فشار‌ معیشتی مردم را مستأصل کرده است/ مسؤولان بر حل مشکل تمرکز کنند

امام جمعه قم با اشاره به فشارهای اقتصادی و گرانی موجود در جامعه، از مسئولان قوا خواست که به دور از حاشیه سازی، بر حل مشکلات معیشتی مردم متمرکز شوند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم امروز در سخنان آدینه ای خود با تأکید بر مراقبت از دینداری جامعه گفت: باید توجه لازم باشیم که آسیب هایی متوجه دینداری ما نشود والا دچار خسران دنیا و آخرت می شویم، چه بسا افرادی که در ظاهر دیندار باشند اما به دلیل عدم مراقبت دچار فساد شوند.

وی با اشاره به مناسبت های ماه ذی الحجه افزود: مناسبت های متعدد و مهمی در این ماه وجود دارد که باید مورد توجه باشد، در روز ۲۴ ذی الحجه سه مناسبت مهم نزول آیه تطهیر، مباهله و نزول آیه آن و همچنین نزول آیه ولایت وجود دارد، همچنین روز ۲۵ ذی الحجه سوره هل اتی در شأن اهل بیت(ع) نازل شده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به پیش رو بودن روز خانواده گفت: باید مراقب خانواده و رفتار فرزندان خود باشیم متأسفانه حتی برخی خانواده های مؤمن و متدینی داریم که به این مسائل توجه ندارند، اگر خانواده سالم باشد جامعه نیز سالم می ماند و نباید از این مسأله مهم غفلت کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به توطئه غرب علیه لبنان ادامه داد: انفجار مهیب لبنان قطعا توسط مزدوران داخلی و عوامل بیرونی اتفاق افتاد و غربی ها به جای اظهار همدردی با مردم لبنان، فتنه گری را آغاز کردند، رییس جمهور فرانسه به ظاهر به لبنان رفته تا تسلی دهد اما سخنان تهدید آمیز می گوید و نخست وزیر لبنان مجبور به استعفا می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مدیریت با درایت سید حسن نصرالله در لبنان ابراز داشت: امیدواریم که سید حسن همانند همیشه با صبر و درایت بر فتنه دشمنان فائق شوند و لبنان عروس خاور میانه به آرامش بازگردد.

وی در ادامه با بیان این که رییس جمهور آمریکا در باتلاق وحشتناکی فرو رفته است، عنوان کرد: در زمینه کرونا آمریکایی ها بیشترین رقم مبتلایان و کشته شدگان را دارند و با مشکلات شدید اقتصادی رو به رو هستند، ترامپ از سویی در کارزار انتخاباتی قرار دارد و از سوی دیگر با ایران دشمنی می کند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در برجام زمان بندی شده بود که ایران تا زمانی نتواند خرید و فروش تسلیحاتی داشته باشد و سپس محدودیت ها برداشته شود اما امروز آمریکایی ها تلاش می کنند که منع خرید و فروش تسلیحاتی ادامه پیدا کند و ایران را از داشتن امکانات و خودکفایی بازدارند که البته موفق نخواهند شد و توطئه دشمن ناکام خواهند ماند.



وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اضافه کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه توجه داشته باشند که شرایط مردم سخت است و گرانی کار جامعه را سخت و فشارها مردم را مستأصل کرده است، مسؤولان باید بدون حاشیه سازی به فکر حل مشکلات مردم باشند؛ مردم از مجلس فعلی انتظارات جدی دارند و مشکلات معیشتی و اشتغالات جوانان باید حل شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پیش رو بودن ماه محرم گفت: شرایط کرونایی سبب شده که محدودیت هایی در مراسمات وجود آید اما نباید افراط و تفریط کنیم، عده ای می گویند باید تعطیل کنیم و عده ای دیگر می گویند باید همانند سال های گذشته باشد اما باید حد میانه را مد نظر داشته باشیم و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی عزاداری داشته باشیم تا هم عزاداری کرده و هم دستورات بهداشتی را رعایت کنیم. حفظ جان انسان ها و حفظ عزاداری سیدالشهدا(ع) مهم است.

وی همچنین به اهمیت پیگیری تحصیل دانش آموزان، دانشجویان و طلاب اشاره کرد و افزود: مسؤولان آموزش و پرورش، حوزه ها و دانشگاه ها توجه کنند تحصیل نباید تعطیل شود و باید زیر ساخت های فضای مجازی گسترش پیدا کند تا به تحصیل ادامه دهیم و با این بیماری مبارزه کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 13