ایت الله اشرفی شاهرودی: صحن های حرم رضوی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی شوند

آیت الله اشرفی شاهرودی خواستار بازگشایی صحن های حرم مطهر رضوی با رعایت فاصله مناسب و سایر دستورالعمل های بهداشتی شدند تا به واسطه توسل به انوار مقدسه اهل بیت(ع) بساط این بیماری از کشور برچیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، از علمای خراسان در گفتگوی تلفنی با استاندار خراسان رضوی و مسئولان آستان قدس رضوی خواستار بازگشایی صحن های حرم مطهر رضوی با رعایت فاصله مناسب و  دستورالعمل های بهداشتی شد تا مردم از این فیض عظیم بهره مند گشته و با توسل به انوار مقدسه اهل بیت(ع) بساط این بیماری از ایران و جهان برچیده شود.

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) به واقع سفیهالنجاه هستند و ما نیز با توسل به این بزرگواران و تضرع در درگاه ربوبیت، از خداوند متعال استدعا داریم تا این بلا از کشور ما و سایر بلاد هرچه زودتر برطرف شود.

اشرفی شاهرودی

 استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که چند روز قبل، استاندار خراسان رضوی نظر ما را در رابطه با بازگشایی حرم مطهر رضوی خواسته بودند، ابراز کرد: بنده عرض کردم که با توجه به گزارشات رسیده از رسانه ملی و همچنین شرائط بهداشتی امروز کشور، ما برخلاف نظر متخصصین صحبت نمی کنیم، اما اینکه از یک سو گزارشات  دلالت بر این دارد که اجتماعات به منظور جلوگیری از زنجیره انتقال ویروس نباید صورت بگیرد و از سوی دیگر مردم مشتاقند تا دست توسل خود را تحت لوای حضرت رضا(ع) به درگاه ربوبیت عرضه دارند و با توسلات و به آبروی حضرت ثامن الحجج(ع) هرچه زودتر این بلا مرتفع شود، ما را عملا در این میان مردد گذاشته است.

آیت الله اشرفی شاهرودی ادامه داد: با این حال بیان کرده ایم که باتوجه به جمعیت زیاد مردم در اطراف حرم های مطهر، اگر مصلحت باشد صحن های مطهر از جمله صحن جامع رضوی باز شده و مردم با فاصله در صحن ها بنشیند و رو به بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) توسلات را داشته باشند تا خداوند متعال از این طریق تفضل بر بندگان نموده و هرچه زودتر این بلا رفع شود که البته این امر باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری خادمان باشد.

وی افزود: این طرح را به استاندار خراسان رضوی و همچنین مسئولان آستان قدس رضوی پیشنهاد داده ام که ایشان نیز مایل به همین امر بودند تا درها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باز شوند، اما مردم در صحن های مطهر کمتر از فاصله های مجاز دور هم جمع نشوند و خدام عزیز نیز به این امر توجه داشته باشند.

 استاد درس خارج حوزه خراسان در پایان گفت: امیدواریم خداوند به برکت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا(ع) تفضل نموده و مشکل هرچه زودتر نه تنها از کشور ما و دوستان اهل بیت، بلکه  از همه عالم برطرف شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 2 =