دبیر اتاق تبلیغ خراسان مطرح کرد؛ زیارت عاشورا نقشه راه تفکر حسینی

 دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان اینکه زیارت عاشورا نقشه راه تفکر حسینی است، گفت دشمنان برای از بین بردن تفکر شیعه در جهان اتاق فکرهای فراوانی دارند و معتقد هستند برای از بین بردن شیعه باید بال سرخ عاشورا و تفکر شهادت و بال سبز انتظار و تفکر مهدویت همچنین ولایت فقیه را از آنان گرفت.

حجت الاسلام محمدهادی مشیری دبیر اتاق تبلیغ خراسان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: باید با نگاه عقلانی به عاشورا، در کنار شور حسینی، برای گسترش معارف حسینی و معرفی قیام کربلا بهره برد.

وی ادامه داد: حادثه عاشورا، حرکت و جریانی است که شروع آن با امام حسین(ع) بود و خاتمه آن حضرت حجت(ع) خواهد بود، در قیام توابین، واقعه حر، قیام مختار، انقلاب اسلامی ایران و قیام های دیگر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی نظیر هند، درخشش مکتب اهل بیت و واقعه عاشورا به خوبی نمایان است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان افزود: دشمنان از همان ابتدای شهادت امام حسین(ع) سعی در از بین بردن نام و حتی خاطره اهل بیت از اذهان را داشتند که در این زمینه می توان از اقداماتی چون تخریب قبر امام، شخم زدن قبور شهدای کربلا، به آب بستن قبور، دستگیری و شکنجه زائران قبور مطهر نام برد.

وی با اشاره به کتاب امام حسین(ع) در اندیشه مسیحیت نوشته آنتوان بارا مطرح کرد: کشیش برجسته کلیسا در پاسخ به این سوال که اگر حسین(ع)از شما بود چه می کردید؟ این کشیش مسیحی در پاسخ گفت: در هر کوچه و محله و خیابان یک تریبون می گذاشتیم و در تمام ساعات شبانه روز مردم را به حسین (ع) دعوت می کردیم.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان بیان داشت: مسیحیان بر سر اعتقاد غلط و خیالی به صلیب بستن مسیح، دنیا رو در سیطره گرفته اند، اگر همین امام حسین(ع) برای آنان بود چه می کردند؟

حجت الاسلام مشیری خراسانی مطرح کرد: یک همایش در انگلیس با عنوان افراد تاثیر گذار تاریخ برگزار شد، در کشور غیر مسلمان یک محقق، مقاله ای با عنوان بررسی تاثیرات ارسطو، حضرت عیسی و امام حسین(ع) را مورد بررسی قرار داد و در پایان نتیجه گرفت؛ فداکاری و تاثیرگذاری حسین(ع) در جهان بشریت از عیسی و ارسطو بیشتر است، چرا که حسین(ع) در هنگام شهادت خانواده و فرزندانش در میدان با او بودند و همچنین عزیزانش راهم از دست داده بود.

پژوهشگر معارف اسلامی بیان داشت: جای تاسف است که اسراییل بی شناسنامه در دانشگاه هایش کرسی شیعه شناسی دارد اما در کشور ما چنین کرسی هایی وجود ندارد.

این مبلغ عرصه بین الملل اذعان کرد: دشمنان برای از بین بردن تفکر شیعه در جهان اتاق فکرهای فراوان برگزار می کند، در یکی از این سمینارها مطرح شد اکر بخواهیم شیعه را از بین ببریم بال سرخ عاشورا و تفکر شهادت و بال سبز انتظار و تفکر مهدویت همچنین ولایت فقیه را باید از  آنان بگیریم.

وی تصریح کرد: حسن البنا عالم برجسته اهل تسنن و موسس جنبش فکری اخوان المسلمین، بیان داشته اگر مصر بخواهد عزت داشته باشد باید از حسین بن علی(ع) و راه او پیروی کند و گرنه حتی اگر پیروزی و استقلالی هم داشته باشد با عزت نخواهد بود.

حجت الاسلام مشیری خراسانی در پایان به وظایف و رسالت های شیعیان اشاره کرد و کفت: شیعیان باید حسین(ع) را به جهانیان بشناسانند که این شناساندن زمینه ظهور را آماده می سازد؛ در هر مناسبتی امام حسین(ع) و راه  و هدف او فراموش نشود، زیارت عاشورا به عنوان یک حدیث قدسی نقشه راه و تفکر حسینی را مشخص کرده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 10