مطالبه مردم و علمای جهان اسلام: محکومیت اهانت به پیامبر/ضرورت مقابله با اهانت به مقدسات دیگران توسط کشورهای استعمارگر اروپایی

اندیشمندان جهان اسلام ریشه های خط خبیث اسلام ستیزی را قطع کنند
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید و پیامبر اسلام در بیانیه‌ای تصریح کرد: اندیشمندان جهان اسلام ریشه‌های خط خبیث اسلام ستیزی را قطع کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید و پیامبر اسلام(ص) بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حادثه دردناک و شرارت‌آمیز اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید و سوزاندن مصحف شریف الهی  جنایتی بزرگ و غیرقابل‌گذشت است. این حرکت گرچه توسط جمعی از جاهلان حقیر و بداندیش واقع شد اما پشت پرده‌های پیچیده و کینه‌توزانه‌ای دارد که در یک زنجیره پلید در حال فعالیت است و خصمانه علیه مقدسات اسلامی کار می‌کند.

سیاست خصمانه اسلام‌ستیزی که توسط صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی هدایت می‌شود در اندیشکده ها و سازمان‌های صهیونیستی امریکا و برخی دولت‌های اروپایی طرح‌ریزی‌شده و برای اجرا به مزدوران جنایت‌کار سپرده می‌شود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این اقدام شنیع و همچنین بازنشر کاریکاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به رسول اکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) را محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد:

امت اسلامی و همچنین هر انسان آزاده و متفکری این اقدام را محکوم می‌کند و با آن مقابله عالمانه و عمیق خواهد کرد. اقدامات ضد اسلامی جنون‌آمیز در بستر یک منطق آمریکایی شکل‌گرفته است و آن خطر ظهور تمدن اسلامی و بر هم خوردن نظم جهانی آمریکایی است. امروز اسلام دشمن درجه اول استکبار و جریان کفر و ظلم بین‌المللی است و به همین خاطر با تمام قوا به مصاف اسلام و امت اسلامی آمده‌اند.

ما در مقابل اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی منفعل عمل نخواهیم کرد و بااراده بیشتری به تعمیق و ترویج معارف قرآنی خواهیم پرداخت. نور پر فروغ قرآن و شکوه و عظمت این مصحف شریف که سرشار از معارف الهی و انسانی است با جان و نفوس مسلمین گره خورده است و هرگزخاموش نخواهد شد.

نهاد‌های بین‌المللی اسلامی و اندیشمندان جهان اسلام، خط خبیث اسلام‌ستیزی را بشناسند و ریشه‌های این شجره ملعونه را قطع کنند. اهانت به ساحت مقدس نبی اکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) و قرآن کریم با بهانه آزادی عقیده در حقیقت ذبح آزادی و مثله مثله کردن جنایت‌آمیز عقیده است.

لازم است وزارت محترم امور خارجه و نهادهای حقوقی بین المللی قاطعانه نسبت به این اهانت‌های زنجیره‌ای و هدفمند واکنش نشان دهند و از اندیشه و اعتقاد بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان دفاع کنند.«الاسلام یعلوا و لایعلی علیه» حقیقتی است که امروز به یک واقعیت عینی تبدیل‌شده است و شیطان‌های بزرگ و کوچک را از بلاد اسلامی و همچنین حکومت بر مستضعفان جهان رجم و طرد خواهد کرد.

(وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ) (الصف: ۸)

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


تلاشی بیهوده برای به حاشیه بردن رسوایی امارات


نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: منتشر کنندگان کاریکاتور موهن به پیامبر(ص) به دنبال آن هستند که قضیه ارتباط صهیونیست‌ها با اماراتی‌ها تحت الشعاع قرار بگیرد.

آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در پی اقدام نشریه «شارلی ابدو» مبنی بر انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: با توجه به رسوایی که برای امارات و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به خاطر برقراری ارتباط دیپلماتیک با صهیونیست ها به وجود آمده است، ضربه سختی به جبهه افراطی در آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی جهان اسلام وارد شده است.

