با مواسات با نیازمندان شاکر نعمت های الهی باشیم

حجت الاسلام نظافت با بیان این که مواسات رزق الهی است، گفت: شکر نعمت های خداوند این است که اهل مواسات با نیازمندان باشیم.

حجت الاسلام محمد جواد نظافت، استاد حوزه و دانشگاه و عضو اتاق تبلیغ خراسان، به فضیلت ماه شعبان و ضرورت استفاده از فرصت نیمه شب برای راز و نیاز با خدا اشاره و ابراز کرد: شب وقت خواب است و اگر کسی نمی خوابد باید با یاد خدا، تفکر و تلاوت قرآن شب را به خوبی سپری کند.

وی صلوات در ماه شعبان را بسیار با فضیلت بیان و اظهار کرد: در صلوات شعبانیه گفته شده است که صلوات بسیار بفرستید، اهل توجه به اهل بیت(ع) باشید، دعاهای خود را آمیخته با صلوات کنید و از خداوند می خواهیم که دل های ما را آباد کند.

حجت الاسلام نظافت یاد خدا را موجب آبادانی دل ها عنوان کرد و گفت: در دلی که خراب است، دنیا تنگ و تار است، انسان از انسانیت خارج شده، دغدغه ای جز خوردن و خوابیدن و خوشگذرانی ندارد و لذت ها حیوانی است اما وقتی دل آباد شود، دل لذت یاد خدا را دارد و حقیقت زندگی را در می یابد.

استاد حوزه و دانشگاه و عضو اتاق تبلیغ خراسان افزود: دل خراب حب دنیا را داشته و خلق خدا را از خدا بیشتر دوست دارد در حالی که قلب حریم خداست، مبادا در این دل غیر خدا را راه بدهید البته دیگران را نیز باید دوست داشت اما به انداره ای که لیاقت دارند، مبادا انسان ها را به اندازه خدا دوست داشت چون شرک و فسق می شود، انسان ها را به عشق خدا باید دوست بداریم و اگر انسانی ما را از خالق دور می کند باید او را کنار بگذاریم.

عضو اتاق تبلیغ خراسان بیان داشت: وقتی انسان گناه می کند، رسوا می شود، معصیت موجب رسوایی انسان می شود، قیامت هنگامه ظهور باطن انسان است، گناهان انسان را ظلمانی و بد بو و آتشین می کند و در روز قیامت آشکار می شود.

حجت الاسلام نظافت مواسلات را یکی از دستورات خداوند برای انسان ها بیان و ابراز کرد: رزق فقط خوردنی نیست بلکه رزق معنوی  نیز است که مواسات رزق الهی است، شکر نعمت های خداوند این است که اهل مواسات با نیازمندان باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه و عضو اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: اگر کسی وضع مالی خوبی دارد، این از فضل خداوند است و به شکرانه این نعمت الهی باید با نیازمندان موسات داشته باشد، اگر کسی نیازمند نیست تکلیفش سنگین تر است، اگر خداوند به برخی بیشتر و به برخی کمتر داده است این از عدل الهی است، ثروت برای این نیست که فخر بفروشیم بلکه باید شکرش را به جا آورده و در راه خدا به کار گرفته شود.

عضو اتاق تبلیغ خراسان بیان داشت: زمانه سختی است و برخی با سختی زندگی می کنند حال وقتی گره گشایی از زندگی کسی می کند در حقیقت گره گشایی از دل خود می کند.

حجت الاسلام نظافت خاطرنشان کرد: اوج زندگی انسان دست یافتن به رضوان الله است، وقتی به نفس مطمئنه دست یافتیم، دل آرام می گیرد همچنین وقتی دل آرام می گیرد که به رضایت خدا دست یافته و خدا هم از او راضی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 12