شگردهای دشمن و شیوه مقابله با آن بر اساس آیات و روایات

حجت الاسلام نظافت با اشاره به شیوه های دشمن ستیزی با توجه به آیات و روایات، گفت: ما از شر شیطان باید به خدا و ائمه معصومین پناه ببریم.

حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدرسه حضرت مهدی(ع) در حرم مطهر رضوی به دشمن شناسی و دشمن ستیزی با توجه به آیات و روایات اشاره کرد و گفت: خداوند و ائمه معصومین ملجا هاربین هستند و ما از شر شیطان به آن ها پناه می آوریم.

وی حرکت تدریجی و قدم به قدم دشمن را از جمله حربه های دشمن بیان و ابراز کرد: شیطان از جمله آمریکا و اسرائیل قدم به قدم جلو می آید که خداوند در این مورد در قرآن اشاره داشته است و نقشه عملیانی شیطان را به ما لو می دهد بنابراین ما باید مراقب باشیم و قدم اول را اشتباه برنداریم و اگر برداشتیم توبه کنیم چون توبه یکی از راه های مقابله با دشمنان است.

حجت الاسلام نظافت ایجاد اختلاف را از دیگر شگردهای دشمن بیان و اظهار کرد: ایجاد اختلاف بین خانواده ها، مردم و مردم و مسؤولان از شیوه های دشمن است، با ایجاد اختلاف بین خانواده ها موجب تزلزل خانواده می شوند همچنین شیطان با عصبانی کردن و تحریک خشم و غضب به اختلاف ها دامن می زند بنابراین ما باید به فکر انسجام اجتماعی بوده و وحدت را حفظ کنیم.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: ما شیعیان به دنبال هم زیستی مسالمت آمیز هستیم اما شیطان می خواهد عقاید را سست کند، باید تأکید بر محکمات و مشترکات شود وگرنه سلایق مختلف وجود دارد، با اتحاد موجب می شویم که در زمین دشمنان بازی نکنیم.

وی ولایت را محور وحدت بیان و ابراز کرد: برای ایجاد اتحاد و انسجام باید محور وحدت درست شده و با اختلاف مبارزه شود، ۱۲ امام محور وحدت هستند و در زمان غیبت فقیه جامع الشرایط به عنوان ولی محور وحدت است.

وی افزود: شگرد دیگر شیطان این است که آدم ها را در آرزوهای پوچ دنیوی قرار می دهد، چه قدر دزدی، خوردن بیت المال و اختلاس به خاطر آرزوهای پوچ و بلند پروازی انسان ها رخ می دهد باید در برابر آرزو به یاد مرگ بود تا در دام شیطان گرفتار نشد.


حجت الاسلام نظافت خاطرنشان کرد: امروز آمریکا به عنوان شیطان به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران است البته در صدر اسلام هم مسلمانان در تنگنای اقتصادی بودند و پیامبر و یارانش سه سال در شعب ابی طالب در سخترین شرایط با تحریم اقتصادی زندگی کردند.

استاد حوزه علمیه تزیین و جلوه گناهان را از دیگر شگردهای دشمنان بیان و اظهار کرد: یکی از کارهای شیطان تزیین است و گناه، باطل و چیزهایی را که نداریم را زیبا جلوه می دهد، شیطان در مسائل سیاسی، اقتصادی، خانوادگی و شهوانی مسائل را زیبا جلوه می دهد، امروز بیش از ۱۵۰ شبکه ماهواره ای با صرف هزینه های گزاف اقدام به تحریک شهوات کرده تا نظام خانواده را از هم بپاشانند.

وی ادامه داد: برای مبارزه با شگرد دشمن باید سنت خداوند را اجرا کرد و برای مقابله با شهوات به حلال رو بیاوریم، در عزاداری ها ایمان را تقویت و تصمیم بگیرم که شگردهای شیطان را بشناسیم و به مقابله با شیاطین برویم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 13