وی به هدف از انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: منتشر کنندگان کاریکاتور مذکور در این فکر بودند تا برای این که عملیات سیاسی به وجود بیاورند و قضیه ارتباط صهیونیست ها با اماراتی ها تحت الشعاع قرار بگیرد، دست به انتشار این کاریکاتور زدند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انتشار این کاریکاتور در پی جلوگیری از تحریک افکار عمومی صورت گرفته است، تصریح کرد: این گروه به دنبال آن هستند که افکار عمومی جهان اسلام به خاطر ارتباط برقرار شده میان صهیونیست ها و امارات، علیه کشورهای عربی تحریک نشود.

وی افزود: در این میان، روشنفکران، دانشمندان، اساتید دانشگاه و حوزه و علما باید این مسأله را برای مردم بیان کنند که این کاریکاتور منتشر شده توطئه است و به دنبال پنهان کردن ارتباط مذکور هستند، اما شدنی نیست و با انتشار این اقدامات موهن نمی توانند افکار عمومی را منحرف کنند.

آیت الله نمازی ضمن بیان روایتی اظهار داشت: امام صادق(ع) می فرمایند تدبیر الهی این است که به وسیله دشمن، جبهه حق را جهانی می کند؛ این کاریکاتور به ضرر و زیان دشمنان اسلام، و به نفع جهان اسلام خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با انتشار این کاریکاتور موهن، افرادی که با پوشش در پشت صحنه هستند، واقعیت‌شان افشا خواهد شد.



اعتراض پاکستان علیه اقدام موهن شارلی ابدو به فرانسه


وزیر امور خارجه پاکستان دولت اسلام آباد ضمن ابراز نگرانی جدی علیه اقدام موهن مجله فکاهی شارلی ابدو، از این بابت به دولت فرانسه اعتراض کرده است.

بخش اطلاع رسانی وزارت امور خارجه پاکستان، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور در یک پیام ویدیویی اعلام کرد: مردم و دولت پاکستان اقدام مجله فرانسوی شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای موهن را با قوی‌ترین کلمات ممکن محکوم می‌کند.

وی افزود: اسلام‌آباد نگرانی و اعتراض خود را به پاریس ابلاغ کرده و سفیر فرانسه در پاکستان نیز در جریان مواضع ما قرار گرفته است.

قریشی تاکید کرد: چنین گستاخی و اقدامات توهین آمیز نه تنها نباید در آینده تکرار شود، بلکه ما خواستار برخورد با عاملان آن و سپرده شدن آنان به دست عدالت هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: این کشور دارای نظام مردم سالاری و حامی آزادی بیان است، اما آزادی بیان هرگز به معنای بی‌حرمتی به مقدسات و یا تحریک احساسات دیگران نیست.

وی افزود: شارلی ابدو مرتکب آزار و تحریک احساسات میلیاردها (صدها میلیون) مسلمان در جهان شده درحالی که ما از جامعه بین الملل انتظار داریم تا ضمن واکنش فوری به اینگونه اقدامات توهین آمیز، برای مقابله با آن رو به جلو حرکت کند.

شاه محمود قریشی با ابراز نگرانی جدی نسبت به افزایش اسلام هراسی، نژادپرستی و ترویج نفرت علیه مردم دیگر کشورها، گفت: باید در سطح جهانی و در مجمع مشترک گردهم آمده و علل این اقدامات را بررسی کنیم و بسنجیم که چگونه می‌توان جلوی عاملان تحریک احساسات مردم را گرفت.

پیش‌تر وزارت امور خارجه پاکستان تصمیم مجله فکاهی شارلی‌ابدو در فرانسه برای انتشار مجدد کاریکاتورهای موهن با موضوع نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را قویاً محکوم کرده بود.

شارلی‌ابدو یک مجله فکاهی چپ‌گرای فرانسوی بوده و ماهیت کاری آن هتاکی می‌باشد و از نظر محتوا به شدت ضدمذهب است به گونه‌ای که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ کاریکاتورهایی را با موضوع پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد که باعث شد مسلمانان کشورهای اسلامی در اعتراض به این اقدام تظاهراتی انجام دهند.

