خانواده ایرانی هدف اصلی حملات شبکه‌های ماهواره‌ای

خانواده ایرانی هدف اصلی حملات شبکه‌های ماهواره‌ای

متأسفانه سبک زندگی جدید در حوزه خانواده توسط فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای تبلیغ و ترویج می‌شود.

حسین اعتصامی : در حال حاضر ۱۶۲ شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای در حال فعالیت هستند.


وی با اشاره به تفاوت نسل اول و دوم شبکه‌های ماهواره‌ای افزود: نسل اول از شبکه‌های ماهواره‌ای به صراحت به جمهوری اسلامی ایران توهین می‌شد و برای مثال هر زمان نام عبدالمالک ریگی را می‌بردند از او به عنوان رهبر جنبش مقاومت مردم یاد می‌شد. اما در نسل دوم بیشتر در قالب غیرمستقیم و از طریق فیلم‌ها وسریال‌ها مطلب مورد نظرخود را به مخاطب انتقال می‌دهند.

این استاد دانشگاه خانواده ایرانی سیبل حملات شبکه‌های ماهواره‌ای قرار گرفته است، گفت: هدف شبکه‌های ماهواره‌ای تغییر سبک زندگی آن هم با نگاه دیگری به زندگی است و می‌خواهند نگاه و دیدگاه دلخواه خود را در پوشش اهدافی خاص و از پیش تعیین شده به خانواده اصیل ایرانی با اعتقادات و ریشه‌های عمیق مذهبی منتقل کنند.

اعتصامی افزود: سبک زندگی جدید در حوزه خانواده توسط فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای تبلیغ و ترویج می‌شود.

وی گفت: جنگ فرقه‌ای سیاست قدیمی شبکه‌های ماهواره‌ای است و آنها مذاهب را علیه مذاهب و در مقابل هم قرار می‌دهند و از طرفی با راه‌اندازی شبکه‌های افراطی شیعی بر ضد اعتقادات اهل تسنن و در مقابل شبکه‌های افراطی تسنن که به اهل تشیع توهین می‌کنند و این همان قرار گرفتند مذاهب روبه روی یکدیگر است.

این فعال سایبری با بیان اینکه این جنگ مذهب را به راه انداخته‌اند برای گمراهی بیننده و ما نباید در پازل آنها قرار گیریم و برای دفاع از تشیع و شیعه به اهل تسنن توهین کنیم، افزود: آنها در این شیوه جدید می‌خواهند مردم آمریکا و اسرائیل و جنایاتشان را از یاد ببرند و به دفاع از اهل تشیع فکرشان را برای مثال در بقیع متمرکز کنند و دو کشور شیعی و مسلمان را به جان یکدیگر بیاندازند و این خطری است که امروز یک تهدید محسوب می‌شود.

اعتصامی گفت: امروز فرصت‌ها و تهدیدهای با هم تلفیق شده و البته آسیب‌ها آنقدر سنگین و حجیم است که دیگر فرصت‌ها را باید ترک کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید سواد رسانه‌ای به مردم آموخته شود، افزود: امروز تلویزیون‌های هوشمند، نرم‌افزارهای اندروید در تلفن همراه به راحتی در دسترس قرار دارد و البته باید اذعان داشت که نمی‌توان از تکنولوژی روز دنیا عقب ماند به دلیل آسیب‌ها؛ بلکه آنچه حائز اهمیت است، سواد رسانه‌ای است که باید در مردم ارتقا یابد.

این فعال سایبری گفت: ماهواره عامل ایجاد کننده آسیب‌های اجتماعی نیست و قبلاً‌ هم در کشور با معضلاتی همچون طلاق، اعتیاد به مواد مخدر ودیگر آسیب‌هامواجه بوده‌ایم بلکه آنچه باید در خصوص ماهواره و آسیب‌ها توجه شود این است که ماهواره تشدید کننده آسیب‌های اجتماعی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 4 =