کشمیر در آتش و خون

نظامیان هندی با یورش به عزاداران حسینی در مناطق مختلف کشمیر، ۴۰ تن را زخمی و ۲۰۰ نفر را دستگیر کردند.

نظامیان هندی با شلیگ گاز اشک آور و پرتاپ نارنجک دودزا و اشک آور همچنین با ضرب و شتم عزاداران حسینی، ۴۰ تن را زخمی و ۲۰۰ نفر را دستگیر کردند.


دولت محلی کشمیر ضمن اعلام حکومت نظامی، اجتماع و برپایی دسته های عزادرای حسینی در کشمیر را ممنوع قرار داده بود ولی مسلمان کشمیر با شکستن حکومت نظامی به عزاداری پرداختند.

مردم کشمیر در پاسخ به قانون ممنوعیت اجتماع عزاداران حسینی ابراز داشتند: به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان عزاداری در داخل خانه ها و حسینیه ها وجود ندارد، ما برای برپایی مراسم عزاداری به خروج از منازل مجبوریم.

پس از حمله نیروهای مسلح هندی به مراسم عزاداری در کشمیر صحنه به تظاهرات ضداستبدادی علیه نیروهای هندی تبدیل شد و در مناطق مختلف شهر سری نگار پایتخت کشمیر، شعارهای مختلفی از سوی حامیان آزادی، علیه اشغال کشمیر و سرکوب گری نظامیان هندی سر داده شد.

یورش نظامیان هندی به عزاداران حسینی در کشمیر، ده‌ها نفر زخمی و دستگیر شدند

عزاداران معترض با فریاد «ما آزادی می خواهیم» تاکید کردند که هند با استفاده از سرکوب و قدرت نظامی، آینده سیاسی خود را در کشمیر رقم زده است.

نیروهای مسلح هندی نیز با شلیگ گازهای اشک آور و پرتاپ نارنجک دودزا و اشک آور برای متفرق کردن عزاداران حسینی تلاش کردند و تعدادی از آنان را با زد و کوب مجروح کردند.

سران کنفرانس حریت کشمیر، حمله نیروهای مسلح هندی به عزاداران حسینی(ع ) را به شدت محکوم کرده ابراز داشتند: این حمله و عدم اجازه برگزاری عزاداری حضرت امام حسین(ع) مداخله در مسائل دینی و مذهبی مسلمانان است.

وزارت خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای حمله به دسته‌های عزاداری حسینی در کشمیر توسط نظامیان هندی را نقض آشکار حقوق بشر دانست و خلاف قانون سازمان ملل عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت هند مسؤول تمام حوادث تلخی است که این روزها در کشمیر رخ می دهد، استفاده از تفنگ های ساچمه‌ای طی سال های اخیر باعث شهادت صدها کشمیری شده است.

پاکستان استفاده از تفنگ های ساچمه‌ای توسط نظامیان هندی را باعث نابینا شدن تعداد زیادی از مردم کشمیر دانسته و تاکید کرد: طبق قوانین سازمان ملل استفاده نظامیان از این تفنگ ها علیه مردم عادی جرم و نقض آشکار حقوق بشر است.

وزارت خارجه پاکستان از سازمان ملل و نهادهای مسؤول جهانی خواست واکنش جدی نسبت به مساله کشمیر داشته باشند تا مشکلات موجود در این منطقه حل شود.

یورش نظامیان هندی به عزاداران حسینی در کشمیر، ده‌ها نفر زخمی و دستگیر شدند

گفتنی است دولت تندرو هندو کشور هند به بهانه شیوع ویروس کرونا و افزایش مرگ و میر در مناطق مختلف به ویژه و کشمیر و شمال هندوستان( اتراپرادیش)، برگزاری مراسم دینی و مذهبی مسلمانان را ممنوع قرار داده است.

این در حالی است که دادگاه عالی هندوستان در چندین پیش برای گزاری مراسم دینی برای هندوها با شرکت چندین هزار نفر مجاز قرار داده بود اما دادگاه عالی درخواست مسلمانان را برای برگزاری مراسم عاشورا را رد کرد.

گزارش ها حاکی از این است که در اوایل دهه محرم شیعیان شهر لکهنو که در خانه های خود مشغول عزاداری بوده اند حتی مجالس زنانه، مورد هجوم، زد و کوب و اقدام خودسرانه و غیر قانونی پلیس محلی شهر لکهنو قرار گرفتند.

شیعیان بعض از شهرها به خاطر پی گیری شدید و پرداخت رشوه هنگفت به کلانتری های محلی مراسم عاشورا را با تدابیر سخت و تحت حفاظت سنگین پلیس برگزار کردند.

یادآوری می شود که هند از یک سال پیش ضمن لغو خودمختاری کشمیر تلاش کرده در تمام این منطقه حکومت نظامی اعمال کند و با انتقال غیر کشمیری ها به این منطقه عملا مسلمانان را به قشری ضعیف و غیر موثر تبدیل کند.

نظامیان هندی طی ۳۰ سال اخیر بیش از ۱۰۰ هزار مسلمان کشمیری را کشته و باعث مفقود الاثر شدن ۱۰ هزار نفر دیگر شده اند.

پیش از این هم، نیروهای امنیتی هند با گذاشتن موانع مقابل درهای مساجد و مسدود کردن مسیرهای منتهی به آنها، مانع برگزاری نماز عید فطر و قربان برای مسلمانان کشمیر شده بودند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 6