ردپای جریان نفوذ در اجرای سیاست‌های کنترل جمعیت

حجت الاسلام نیک بین با انتقاد از تصویب قوانین پیشین کنترل جمعیت گفت: مسؤولان لیبرال و نهاد‌های دولتی با پیروی از نظریات غربی به دنبال کاهش و کنترل جمعیت در کشور هستند.

 حجت الاسلام جواد نیک بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در سخنانی در همایش نشست تخصصی «نهاد های حکومتی و فاجعه جمعیت» که ظهر امروز در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی از سه رکن مردم، ولایت و دین شکل گرفته است، گفت: دشمنان درصدد بودند با ترورهای فیزیکی حضور مردم را در عرصه‎های سیاسی کمرنگ کنند و همچنین به دنبال ترور فیزیکی و شخصیتی رهبر انقلاب بودند؛ اما در این امر ناکام ماندند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از هر فرصتی برای تخریب دین و عقاید مردم استفاده خواهند کرد، تصریح کرد: یک عده مسؤول بی کفایت و بی‎دغدغه سردمدار و مدیر برخی نهادهای دولتی و کشوری شده اند که با ناکارآمدی و علمکرد خود سبب کمرنگ شدن مسائل دینی در جامعه هستند.

حجت الاسلام نیک بین با بیان اینکه پژوه نفوذ در تصویب قوانین و کنترل جمعیت خانواده در کشور رقم خورده است، گفت: بسیاری از هیأت های علمی دانشگاه ها و مدیران فعلی نهادهای دولتی تحصیل کرده کشورهای غربی هستند؛ از این رو افکار و نظریه های غربی را در بحث کنترل و کاهش جمعیت دنبال می کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تصویب قوانین پیشین کاهش خانواده و کنترل جمعیت ابراز داشت: قوانین و لوایح به سختی تصویب و اجرایی می‎شوند و زمانی هم که به تصویب برسند، لغو آنها دشوار است.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس در حال تدوین و پیگیری طرحی برای رشد و تعالی خانواده است، گفت: تنها نباید بسته حمایت­ های مالی را برای افزایش جمعیت مد نظر قرار دهیم؛ بلکه خانواده های متمکن و ثروتمند بدون فرزند یا کمترین فرزندان را دارند، حتی حیوانات خانگی را به جای فرزند پرورش می دهند.

حجت الاسلام نیک بین به مقدمات طرح گسترش خانواده در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: فاجعه کاهش نسل و جمعیت زمانی حل می شود که خانواده‎های پرجمعیت با تعداد فرزندان زیاد به عنوان خانواده ناهنجار و بی فرهنگ در جامعه شناخته نشوند، بلکه به عنوان خانواده الگو، مطلوب و مطابق با فرهنگ ایران اسلامی مطرح باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 15