چرایی افزایش مدعیان دروغین مهدویت

 آیت الله علوی گرگانی

 حضرت آیت الله علوی گرگانی بخشی از دلایل افزایش مدعیان دروغین مهدویت در جامعه را نتیجه کم کاری مبلغان و روحانیت دانست و تاکید کرد که هرچه در تبلیغات خود به توده مردم کم کاری کنیم این ادعاها زیادتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت ایت الله محمد علی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با اشاره به آیه ۸۱ سوره اسراء اظهار داشت: افتخار ما این است که سرباز و خدمتگذار امام زمان(عج) باشیم؛ این که ما ادعا کنیم سرباز امام زمان(عج) هستیم کافی نیست؛ بلکه باید این مساله در اعمال ما تأثیر داشته باشد و امام زمان(عج) هم ما را بپذیرند.

 

وی با تبریک مناسبت‌های ماه ربیع الاول گفت: این ماه، ماه پیوند میان ولایت و رسالت است و حکمت این که این دو در کنار هم قرار گرفته این است که رسالت و ولایت از هم جدا نیست.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به مدعیان دروغین مهدویت که به دنبال منافع خود هستند، اظهار داشت: بروز این گونه ادعاها به خاطر ضعف و کم کاری مبلغان و روحانیت است و هرچه در تبلیغات خود به توده مردم کم کاری کنیم این ادعاها زیادتر می‌شود.

 

وی اعتقادات بشر را وابسته به محسوسات دانست و ابراز داشت: فهماندن این که عالَم فقط آنچه به چشم می‌آید نیست کار خیلی سختی است و این که در برخی موارد از خود روحانیت هم گناهانی سر می‌زند نشان می‌دهد که این باور برای خود ما هم جا نیفتاده است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: باید در جامعه جا بیندازیم که وقتی امام زمان(عج) می‌آید چگونه حق را با خود می‌آورد و باطل را از بین می‌برد و اگر بتوانیم صفات برجسته ایشان را ابلاغ کنیم این ادعاهای دروغین کم می‌شود./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 18