ذکر صلوات سبب رشد انسان و برطرف شدن غم ها می شود

حجت الاسلام نظافت یزدی صلوات را ذکری موثر دانست و گفت: صلوات سبب آمرزش گناهان و برطرف شدن غم ها می شود.

حجت الاسلام مجمدجواد نظافت یزدی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ذکر صلوات شعبانیه را یکی از اعمال با فضیلت ماه شعبان بیان کرد و گفت: صلوات یک ذکر جامع بوده و در رشد انسان نقش دارد.

وی صلوات را ذکری موثر دانست و ابراز کرد: صلوات موجب آمرزش گناهان و برطرف شدن غم ها می شود؛ توحید، نبوت و ولایت اهل بیت(ع) در صلوات است همچنین احترام و توجه به اهل بیت(ع) در صلوات است.

حجت الاسلام نظافت یزدی اظهار کرد: در ماه شعبان از فرصت شبانگاهی برای قرب به خدا استفاده کنید چون شب یا برای استراحت است و یا اگر بیدار می مانید برای خلوت و تفکر استفاده شود.

کارشناس مذهبی افزود: پیامبر(ص) و آلش از بندگان صالح خداوند هستند و خداوند به ایشان می خواهد فیض مستمر برساند، خدا و فرشتگان بر پیامبر(ص) درود می فرستند اما وقتی از ما می خواهند که این کار را انجام دهیم، می خواهد تا ما با صلوات واسطه فیض شویم و حق این فیض به ما هم بر می گردد.

وی بیان داشت: ماه شعبان، ماه پیامبر(ص) و ماه ذکر صلوات است، صلوات باید با حالت دعایی برگزار شود نه شعاری و اگرچه در مجامع عمومی گفته اند که صلوات را بلند بفرستید که نفاق را از بین می برد اما از این امر نباید غافل شد که صلوات دعا است و درخواست رحمت بر پیامبر(ص) و آل ایشان می کنیم.

حجت الاسلام نظافت یزدی ابراز کرد: شأن انسان کامل از شأن فرشته بالاتر است، پیامبر و آل ایشان بر شهوت غلبه کرده و عقل کامل هستند، اهل بیت(ع) معدن علم، قرب به خدا و معرفت به خدا هستند، خدا لطف کرده است که اهل بیت را مانند کشتی همیشه جاری در اختیار ما قرار داده تا انسان را از گرداب های غرق کننده دنیا که شیطان ایجاد می کند، نجات دهند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کسی که دل را متوجه اهل بیت می کند به سعادت می رسد حال امید که در خلوت ماه شعبان دل را با ذکر صلوات متوجه اهل بیت کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 6 =