مسلمانان پاکستانی قرار است فردا پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای مختلف این کشور در محکومیت اقدام توهین آمیز شارلی ابدو راهپیمایی کنند.



واکنش مدیر حوزه های علمیه به هتک قرآن در اروپا


آیت الله اعرافی در واکنش به هتک قرآن مجید در اروپا ابراز داشت: حوزه های علمیه حرکت سبک سرانه توهین به قرآن و همراهی های مستکبرانه با آن را محکوم می نمایند.

در پی اقدام شنیع و توهین‌آمیز قرآن سوزی در سوئد، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس هیئت امنای جامعه المصطفی العالمیه طی اطلاعیه‌ای این اقدام را محکوم کرد و ابراز داشت:‌جریان های خرد سوز و اسلام ستیز و ستم پیشگان و مستکبران بدانند برغم همه دشمنی ها و کینه ورزی ها و مظالمی که بر مسلمانان و امت اسلامی و کشورهای اسلامی روا داشته اند و برغم همه این حرکت های فرومایگان،  خورشید اسلام کم فروغ نخواهد شد بلکه تابان تر خواهد بود و اندیشه توحیدی و معرفت قرآنی و اخلاق و عقلانیت اسلامی بیش از گذشته پیش خواهد رفت و مورد استقبال جهانیان قرار خواهد گرفت و سنگرهای ذهن و ضمیر آدمیان را فتح خواهد کرد و زورگویان و سست منطقان را برجای خود خواهد نشاند.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

سم الله الرحمن الرحیم

جسارت به محضر قرآن کریم و اقدام نابخردانه به قرآن‌سوزی، که هر از چندگاهی مایه ننگ و نفرت می شود، این بار در ایام سوگواری سرور آزادگان عالم و سید شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در یکی از کشورهای اروپایی فضاحت بار تر و ننگین تر رخ نمود و خشم یک پارچه آزادگان و احرار و حقیقت جویان عالم و پیروان ادیان الهی درجهان و بویژه امت اسلامی را برانگیخت و مع الاسف سیاست مداران اروپا و غرب بنام آزادی یا برآن مهر تأیید زدند یا از کنار آن گذشتند و گروه‌های پستی نیز با آن همراهی کردند، جسارت به کتاب عزیزی که برای بشر تمدن، فرهنگ، رهایی و آزادی به ارمغان آورده و آیه آیه آن مشحون از حکمت و لبریز از معرفت و سرشار از حقائق و لطائف الهی و انسانی است، آری جسارت به آن جز برآمده از کینه شیطانی و فرهنگ دیو صفتانه نخواهد بود، اسلام و دانشمندان مسلمان همواره بر تعامل و تعایش حکیمانه میان انسان ها و حوار میان ادیان الهی و احترام به مقدسات آن تأکید ورزیده اند، اکنون که ندای اسلام عزیز در جهان طنین‌افکن و پرچم آن در اهتزاز است، مستکبران و گروه‌های بی منطق و عقل ستیز و خرد سوز در سایه ترس وانفعال به جنگ با روشنایی و پیکار با ارزش های انسانی و الهی دست آلوده کرده‌اند غافل از آنکه ومکروا ومکر الله والله خیر الماکرین ویریدون لیطفئوا نورالله بافواهم والله متم نوره.

این صفحه ننگین در پرونده مستکبران و مدعیان تمدن غربی و جریان های نادان و سست منطق ثبت و برای آنان گران تمام خواهد شد، مضحک ترین قصه عصرما تعرض به صحیفه الهی و کتاب آسمانی و نسخه نجات و رهایی بشر بنام آزادی است، قرآن عزیز نه تنها سنگ بنای تمدن اسلامی است و نقطه تحول و تکامل اندیشه توحیدی و معارف الهی و انسانی بشمار می آید بلکه تمدن بشری بطور عام در پرتو این رهآورد وحیانی جان دوباره گرفت و کاروان علم و دانش و اخلاق و فضیلت با آن به حرکت درآمد و همه بشریت را وامدار خودساخت.

