ولایت رمز ماندگاری دین است

حجت الاسلام فیض آبادی گفت: تا وقتی اسلام متکی به امام معصوم و نائب امام باشد، دشمن امیدی به براندازی در دین نخواهد داشت.

حجت الاسلام محمد علی فیض آبادی، عضو اتاق تبلیغ خراسان، با اشاره به آیه ولایت به نترسیدن از دشمن تأکید و عامل اصلی مشکل مسلمانان و دین را عملکرد خود مسلمانان بیان کرد.

حجت الاسلام فیض آبادی گفت: آیه ولایت از محوری ترین آیات قرآن است که در غدیر خم بر پیامبر نازل شده است، ما وقتی سر سفره قرآن می نشینیم باید هر چه می توانیم سوال بپرسیم، در این آیه می خوانیم:«الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُواْ مِن دِینِکُمْ» باید این سوال را بپرسیم که چرا با ولایت امیرالمومنین(ع) کفار ناامید شدند؟

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در ادامه آیه ولایت می خوانیم:«فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا»، باید این سوال را بپرسیم که چرا کفار از زمانی که خورشید دین طلوع کرد شروع به تخریب دین کردند.

وی اظهار کرد: اساس اسلام پیامبر(ص) بود و کفار امیدوار بودند با از بین رفتن پیامبر(ص) اسلام نیز نابود شود اما زمانی که خداوند در غدیر خم شخصی هم شأن پیامبر را به عنوان جانشین پیامبر(ص) منصوب کرد، ناامید شدند چون حضرت علی(ع) عدل پیامبر(ص) بود و رمز ناامیدی آن ها این حضرت به عنوان ولی و جانشین پیامبر(ص) بود.

حجت الاسلام فیض آبادی ولایت را رمز ماندگاری دین بیان و ابراز کرد: تا وقتی اسلام متکی به امام و نائب امام باشد دشمن امیدی به براندازی در دین نخواهد داشت، خداوند در آیه ولایت می فرماید: «از دشمن نترسید از من بترسید»، تا غدیر خم مردم از دشمن می ترسیدند تا دین را نابود کند اما خداوند در این روز می فرماید که از دشمن نترسید از من بترسید تا خود شما به عنوان فرد مسلمان دین را نابود نکنید.

عضو اتاق تبلیغ خراسان خاطرنشان کرد: اغلب اوقات رفتار ما مسلمانان مخرب دین است، امام حسین(ع) را مسلمانان کشتند و در ادامه نیز امامان توسط خود مسلمانان از بین رفتند، امروز نیز عامل اصلی گرفتاری های دین خود مسلمانان است پس برای این که دین حفظ شود خود باید به دین عمل کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 4 =