شکست جریان تحریف منجر به شکست تحریم دشمن می‌شود/ علاج تحریم عقب نشینی نیست

رهبر معظم انقلاب با اشاره به تلاش جریانی برای تحریف حقایق تأکید کردند: اگر جریان تحریف شکست بخورد قطعا جریان تحریم هم شکست خواهد خورد.


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب امروز در سخنرانی زنده تلویزیونی  با تبریک عید سعید قربان گفتند: دهه اول ذی حجه دهه خاطره های پرشکوه، مهم و آموزنده و دهه تضرع و توجه و انابه الی الله است.

ایشان با اشاره به رنج های حضرت موسی افزودند: حضرت با زحمات زیادی ایمان را ترویج دادند اما وقتی به میقات رفته بودند مردم از این مسر برگشتند، اذیت و آزار بنی اسرائیل به حضرت موسی خیلی بزرگ بوده است، این نشان می دهد که حرکت در راه حق با وجود معجزات، هنوز سخت است و مشکلات دارد و باید صبر و استقامت کرد.

رهبر معظم انقلاب روز عرفه را روز اوج توجه به خدا دانستند و اظهار داشتند: امیدواریم ملت ایران از عرفه بهره لازم را برده باشند؛ بعد از عرفه عید قربان را داریم که حضرت ابراهیم با قربانی کردن فرزند خود مورد آزمایش الهی قرار می گیرد.

ایشان ادامه دادند: این موارد حوادث عجیب تاریخ دین و اسلام است، این مسائل را در سابقه دینداری داریم که پدر پیر حاضر است پسر چوان خود را برای دستور الهی قربانی کند و پسر هم با کمال میل دستور الهی را می پذیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای دهه دوم ذی حجه را دهه ولایت عنوان کردند و ابراز داشتند: بر اساس روایات ولایت از همه احکام الهی جایگاه برتری دارد چون تضمین کننده احکام دیگر است؛ در دهه سوم هم مناسبت های مهمی مانند مباهله داریم که بحث توحید مطرح بود؛ امیدواریم که این روزها بر ملت ایران مبارک باشد.

ایشان در ادامه فرمایشات خود عنوان کردند: یکی از دلخوشی های بنده در سال های متمادی دیدار با طبقات مختلف مردم بوده است اما دشمن خطیر و حقیر کرونا مانع شده است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به مجاهدت های مجاهدان سلامت و خدمت خاطرنشان کردند: امروز دنیا با ابتلای همگانی مواجه است، شاید در بسیاری از جاها افرادی از آحاد مردم هستند که به گرفتارها کمک هایی کنند اما گمان نمی کنم جایی مانند ایران سراغ داشته باشیم که این اندازه از افراد داوطلبانه وارد میدان شوند و پشتیبانی های مردمی برای کمک به نیازمندان محقق شود، ایثار یکی از ویژگی های برجسته ملت ایران است.

ایشان اضافه کردند: مجموعه های درمانی در صف مقدم مقابله با کرونا بودند و فداکاری کردند و زبان قاصر از بیان فداکاری های آنان است، بعد از آن ها داوطلبانی هستند که کارهای بزرگی انجام دادند و با توجه به اوج بیماری باید این پشتیبانی ها مجددا انجام شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر تداوم کمک مؤمنانه گفتند: عده ای از مردم بر اثر شرایط فعلی دچار آسیب های جدی شده اند که باید جبران شوند، مسؤولان دولتی وظایفی دارند که باید انجام دهند اما عموم مردم باید باز هم وارد کار شوند و مانند مرحله اول کمک مؤمنانه به نیازمندان کمک کنند.

ایشان افزودند: اطعام های محرم و نذری ها می تواند به شکل کمک مؤمنانه به صورت بهداشتی پیگیری شود، انقلابی گری همین کارهاست، انقلابی گری با زبان نیست بلکه در عمل باید مشاهده شود، کسانی که در این زمینه فعالیت دارند انقلابی گری می کنند.

رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: پارسال شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در سیل خوزستان در کف میدان حضور داشتند، شهید ابومهدی موجب شد که برخی از امکانات عراق به داخل کشور وارد شود، حضور این دو ستاره برجسته میدان مجاهدت سبب شد افراد بسیاری وارد کار شوند و در این قضایا مردم ما امتحان خوبی دادند.

