مسؤولان از فرصت باقی مانده برای جبران خدمت انجام نداده استفاده کنند

استاد حوزه علمیه و عضو اتاق تبلیغ، ابتلائات و بلایا را تلنگری برای غفلت زدایی دانست و گفت: مسؤولان از فرصت باقی مانده برای جبران خدمت انجام نداده استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه و عضو اتاق تبلیغ، شب گذشته در برنامه تلویزیونی دعای کمیل که به صورت زنده از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: دعا، زیارت نامه خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه انسان به واسطه دعا می تواند با معبود خود سخن بگوید، ادامه داد: اگر اهل بیت(ع) نبودند هرگز ما انسان‌ها نمی توانستیم اینگونه که در دعا و مناجات‌ها با پروردگار سخن گفته شده با خالق خود سخن بگوییم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با استناد به کلام امام علی(ع) خطاب به جناب کمیل، ابراز کرد: حضرت می فرمایند: هرگز از یاد و رحمت خداوند غفلت نکن؛ حکمت های بسیاری در ابتلائات و سختی‌ها نهفته است که یکی از آن حکمت‌ها بیدار شدن انسان‌ها از غفلت است.

استاد حوزه و عضو اتاق تبلیغ با بیان اینکه انسان در ابتلائات خداوند را یاد می کند، اظهار داشت: انسان سراسر فقر و خداوند غنی مطلق است و آدمی وظیفه دارد در محضر خداوند به فقر خود اعتراف کند و اشتباهاتش را بپذیرد.

وی بیان داشت: امروز ویروس کوچکی مانند کرونا توانسته ابرقدرتهای بزرگ دنیا را به زانو درآورد تا انسان‌ها متوجه قدرت الهی و کوچکی خود شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه انسان در محضر خداوند باید به گناه و اشتباه خود اعتراف کند، عنوان کرد: گناه سبب می شود ارزش‌ها کوچک و جای ارزش‌ها و ضدارزش‌ها جابجا شود.

استاد حوزه و عضو اتاق تبلیغ با تاکید بر اینکه انسان بعد از توبه باید تغییر کند، بیان کرد: انسان زمانی که می خواهد تغییر کند باید از خداوند بخواهد او را در جبران خطاهای گذشته یاری کند؛ امیدوار هستیم خداوند به همه ما و مسؤولان کشور فرصت دهد تا خدمت انجام نداده را جبران کنیم.

وی ابراز کرد: زمانی که انسان می خواهد به محضر خداوند برود لازم است همراه با واسطه باشد؛ پیامبراکرم(ص) بهترین واسطه برای حضور در پیشگاه پروردگار هستند. انسان باید از اولیای الهی بخواهد که برای او استغفار کنند و امام زمان(عج) پدر مهربان امت هستند و ما باید از ایشان بخواهیم که برای ما استغفار کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 9