

حجت الاسلام ماندگاری به حمایت حضرت ولی عصر(عج) تاکید کرد و گفت: با پول، آبرو… خود حامی امام باشیم با دادن خمس و زکات امام را حمایت  و یاری کنیم، بدانیم امام زمان (عج) به پول ما احتیاجی ندارد، ما با حمایت خود منتظر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌شویم.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با توجه به این‌که امر امام زمان(عج) امر خداست، بیان کرد: امر و اراده ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در حال حاضر امر نائب ایشان رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای است؛ به‌طور مثال وقتی رهبر اشاره می‌کنند بنا به این‌ دلیل که عزاداری‌های امام حسین(ع) از همه رسانه‌ها پخش می‌شود، برهنه عزاداری نکنید، باید به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به این‌که عده ای در مسیر جاده فقط حرکت می‌کنند، عده ای با سرعت حرکت‌می‌کنند و برخی سبقت می‌گیرند، خاطرنشان کرد: منتظران و یاران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) کسانی‌هستندکه با سرعت حرکت کنند و سبقت می‌گیرند؛ در حال حاضر که شهدا از همه ما سبقت گرفته اند و ما نیز باید در انجام کارهای عبادی و معنوی همچنین و کارهای خیر چون ساختن مدرسه، مسجد و … از هم پیشی و سبقت گیریم.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا عنوان کرد: آخرین ویژگی منتظران موعود این است که آماده فدا کردن جان و شهید شدن برای یاری امام باشیم.

حجت الاسلام ماندگاری یادآور شد: امام صادق(ع) فرموده اند: هر کس ۴۰ روز بر این دعا مداومت کند از اصحاب مهدی(عج) ما خواهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 2