نقش زنان در پایداری نهضت عاشورا

حجت الاسلام طباطبایی گفت: اهل بیت سید الشهداء (ع) در حالی که اسیر بودند، توانستند در ۴۰ روز تمام قدرت یزیدیان را در هم بشکنند.

حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی، سخنران حرم مطهر رضوی در جمع عزاداران حسینی در بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) اهل بیت(ع) را بهترین واسطه برای تفرب به درگاه الهی بیان و اظهار کرد: قرآن می فرماید تقوای الهی داشته باشید و وقتی در خانه خدا مشرف شوید، وسیله ببرید، حال کدام وسیله بهتر از محمد و آل محمد(ص) است.

حجت الاسلام طباطبایی وجود امام زین العابدین(ع) را از جمله واسطه گران در پیشگاه خدا برای انسان بیان و ابراز کرد: این ایام از ایام شهادت و زیارت این حضرت است و یکی از درس هایی که با ما می دهد، به یاد خدا بودن در زندگی  است.

کارشناس دینی بیان داشت: اهل بیت امام حسین(ع) رسالت داشتند تا دین خدا را زنده کنند و خدا آن ها را برای زنده نگه داشتن دین زنده نگه داشت، در زیارت عاشورا می خوانیم: «اَللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرینَ لَکَ عَلی مُصابِهِمْ؛ اَلْحَمْدُ للَّهِ عَلی عَظیمِ رَزِیَّتی» که این صبر بر مصیبت اهل بیت در حالی که اسیر بودند به ما درس بزرگی می دهد که در هر حالی باید به یاد خدا بود.

وی افزود: وقتی ابن زیاد از خاندان امام حسین(ع) سوال کرد که کار خدا را با حسین چگونه دیدید؟ حضرت زینب(س) فرمود:«هر چه به ما رسیده نیکویی است.»، نکویی این سفر اهل بیت سیدالشهدا(ع) این بود که در ۴۰ روز توانستند  تمام قدرت یزیدیان را در هم بشکنند.

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه به مظلومیت امام سجاد(ع) و دستگیری ایشان از نیازمندان اشاره کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 6