می, 2020

 

مبانی عقیدتی روز قدس

اما آنچه ممکن است برای نسل جدید و نو در کشورمان و دنیای امروز و آینده بوجود آید و ذهنشان را به خود مشغول نماید این پرسش اساسی و بنیادی است که مبانی حمایت ما از مردم فلسطین چیست و بر چه مبنایی ما از آنها حمایت می کنیم و اصلا چرا بایستی ما از آنها حمایت کنیم و چنانچه مبنایی در دین اسلام برای این کار وجود دارد چرا بایستی هر ساله تکرار شود. آیا نمی شود که به یکبار و یا چند بار بسنده کنیم.


ریشه های قرآنی دشمنی یهود با مسلمانان

    استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم حمایت از مظلومان غزه، گفت: امروز فریاد مردم مظلوم غزه بلند است و ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم به داد آن‌ها برسیم.                     حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی در گفتگو با خبرگزاری حوزه با بررسی جایگاه مسجد الاقصی و ریشه های دشمنی یهود با مسلمانان، گفت: خداوند در قرآن می فرماید سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَبیشتر بخوانید


مروری دوباره بر داستان فلسطین و روز قدس

صهیون در زبان عبری، به معنای آفتابگیر است؛ همچنین نام کوهی در جنوب غربی بیت المقدس می باشد. کوه صهیون بر اساس برخی گفته ها زادگاه و آرامگاه داود پیامبر و جایگاه حکومت سلیمان نبی بود


امکان حضور درمراکز دینی را به وسیله کسانی بررسی کنید که به اهمیت دعا واقفند

رهبر انقلاب گفتند: نظر کارشناسی‌ ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم اما بررسی حضور در مراکز دینی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند.


عامل اصلی تشکیل جامعه و زندگی انسانی تعاون است

آیت الله علم الهدی با بیان این که کمال هم زیستی تعاون است، گفت: در مدیریت هم زیستی بشر و مدیریت جامعه انسانی تعاون اصل اسلامی است.


عظمت شب قدر در بیان آیت الله جوادی آملی | در شب قدر از خدا چه بخواهیم؟

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه شب قدر قلب ماه مبارک رمضان است، گفت: اعجاز قرآن کریم در این است که سالک صالح در یک شامگاه در لیله القدر راه هزار ماهه را طی می‌کند.


گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم‌نهاد توجه به حقوق عامه را مطالبه کنند

رییس دستگاه قضا اعلام فساد، اصلاح مجرمان، حفظ حقوق مالکیت و صلح و سازش را مهمترین عرصه‎های همکاری گروه‎های جهادی با قوه قضاییه عنوان کرد.


شیوه های دعوت به نماز| نحوه برخورد احسن با دیگران

حجت الاسلام فیض آبادی گفت: برای دعوت به نماز باید بسترسازی، معرفت نسبت به خدا، زیبا سازی نماز و احساس نیاز رابطه با خدا ایجاد کرد.


عدالت در شعاع ولایت ارزشمند است

آیت الله علم الهدی عدالت را از فروع ولایت خواند و گفت: خوارج نتیجه عدالت منهای ولایت است و تحقق عدالت بدون ولایت امکان پذیر نیست و یک الحاد سوسیالیستی است.


فعالیت ها و برنامه های اتاق تبلیغ خراسان

دبیر اتاق تبلیغ خراسان گفت: اتاق تبلیغ با هدف هماهنگی بین نهادهای فرهنگی تشکیل شد تا به صورت دقیق به معضلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه بپردازند.


گدای سحرت برگشته (اشعار ویژه شبهای قدر)


عظمت شب قدر۲

ما قرآن را در شبی فرخنده نازل کردیم؛ زیرا هشدار دهنده بودیم، در آن شب هر کاری محکم و استوار می شود.


مناجات شب قدر

مناجات زیبای استاد قرائتی در مراسم شب های قدر


نکاتی درباره شب قدر

شب قدر از دو جهت برای ما گرامی است. و ما هم غیر از این دو عنصر محوری چیزی نداریم، و این شب می‌تواند جامع آن دو عنصر محوری باشد… قرآن و عترت در کنار هم


نکته‌ هایی درباره احیای شب قدر

ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم و تو چه می‌ دانی که شب قدر چیست؟ شب قدر از هزار ماه بهتر است. فرشتگان و روح در آن شب به اذن پروردگار خود برای تقدیر هر کاری نازل می‌ شوند. «ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم و تو چه می‌دانی که شب قدر چیست؟ شب قدر از هزار ماه بهتر است. فرشتگان و روح در آن شب به اذن پروردگار خود برای تقدیر هر کاری نازل می‌شوند. آن شب انباشته از سلامت [و برکت و رحمت] تابیشتر بخوانید