برخورد سلیقه‌ای مدیران؛ نتیجه عدم ورود مردم در حوزه مدیریت فرهنگی

حجت الاسلام جلالی گفت: اگر مدیریت کلان فرهنگی در جبهۀ مردمی اتفاق نیفتد، وارد سلایق می‌شویم و حاکمیت به جای اینکه بر مبنای تفکر و اندیشه‌ها صورت بگیرد، سلیقه‌ای می‌شود.

حجت الاسلام مصطفی جلالی مدیر دفتر شبکه قرآن و معارف سیما در قم با اشاره به اهمیت تبیین مفهوم آتش به اختیار گفت: همۀ نیروهای داخل مجموعۀ نظام اسلامی، آن هنگام که مسؤولان و نهاد‌های حاکمیت به وظایف قانونی و دینی خودشان عمل نمی‌کنند، باید وارد عمل شوند و بر اساس اختیاری که فرمانده کل قوا در اختیار آنها قرار می‌دهد، به صورت خودجوش دست به یک سلسله فعالیت‌هایی بزنند و برای حل مشکلات جامعه و اصلاح جامعه تلاش کنند.

وی مخاطب این فرمان را تمام مسلمانان برشمرد و عنوان کرد: بر اساس مبانی دینی، مخاطب این دستور همۀ مسلمانان هستند. روایتی از پیامبر وجود دارد که می‌فرماید «کلکم راع و کلکم مسئولین عن رعیته» با توجه به این حدیث نشان داده می‌شود که همۀ مسلمان‌ها موظف اند و وارد در جمع مخاطبین آتش به اختیار می‌باشند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: ما با جبهۀ مردمی و جبهۀ فرهنگی مواجه هستیم، در جای جای این کشور، سرمایه‌هایی وجود دارد که به صورت خودجوش وارد میدان شده‌اند. این یک نقطۀ قوت و یک فرصت است.

وی با اشاره به نیروی مردمی و وظیفه مسؤولان نسبت به این پشتوانه بزرگ خاطرنشان کرد: ما باید اینها را مثل شبکه‌هایی به یکدیگر متصل کنیم. ما در نظام گسترده و جامع، به یک طرح جامع داریم. در آن نقشۀ راه، باید کارکرد این حرکت‌های مردم و فرهنگی مردمی را شناسایی کرده و بین این نیروها هم‌افزایی، پیوستگی و هم‌بستگی ایجاد کنیم. ما با این کار توان کشور را در مدیریت چالش‌های مختلف بالا می‌بریم.

حجت الاسلام جلالی در پایان در راستای عدم اهتمام به این فرمان اظهار کرد: اگر مدیریت کلان فرهنگی در جبهۀ مردمی اتفاق نیفتد وارد سلایق می‌شویم. حاکمیت بر اساس سلیقه‌ها خواهد بود و نه بر اساس تفکر و اندیشه‌ها. آن افکار و اندیشه‌هاست که می تواند حاصل جمعش یک نیروی مثل آب بشود که اگر هدایتش کردی درست استفاده می‌شود و اگر هدایت شده نبود، به هدر می‌رود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 2 =