جریان های خرد سوز و اسلام ستیز و ستم پیشگان و مستکبران بدانند برغم همه دشمنی ها و کینه ورزی ها و مظالمی که بر مسلمانان و امت اسلامی و کشورهای اسلامی روا داشته اند و برغم همه این حرکت های فرومایگان،  خورشید اسلام کم فروغ نخواهد شد بلکه تابان تر خواهد بود و اندیشه توحیدی و معرفت قرآنی و اخلاق و عقلانیت اسلامی بیش از گذشته پیش خواهد رفت و مورد استقبال جهانیان قرار خواهد گرفت و سنگرهای ذهن و ضمیر آدمیان را فتح خواهد کرد و زورگویان و سست منطقان را برجای خود خواهد نشاند.

ایران اسلامی  و مراکز فرهنگی و علمی و دانشگاهی آن بویژه حوزه‌های علمیه و مراجع معظم و زعما و بزرگان و طلاب و استادان و نهادها و موسسات آن در کنار همه خردورزان عالم و امت سرافراز اسلام این حرکت سبک سرانه و همراهی های مستکبرانه با آن را محکوم می‌نمایند و ملت‌های عالم را به اتخاذ مواضع روشن در برابر این افراط گرایی و نهاد های بین المللی را به وضع قوانین بازدارنده و منشور مشترک ادیانی فرا می خوانند.

حوزه های علمیه دست همگان را برای گفتگوی آزاد و حوار بین الادیان و بحث منطقی و مباحثات علمی می فشارد و البته در برابر توهین و افترا و ستم و استکبار بفضل الهی خواهد ایستاد.

از همه خردورزان و آزادگان جهان و مسلمانان و علمای ادیان الهی و شخصیت ها و مراکز علمی وفرهنگی که  مواضع خود را در برابر این حرکت سبک سرانه و بی منطق اعلام کردند تقدیر و تشکر و بر تداوم آن تأکید می ورزیم.

 

پاسخ به اقدام موهن شارلی ابدو تا حصول نتیجه پیگیری شود


نمیانده مجلس خبرگان رهبری گفت: لازم است که همه مجامع جهانی و نهادهای مختلف حوزوی و غیر حوزوی، اقدام شارلی ابدو را محکوم کنند تا این گونه گستاخی ها و جسارت ها تکرار نشود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اکرم(ص) را برای مبارزه با گسترش اسلام دانست و اظهار داشت: حرکتی که این مجله انجام داده و این قرآن سوزی که اخیراً در سوئد صورت گرفته و در غرب که داعیه دار آزادی است، انجام می گیرد، حرکت های حساب شده ای برای مبارزه با گسترش اسلام است.

گسترش اسلام در غرب صهیونیست ها را به وحشت انداخته است

وی با اشاره به پیشرفت سریع اسلام در جهان گفت: چیزی که امروز صهیونیست ها و گردانندگان صهیونیستی را به وحشت انداخته، پیشرفت سریع اسلام و رشد آن در غرب بوده و در مقایسه با سایر ادیان، امروز اسلام از درصد پیشرفت بیشتری برخوردار است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان اسلام از طرق مختلفی برای جلوگیری از پیشرفت اسلام استفاده می کنند، تصریح کرد: تلاش برای جلوگیری از پیشرفت اسلام ممکن است که در زمانی با ایجاد داعش، القاعده و گروه های تکفیری باشد و در زمان دیگر نیز راه های دیگری مثل کاریکاتور موهنی که در مجله شارلی ابدو و یا قرآن سوزی که چندین بار در جوامع غربی اتفاق افتاده، صورت بگیرد که این حرکات، نشانگر وحشت و خوف کشورهای غربی و استکبار از پیشرفت اسلام و جذب مردم و جوانان و گرایش آنها به سمت اسلام دارد.

