مواسات سبب نورانی شدن رزق انسان می شود/مسؤولان در مواسات پیش قدم باشند

مسئولان در مواسات پیش قدم باشند
حجت الاسلام نظافت گفت: وقتی مسؤولی از جیب خود مواسات کند این با فضیلت تر بوده همچنین فرهنگ سازی و الگو سازی می شود.

حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج)، مبنای مواسات را مهربانی عنوان و اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب آزمایشی سخت برای ملت، دولت، مسؤولان و مردم بیان فرمودند که همه باید اهل مواسات باشند.

وی ابراز کرد: مسؤول لایق کسی است که با مردمش مهربان باشد، امام زمان(ع) در مورد مسؤولان جامعه از خداوند طلب می کنند که «خدایا تفضل کن که امیران جامعه بر مردم عادل و دلسوز باشند.» همچنین امام علی(ع) به مالک می فرماید: «با زیردستانت مهربانی کن حتی کسانی که مسلمان نیستند.»

حجت الاسلام نظافت با بیان این که مسؤولان باید در این شرایط سخت در مواسات پیش قدم و برای همه مردم الگو باشند، ادامه داد: مواسات یک وقت از جیب بیت المال صورت می گیرد که خوب است اما وقتی مسؤولی از جیب خود مواسات کند این با فضیلت تر بوده همچنین فرهنگ سازی و الگو سازی می شود.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به این سخن امیرالمومنین(ع) می فرماید: «مسؤولان الگو سختی باشند»، افزود: حضرت می فرماید: «مبادا تنها دلم به این خوش باشد که اسمم امیر است و شریک مردم و الگوی ایشان در سختی های زندگی نباشم.» ما انتظار نداریم که مسؤولان مانند امیرالمومنین(ع) باشند که خود حضرت نیز گفته اند که شما نمی توانید مانند من باشید اما باید تلاش کنند و درصدی از حقوق خود را برای مواسات در نظر بگیرند.

مواسات سبب نورانی شدن رزق انسان می شود
حجت الاسلام نظافت گفت: با مواسات رزق مادی که خداوند به انسان عطا کرده است به رزق انسانی و نورانی تبدیل می شود.

حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج)، با اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانیه به مواسات و دستگیری نیازمندان تأکید کرد.

وی اظهار کرد: در صلوات شعبانیه می خوانیم:«وَ ارْزُقْنِی مُوَاسَاهَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ بِمَا وَسَّعْتَ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ‌» بنابراین انسان های برخوردار توجه داشته باشند که اگر مواسات با محرومان نداشته باشند، از رزق ویژه خداوند محروم شده و رزق آن ها حیوانی شده است.

حجت الاسلام نظافت مواسات را موجب نورانی شدن رزق انسان دانست و گفت: اگر انسان می خواهد رزق مادی که خداوند به او عطا کرده است به رزق انسانی و نورانی تبدیل شود باید به پشتوانه رزق مادی، رزق دیگر نصیب انسان شود که آن مواسات و کمک به نیازمندان است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این فراز از صلوات شعبانیه که می فرماید:«وَ نَشَرْتَ عَلَیَّ مِنْ عَدْلِکَ»، ابراز کرد: این که خداوند به کسی بیشتر و به کسی کمتر نعمت داده است از عدل خداوند است و براساس قانون «لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها» به میزان داشتن نعمت وظیفه و مسؤولیت انسان نیز سنگین تر می شود.

وی افزود: در این شرایط سخت براساس رزقی که خداوند در اختیار ما قرار داده است مواسات داشته باشیم و به محرومانی که می شناسیم، کمک کنیم و یا در گروه های مواسات که این روزها تشکیل شده و به نیازمندان کمک رسانی می کنند، شرکت کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 4 =