ایشان با اشاره به فشارهای دشمنان ادامه دادند: امروز دشمنی با ملت ایران زیاد است و وقتی دشمنی زیاد شد باید همکاری ها و تلاش ها زیاد شود، دشمنان درصدد هستند که ملت ایران را اذیت کنند، باید نیروها را جمع و متمرکز کرده و کار کنیم، یکی از کارهای مهم این دوران کار علمی است و بخش های مختلفی با جدیت در حال فعالیت برای پیدا کردن درمان ویروس کرونا هستند، این کارهای علمی دارای برکت است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تحریم های دشمنان ابراز داشتند: تحریم آمریکایی ها علیه ملت ایران یک جنایت بزرگ است، ظاهر کار علیه نظام است اما علیه همه ملت ایران انجام می دهند، هدف کوتاه مدت آمریکا این است که ملت ایران به ستوه بیایند و در برابر حکومت بایستند، از این رو مدام از تابستان داغ می گویند اما خودشان مبتلا شدند.


ایشان عنوان کردند: هدف میان مدت آن ها مانع شدن از پیشرفت ها به ویژه پیشرفت علمی است و شهادت شهدای هسته ای برای توقف پیشرفت علمی بود، هدف بلند مدت آمریکا متلاشی کردن اقتصاد کشور و ورشکسته کردن آن است.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: هدف جنبی آمریکا قطع کردن رابطه جمهوری اسلامی با مقاومت در منطقه است، دشمن وارد شده تا این کارها را انجام دهد اما شتر در خواب بیند پنبه دانه، بله تحریم ها مشکلاتی ایجاد کرده اما همه مشکلات مربوط به تحریم ها نیست بلکه برخی مسائل به ضعف مدیریت ها باز می گردد اما خواب دشمن خبیث تعبیر نشده و نخواهد شد.

ایشان اضافه کردند: اندیشکده های آمریکایی اعتراف می کنند که فشار شدید تحریم به مقصود نرسید و نتوانستند به هدف خود دست پیدا کنند، به موازات تحریم یک جریان تحریف حقایق هم وجود دارد، هدف این تحریف این است که به روحیه مردم ضربه بزنند و برای رفع تحریم آدرس غلط بدهند، پول زیادی خرج می کنند تا حقایق را تحریف کنند، الان هم می بینیم که رؤسای آن ها خود را در این زمینه خفه کرده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: از ابتدای انقلاب خط ثابت دشمن این بوده که بیچاره شدید و کارتان تمام است تا مردم را بترسانند و بگویند قطع ارتباط با آمریکا ملت را نابود می کند و الان هم این خط را دنبال می کنند، اگر نقطه قوتی باشد مطلقا انکار می کنند اما اگر نقطی ضعفی وجود داشته باشد چند برابر می کنند تا امید مردم به ویژه جوانان را از بین ببرند چرا که جوان با امید پیشتاز و پیشران است، می خواهند امید را از جوانان بگیرند تا تحرک و پیشگامی نداشته باشند.

ایشان افزودند: در داخل هم برخی همان حرف ها را تکرار می کنند، در بخش آدرس غلط دادن می گویند اگر می خواهید تحریم ها برطرف شود باید در برابر آمریکا کوتاه آمد، برخی تحت تأثیر قرار می گیرند و حرف های دشمن را تکرار می کنند اما غالب مردم می دانند که دروغ می گویند، اگر جریان تحریف شکست بخورد قطعا جریان تحریم هم شکست خواهد خورد چرا که امروز جنگ اراده هاست.

رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ایرانی زیرک از تحریم می تواند حسن استفاده و سود کند و خلاف نظر دشمن را محقق کرده است، جوانان و فعالان کشور تحریم را وسیله ای قرار دادند که اتکای به نفس ملت بالاتر برود، اگر به ما جت آموزشی می فروختند شاید امروز در داخل تولید جت آموزشی نمی کردیم، به توفیق و مدد الهی توانستیم از تحریم در خدمت شکوفایی علمی کشور استفاده کنیم.

