آیت الله امینی عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام و انقلاب گذرانید/مرحوم آیت الله امینی برای تعالی نظام اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد/تدبیر و ساده زیستی آیت الله امینی برای مسئولان الگو است

آیت الله امینی عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام و انقلاب گذرانید
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت و تأکید کرد که آن مرحوم عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام و انقلاب گذرانید.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 (انا لله و انا الیه راجعون)

رحلت عالم گران‌قدر آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم امینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از برجستگان رجال علمی و چهره‌های موجه فقهی و اخلاقی حوزه‌های علمیه موجب تأثر و تألم گردید.

ایشان تلاش‌های علمی و عملی گسترده‌ای در صیانت  و دفاع از ولایت‌فقیه و یاری امام و رهبری داشتند و ازجمله شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و از اصحاب خاص علامه طباطبایی بودند.

این عالم جلیل‌القدر عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام گذرانید و سفرهای داخلی و خارجی متعددی برای تبیین اندیشه انقلاب اسلامی و دفاع از حکومت اسلامی  انجام داد. سال‌ها حضور در منصب امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری تنها بخشی از خدمات برجسته ایشان برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

آثار علمی و  اخلاقی  ایشان از جمله آثار قلمی مفید و تأثیرگذار برای نسل جوان و فرهنگ اسلامی هست و نشان از عمق نگاه و تحلیل ایشان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی  جامعه اسلامی داشت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این فقیه پرهیزگار و انقلابی  را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم(عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم،  شاگردان و علاقه‌مندان  ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

مرحوم آیت الله امینی برای تعالی نظام اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد

حضرت آیت الله نوری همدانی با تسلیت در گذشت آیت الله امینی تأکید کرد که این عالم خدوم از پیشگامان نهضت اسلامی بود و در تعالی این نظام مقدس از هیچ کوششی دریغ نکرد.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در پی در گذشت آیت الله ابراهیم امینی عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام این مرجع تقلید بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله واناالیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر خبر ارتحال فقیه عالیقدر یار صدیق امام و انقلاب و عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رحمت الله علیه را دریافت کردم.

این عالم خدوم و با اخلاص در تمام عرصه ها یک روحانی ممتاز بود.

اینجانب که سالیان متمادی با ایشان هم درس و هم مباحثه بودم و بیش از هفتاد سال رفاقت داشته ام که تا آخرین روزهای عمر بابرکت ایشان ادامه داشت چیزی جز اخلاص و تقوی و تواضع و اخلاق از آن بزرگوار سراغ ندارم.

علاقه وافر ایشان نسبت به امام راحل رحمت الله علیه و انقلاب زبان زد بود و از پیشگامان نهضت اسلامی محسوب می گردید و در تعالی این نظام مقدس از هیچ کوششی دریغ نمی کرد.

کتاب های او به عنوان مجموعه آثار بسیار مفید برای همه پژوهشگران خصوصا جوانان است.

مرحوم آیت الله امینی را حقیقتا می توان یک الگوی ارزنده و پرکار برای طلاب جوان توصیف نمود.

بی شک فقدان آن فقیه عالیقدر خسارتی عظیم و ثلمه جبران ناپذیر برای حوزه های علیمه است.

اینجانب ارتحال این مجاهد نستوه را محضر مبارک مولایمان حضرت بقیه الاعظم عجل الله تعالی، حوزه های علمیه، خاندان مکرم آن فقید سعید و عموم ملت ایران تسلیت عرض می کنم و علو مقام و حشر با ائمه معصومین علیهم السلام را برای آن مرحوم مسئلت می کنم.
حسین نوری همدانی
اول رمضان المبارک ١۴۴١

تدبیر و ساده زیستی آیت الله امینی برای مسئولان الگو است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، با صدور پیام تسلیتی در پی درگذشت آیت الله امینی تأکید کرد: تدبیر و ساده‌زیستی آیت الله امینی برای مسؤولان امور، درس و الگو است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی درگذشت آیت الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنّا لله و إنّا الیه راجعون

درگذشت عالم پارسا، روحانی عظیم القدر آیه الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رحمه‌الله علیه موجب تأثر و تأسف گردید. آن شخصیت بزرگوار با آثار علمی و تألیفات ارزنده، خدمات بزرگی به نشر معارف نورانی اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام نمود.

تدبیر، عقلانیت، متانت و ساده‌زیستی ایشان در تمام مناصب مختلفی که بر عهده داشت، برای مسئولان امور، درس و الگو می‌باشد.

رحلت آن فقید سعید را به خاندان محترم و حوزه‌های علمیه تسلیت گفته و رحمت و رضوان الهی را در این ماه مبارک از خداوند متعال برای ایشان مسألت دارم.

اول رمضان المبارک  ۱۴۴۱






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 5 =