رزمایش همدلی و مساوات جلوه‌ جامعه مهدوی است| مبلغان از فرصتها استفاده کنند

جامعه مدرسین با گرامیداشت حلول ماه مبارک رمضان، ابراز امیدواری کرد که مردم با رزمایش همدلی و مساوات که جلوه ای از جامعه مهدوی است، زندگی مؤمنانه را نهادینه کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی با گرامیداشت حلول ماه مبارک رمضان، ابراز امیدواری کرد که مردم با رزمایش همدلی و مساوات که جلوه ای جامعه مهدوی است، زندگی مؤمنانه را نهادینه کنند.

متن پیام جامعه مدرسین به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن ایام نورانی و پربرکت میهمانی خدا را گرامی می‌داریم و امید داریم این ایام در ادامه بهره‌مندی‌های مؤمنین از شعبان المعظم، قلوب متضرع و ندبه‌خوان ملت ما را هر چه بیشتر با نور ایمان و معنویت روشن کند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه این ماه عزیز و با توجه به شرایط ویژه کشور، نکاتی را یادآور می‌شود:

۱- امروز جهان با آزمونی بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند و دچار بلایی دردآور شده است؛ دردی بزرگ که مصایبش ضعف و ناتوانی انسان را آشکار می‌کند. بی‌شک در ماهی که تمام درهای رحمت گشوده می‌شود و الطاف خداوند زمینیان را در بر می‌گیرد، امید است تضرع و ندبه دردمندانه، بلایای مادی و جسمی را در کنار امراض روحی و قلبی برطرف کند. ماه مبارک رمضان ماه علاج دردها و فرصتی کم‌نظیر برای گذر از رنج‌ها و کسب فیوض مادی و معنوی است و چه زیبا حلاوت ذکر و مناجات این روزهای مردم (شعبان المعظم) در رمضان الکریم به ثمر می‌نشیند و قلب‌ها را برای مهمانی خدا آماده می‌کند.

۲-در ایام تبلیغی امسال شرایط حضور مؤمنین در صفوف نمازها و استماع خطبه‌ها و منبرها فراهم نیست؛ اما امروز ابزارهای تبلیغ و ترویج دین و معنویت گسترش یافته و ابزارهای تسهیل‌کننده‌ای چون رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی، به‌خصوص صدا و سیما، در اختیار است. عالمان دین امروز می‌توانند با حضور آگاهانه در این فضاها نهایت استفاده را برای ترویج و تبلیغ مجازی معارف ناب اسلامی ببرند و تهدیدهای پنهان و آشکار فضای مجازی را با آموزه‌های عمیق و پرمغز بزدایند. بی‌شک گسترش فعالیت‌های مفید و سازنده و نیز تزریق محتوای مفید به فضای مجازی تهدیدها و آسیب‌های این عرصه را کاهش خواهد داد و آن را به فرصت تبدیل خواهد کرد.

۳- مبارزه مؤمنانه و دینمدارانه با کرونا (توجه و تضرع به درگاه الهی) در کنار توجه به دستاوردهای علمی و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، وجه متمایز مبارزه با کرونا در ایران اسلامی بوده است. خوشبختانه با مدیریت‌ها و هدایت‌های مسئولان، به‌ویژه رهنمودهای مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، کشور ما توانسته است مدیریتی مناسب را در مواجهه با بیماری کرونا ارائه کند.

۴- همچنان سپاس‌گزار تمام خدمت‌گزاران عرصه مبارزه با این ویروس منحوس، کلیه جهادگران عرصه سلامت، پرسنل بیمارستان‌ها و کادر پزشکی و پرستاران که متحمل رنج‌های فراوان شده‌اند، هستیم و ضمن تجلیل ویژه از خدمات دانشجویان و طلاب جهادی برادر و خواهر و دیگر اقشار در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها، حضور آنان را در خط مقدم مبارزه با کرونا ارج می‌نهیم.

۵- امیدواریم تمام مؤمنین و عزیزانی که در رزمایش بزرگ همدلی و مساوات یاریگر نیازمندان شده‌اند، این پویش بزرگ را در ایام ماه مبارک رمضان گسترش دهند و مساوات و مواسات را که صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را به نمایش گذاشته، عمق بخشند و در سبک زندگی مؤمنانه مردم ایران نهادینه کنند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 9 =