ایشان ادامه دادند: تحریم ها اثر نکرد و دشمن به اهداف دشمن خود نرسید، دلیل آن کارهای مهمی است که در طول تحریم در کشور انجام شد، تشکیل چند هزار شرکت دانش بنیان نشانه ادامه حرکت علمی است، پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط سپاه در دوران تحریم ایجاد شده است، در حال تحریم طرح های عظیم نظامی، احیای اراضی خوزستان و ایلام و طرح های وزارت نیرو پیگیری و اجرا شده است؛ تولید شگفت آور دفاعی ایران دشمنان را به تعجب واداشته است، جداسازی اقتصاد کشور از نفت خیلی کار سختی است اما این دوران فرصت خوبی برای تمرین این مسأله است، بنده بارها در دولت های مختلف تذکر دادم اما به خوبی پیش نمی رفت اما امروز این روند به صورت طبیعی پیش می رود و ارتباط اقتصاد کشور با نفت خام کم شده است، البته صادرات نفتی که ارزش افزوده پیدا کند باید وجود داشته باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای ابراز داشتند: تحریم ها قطعا قابل علاج است اما علاج این نیست که در مقابل آمریکا عقب نشینی کنیم، برخی اینگونه ترویج می کنند برای جلوگیری از زیاده خواهی آمریکا باید عقب نشینی کرد، اگر در برابر متجاوز عقب بنشینیم او جلوتر خواهد آمد، امروز آمریکا می خواهد صنعت هسته ای و دفاعی کنار گذاشته شود و اقتدار منطقه ای ایران را رها کنیم، صرف نظر کردن از این موارد موجب عقب نشینی آمریکا نخواهد شد، وقتی حاضر به انجام این کارها شدیم درخواست جدیدی را مطرح خواهد کرد، هیج عقلی حکم نمی کند که برای توقف متجاوز خواسته او را محقق کنیم.

ایشان عنوان کردند: عده ای تحت تأثیر دشمن می گویند هسته ای به چه دردی می خورد اما انرژی هسته ای نیاز قطعی فردای کشور است، روزی که نیاز پیدا کردیم باید برق هسته ای را از غرب گدایی کنیم؟ امروز باید به فکر فردا باشیم، این نیازها باید از قبل آماده شود، با وجود این که در برجام خسارات فراوانی وارد شد اما اصل کار هسته ای محفوظ است.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: پیرمردی که در آمریکا روی کار است می خواهد از طرح مذاکره استفاده تبلیغاتی کند اما فراتر از آن می خواهند اقتدار و قدرت ایران کنار گذاشته شود، انسانی که با شرف باشد و علاقه مند به مصالح کشور است هیچگاه این موضوع را نمی پذیرد و به همین دلیل مذاکره با آمریکا ممنوع است، البته ایران با همه به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی مذاکره می کند.

ایشان اضافه کردند: علاج تحریم ها فقط و فقط تکیه بر توانایی های داخلی است و باید جوانان را وارد میدان کنیم، ارکان اقتصاد مقاومتی یعنی درون زایی و برون گرایی باید مورد توجه باشد، ظرفیت های فراوانی داریم که با مدیریت جهادی به دست می آید، ما تنها به خدای متعال و خودمان تکیه می کنیم و اگر دوستان قدرتمندی نداشته باشیم هم مسیر خود را ادامه می دهیم اما از امکانات دوستان خود استفاده می کنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان این که تکیه بر امکانات داخلی دشمن دارد، گفتند: عده ای از این دشمنان خارجی و عده ای دیگر بدخواهان داخلی هستند، با این که تأکید و سفارش کردیم بازهم مشاهده می شود با وجود تولید جنس مرغوب داخلی از همان جنس واردات صورت می گیرد.

ایشان افزودند: به وعده های دیگران نباید تکیه کرد، زمانی که آمریکا از برجام خارج شد اروپایی ها مدام وعده دادند و اقتصاد کشور را شرطی کردند و عناصر اقتصادی معطل ماندند که بالاخره کاری انجام می شود یا خیر، کشور را نباید چشم انتظار دیگران قرار داد، اروپایی ها کاری نکردند و آخرین کار چرند آن ها اینستکس بود که همان هم اجرایی نشد.

