رسیدگی به ایتام و نیازمندان سفارش ویژه امیرمؤمنان به شیعیان است

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به وصایای مولای متقیان امیرمؤمنان(ع) در هنگام شهادت گفت: رسیدگی به ایتام و نیازمندان سفارش ویژه امیرمؤمنان به شیعیان است.

حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در پیامی تصویری با اشاره به عظمت شب های قدر گفت: همانگونه که زمین ها مانند مکه و کربلا از نظر فضیلت و برتری با دیگر زمین ها فرق دارند، زمان ها نیز چنین شرایطی دارند.

وی افزود: برخی از ماه ها از نظر شرع شرافت و عظمت خاصی دارد که در دیگر زمان ها نیست، ماه مبارک رمضان اعتبار خاصی دارد که در دیگر ماه ها نیست اما در همین ماه رمضان شب های قدر اعتبار ویژه ای دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در شب قدر مقدرات عالم تعیین می شود، اظهار داشت: تنها سرنوشت و تقدیر انسان مشخص نمی شود بلکه مقدرات مجموع عالم آفرینش در شب قدر تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: چه بهتر که انسان کاری کند و تصمیم بگیرد که مقدرات او همراه با سعادت باشد، شب قدر یک شب است اما از جهت مردد بودن در سه شب در نظر گرفته شده است و باید در هر سه شب احیا داشته باشیم، در هر سه شب دو رکعت نماز وارد شده و در هر رکعت ۷ بار سوره توحید خوانده می شود که نباید از آن غفلت کنیم.

حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: امیدواریم به برکات این ایام خداوند متعال بلای کرونا را که دامن گیر بشر شده از سر بشریت رفع کند، هرچند که خود بشر به دلیل گناه هایی که کرده و خون هایی که می ریزد تا حدی مستحق مؤاخذه است اما امیدواریم که خدا از گناهان بشر بگذرد و رحمت خود را بفرستد.

وی  با تسلیت شهادت مولای متقیان امیرمؤمنان(ع) عنوان کرد: حضرت وصایایی دارد که در نهج البلاغه بیان شده است، یکی از تأکیدات ویژه حضرت مسأله  توجه به ایتام است؛ امروزه جهان به دو قسمت سیر و گرسته تقسیم شده و امیرمؤمنان در حال آسمانی شدن شیعیان را به توجه به ایتام سفارش می کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: از دیگر سفارش های حضرت فراموش نکردن مسأله حج و زیارت خانه خدا است، حج در واقع یک عنوان وحدت و رابطه ای بین مسلمانان است، مطلب دیگری که امیرمؤمنان سفارش کردند که با قاتل من عادلانه رفتار کنید.

وی اضافه کرد: انسانی که در بستر مرگ قرار دارد و سم سراسر بدن او را فرا گرفته باز هم به فکر عدالت است، اگر امیرمؤمنان هم مانند دیگران رفتار می کرد این همه دشمن نداشت، دشمنی ها با حضرت به این دلیل بود که ایشان عدل را در جامعه برقرار کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 4