پیگیری مطالبات مردم از رسالت‌های اتاق تبلیغ خراسان است

مشهد- ایرنا- دبیر اتاق تبلیغ خراسان گفت: طی یک دهه فعالیت این اتاق اعضای آن به ۱۲۰ نفر رسیده که از نخبگان تبلیغی هستند همچنین در این مدت با رویکرد آسیب شناسی تبلیغی، محتوا سازی، موج سازی تبلیغی و پیگیری مطالبات مردمی اقداماتی انجام شده است.

حجت الاسلام محمد هادی مشیری خراسانی روز چهارشنبه در نشست خبری دهمین سالگرد تاسیس اتاق تبلیغ خراسان افزود: حدود ۱۰ سال قبل با رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت راه انداختن اتاق فکر در کشور و با توجه به اینکه مطالباتی از روحانیون در اجتماع می‌شد مقرر گردید برنامه‌ریزی منسجمی در امر تبلیغ شکل بگیرد تا علما بتوانند با هماهنگی لازم به معضلات جامعه بپردازند لذا اتاق تبلیغ خراسان تشکیل شد.

وی ادامه داد: در اتاق تبلیغ مطالباتی که مردم مطرح می‌کنند را ساماندهی و در فرصت‌های مناسب در نشست با مسوولان آنها را مطرح می‎کنیم که یکی از آنها بحث تقویت هویت دینی و فرهنگی مشهد بود که طی دو سال گذشته پیش نویس یک سند هویت دینی – فرهنگی آماده شد و دستگاههای مختلفی در این حوزه کمک های فراوانی کردند که امیدواریم با تصویب در شورای فرهنگ عمومی تبدیل به یک سند بالا دستی شود.

 دبیر اتاق تبلیغ خراسان گفت: نخستین مجموعه‌ای که مطالبات مردم حاشیه نشین را مطرح کرد اتاق تبلیغ خراسان بود که ۹ سال قبل این کار را انجام داد و در دیگر حوزه ‌ها هم سعی شده مطالبات مردمی را پیگیر باشیم چرا که مسوولان به نخبگان حوزه و دانشگاه توجه ویژه‌ای دارند و سعی شده از این ظرفیت بیشترین استفاده را انجام دهیم.

حجت الاسلام مشیری خراسانی افزود: امسال برای رمضان چند طرح ارائه شده که نحوه کارکرد در حوزه مجازی یکی از طرح‌های ارائه شده است، پرداختن به جلسات خانگی هم جزء موارد مطرح شده بود که تجمعات کوچک با رعایت اصول بهداشتی بتوانند یک مراسم محدود با اعزام سخنران از طریق فضای مجازی را برگزار کنند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم وقتی یک آسیب فرهنگی در حال رشد است سیستم فرهنگی نسبت به آن آسیب ایستادگی کند که متاسفانه تاکنون به صورت جدی  این مساله ایستادگی صورت نگرفته و این نقطه ضعف ماست.

 دبیر اتاق تبلیغ خراسان گفت: اگر به آسیب‌ها نگاه فرهنگی کنیم تهدیدها کاهش پیدا می‌کند و با سانسور آسیب‌ها نمی‌توان گفت که مشکل را حل کردیم بلکه باید آسیب‌ها را بیان و برای رفع آنها راه حل پیدا کرد.

حجت الاسلام مشیری خراسانی با بیان این که سه نمایندگی این اتاق در مراکز استانهای خراسان فعال است افزود:حساس سازی نهادها، هشدار، محتوا سازی و ارائه خدمات مشاوره ای توسط نخبگان بخشی از فعالیت های این اتاق در کاهش طلاق در دوره کرونا و پسا کرونا است.

وی با تاکید بر این که تقویت مساجد و ائمه جماعات باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها می‌شود ادامه داد: در بحث های زیست محیطی حاشیه شهر هم مطالبات فراوانی وجود داشت که حمایت جدی اتاق تبلیغ از سمن ها، باعث اختصاص اعتبارات مناسبی برای رفع مشکلات زیست محیطی شد.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 13