رهبر معظم انقلاب با تأکید بر این که علاج تحریم فعال کردن ظرفیت های داخلی است، اظهار داشتند: کشور از لحاظ معیشت عمومی دچار مشکل است و معیشت خانوارها مشکلات جدی دارد و باید علاج شود، در جلسات خصوصی به رییس جمهور  و مسؤولان تذکرات را بیان کردیم اما باز هم تأکید می کنم یک بخش در مسائل اقتصادی فوری و بخش دیگر بلند مدت است.

ایشان ادامه دادند: کنترل قیمت ها یکی از موارد فوری است و متخصصان اقتصادی معتقد هستند که می توان قیمت ها را مهار کرد، گاهی گرانی برای کمبود کالا است اما گاهی کالا به اندازه کافی وجود دارد اما عرضه نمی شود که باید برخورد جدی کرد، بازار باید ثبات پیدا کند و گرانی ها کنترل شود؛ مسأله مهم دیگر ارزش پول ملی است و باید جلوی گرانی ارز گرفته شود، گرانی ارز بیش از دلایل اقتصادی دلایل امنیتی و سیاسی دارد و کسانی هستند که به این آتش افروزی دامن می زنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر هدایت نقدینگی به تولید ابراز داشتند: نقدینگی برای اقتصاد کشور خطر بزرگی است اما اگر به سمت تولید هدایت شود سودمند هم خواهد بود و بر اساس نظر کارشناسان این کار ممکن است، مسأله مهم دیگر رفع موانع جهش تولید است، پیشنهاد شده که کارگروه ویژه ای از سوی سران قوا تشکیل شود تا موانع را شناسایی و رفع کنند که باید از سوی مسؤولان قوا دنبال شود.

ایشان عنوان کردند: اصلاحات اساسی اقتصادی مربوط به اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، ارتقای سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار است، ما این درخواستها را داریم و آقایان هم تلاش کردند اما پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: برای تأمین آینده احتیاج به صبر و ثبات داریم، مردم ایران مردم صبوری هستند و به دلیل ایمان مذهبی و اعتمادی به جمهوری اسلامی دارند صبر می کنند و مسؤولان هم باید با کار جهادی ثبات را ایجاد کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مشکلات عدیده آمریکا گفتند: مشکلات بزرگی که حول نظام آمریکا را گرفته قابل مقایسه با ایران نیست و ده ها برابر ایران است، مشکل فاصله طبقاتی و تبعیض نژادی بروز کرده و خود را نشان می دهد، آمریکا مشکلات لاینحل اقتصادی دارد و مشکلات مدیریتی آن ها را نیز در کرونا مشاهده کردیم، رفتار پلیس سنگدل هم نشانه مشکل مدیریتی است. همین مسائل موجب شده که آمریکا در دنیا منزوی و منفور است و آتش زیر خاکستر باقی است ولو این که الان بتوانند حرکت مردم را سرکوب کنند اما در نهایت نظام آمریکا فرو می پاشد.

ایشان اضافه کردند: آمریکایی ها می خواهند در دنیا دشمن درست کنند اما بزرگترین دشمن رژیم آمریکا ملت آمریکا است و همین دشمن این رژیم را به زانو در می آورد؛ مشکل آمریکا با ایران این است که آن را حذف یا تسلیم کند اما نمی تواند، صبر و ثبات و ایستادگی و کار جهادی وظیفه ماست.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سال پایانی عمر دولت دوازدهم گفتند: دولت در اواخر عمر خود قرار دارد و هر اندازه توانستند کار کردند و بعد هم دولت تازه نفس دیگری خواهد آمد و کارها را با جدیت بیشتری پیگیری خواهد کرد، البته در این دوران بخشی های از دولت کارهای خوب و مهمی انجام دادند و بخش های دیگری این چنین نبودند.

ایشان با اشاره به پیش رو بودن محرم و عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشتند: در عزاداری ها معیار چیزی است که کارشناسان بهداشت و ستاد ملی کرونا می گویند، بنده هرچه که آن ها لازم بدانند را مراعات خواهم کرد؛ توصیه بنده به هیئات و مردم این است که به توصیه های ستاد ملی کرونا عمل کنند، خدایی نکرده اگر مراقب ها شل شود فاجعه ای پدید خواهد آمد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 5 =