کاهش آستانه تحمل افراد آمار طلاق را افزایش داده است

استاد حوزه علمیه کاهش آستانه تحمل افراد را یکی از دلایل مهم در افزایش آمار طلاق بیان کرد و گفت: انسان مومن اهل صبر و شکیبایی است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه و عضو اتاق تبلیغ خراسان، در جلسه اخلاقی و معرفتی که به مناسبت ماه مبارک رمضان به‌صورت مجازی در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد، گفت: پایین بودن آستانه صبر و تحمل اعضای خانواده یکی از اتفاقات ناگواری است که امروز در خانواده‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزایش آمار طلاق را ناشی از ناشکیبایی و بی‌صبری زوجین دانست و ادامه داد: اگر اعضای خانواده اهل بردباری و استقامت باشند کمتر دچار مشکل و از هم گسستگی می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه کانون خانواده باید فضای محبت، دین‌داری و تقوا باشد، اظهار داشت: مشکلات خانوادگی باید در درون خانواده حل شود، کسانی می‌توانند در حل مشکلات و ناراحتی‌های خانوادگی موفق عمل کنند که با ظرفیت باشند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: والدین توجه داشته باشند با استفاده از ظرفیت موجود در خانواده می‌توانند فرزندانی چون حضرت زینب(س) و حضرت عباس(ع) تربیت کنند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان بابیان اینکه فهم و معرفت سبب افزایش ظرفیت انسان می‌شود، گفت: انسان به هر میزان فهم و درکش افزایش یابد کمتر دچار خسارت می‌شود، مثلاً اگر انسان بداند در تحمل و صبر چقدر ارزش نهفته است به‌طورقطع در مواجهه با بحران‌ها صبر را انتخاب می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با استناد به حدیثی مبنی بر اینکه خداوند بی‌حساب به صابران اجر و پاداش می‌دهد، اظهار داشت: اگر انسان بداند مزایای صبر و استقامت در دنیا و آخرت بسیار بالاتر از بی‌صبری و ناشکیبایی است به‌طورقطع تلاش می‌کند از صابران باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه صفت صبر انسان را قدرتمند و پیروز می‌کند، ابراز کرد: نفس اماره همواره انسان را به ناشکری و بی‌صبری دعوت می‌کند اما مؤمنان هرگز به وسوسه هوای نفس توجه نمی‌کنند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با استناد به آیات الهی، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمده بر گفتار ناراحت‌کننده دیگران صبور باشید و دیگران را نیز به شکیبایی دعوت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری درباره صبر بر طاعت، گفت: انسان اگر اهل اقامه نماز، روزه گرفتن، پرداخت خمس و غیره باشد خداوند به این صبر در طاعت پاداش می‌دهد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 12