تلاش دشمنان برای قداست زدایی از اسلام

وی با اشاره به قبح زدایی ها در جهان نسبت به اسلام، افزود: دشمنان اسلام می خواهند قبح تمسخر پیامبر(ص)، ادیان و کتاب های آسمانی را از بین ببرند و با این کار قداست زدایی شود و عاملی برای جلوگیری از پیشرفت اسلام در جوامع غربی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری بر ضرورت محکوم کردن اقدام نشریه «شارلی ابدو» از سوی دول اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: در برابر این اقدام موهن، باید موضع متناسبی چه از سوی کشورهای اسلامی و چه از سوی مسؤولان دول اسلامی، به خصوص دولت جمهوری اسلامی ایران، اخذ شود و این حرکت محکوم شود.

ضرورت پیگیری اقدام موهنانه شارلی‌ابدو در مجامع حقوقی بین المللی

وی با بیان این که این گونه حرکات در غرب که مدعی آزادی و دموکراسی هستند، در تضاد است، گفت: چطور می شود که کشوری مدعی آزادی باشد و این گونه حرکات وحشیانه و موهنانه نسبت به مقدسات دیگران را تحمل کند؛ این مسأله باید توسط دول اسلامی محکوم شود و در مجامع حقوقی و سازمان ملل پیگیری حقوقی شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت محکوم کردن حرکات ضد اسلامی از سوی مسلمانان تصریح کرد: اگر مردم کشورهای اسلامی نسبت به این حرکات حساسیت نشان ندهند، ممکن است که تکرار و تسری پیدا کند و یک نوع تقدس زدایی آغاز شود؛ دشمنان اسلام در پی سنجیدن حساسیت مسلمانان نسبت به دین اسلام، آیین و مقدسات مسلمانان هستند.

پیگیری دول و ملل اسلامی تا حصول نتیجه، دشمنان را وادار به عقب نشینی می‌کند

وی سکوت در برابر اقدام موهنانه ضد اسلامی را سبب گستاخ تر شدن دشمنان دانست و افزود: اگر برخورد جدی صورت بگیرد و این قضیه دنبال شود، دشمنان اسلام عقب نشینی خواهند کرد اما اگر برخورد لازمی از سوی دول و ملل صورت نگیرد، دشمنان اسلام جری و گستاخ تر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری، بر ضرورت محکوم کردن اقدام «شارلی ابدو» از سوی نهادهای حوزوی و غیرحوزوی تأکید کرد و اظهار داشت: لازم است که همه مجامع جهانی و نهادهای مختلف حوزوی و غیرحوزوی، اقدام مذکور را محکوم کنند تا این گونه گستاخی ها و جسارت ها تکرار نشود.

 

جبهه مقاومت نسبت به هجمه های امثال شارلی ابدو کوتاه نیاید


نماینده مجلس خبرگان رهبری آتش زدن قرآن، هتک حرمت حرم ها، ترور شهید سلیمانی، خیانت امارات و اقدام نشریه شارلی ابدو را سلسله جنایات به هم پیوسته و با هدف تضعیف اسلام دانست.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: دو نگرش نسبت به این موضوعات و اتفاقات وجود دارد، یک نگاه این بوده که قضیه ای اتفاقیه است و نسبت به حقد و کینه فردی اقدامی صورت گرفته و خیلی مهم نیست اما نگاه دوم آن است که گردانندگان این قضایا، مجموعه ای هستند که از سوی آنها حرم عسکریین را منفجر شد، قرآن به وسیله کشیک اروپایی سوزانده و جسارت می شود، شهید قاسم سلیمانی و همرزمش ترور شدند و کاری کردند که امارات نسبت به زمین غصب شده فلسطین کوتاه بیاید و خیانت کند، باید با یک نگاه مرتبط به هم پیوسته دیده شود.

وی با بیان این که دشمنان اسلام به دنبال سرکوب مسلمین هستند، گفت: این اقدامات موهن، حاکی از جریانی عبارت از هجمه به دین اسلام، مقدسات اسلامی، قرآن کریم، علما و بزرگان دین و بیت المقدس است و این حرکات نشان می دهد که مستکبرین، مستبدین و صهیونیست ها تصمیم گرفته اند تا امت اسلامی را از هم بپاشانند و از مقدسات و دین‌شان جدا کند و سبب سرکوب، خفت و ذلت مسلمین شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نگرش دوم، به خاطر ادله و شواهدی که وجود دارد، به واقعیت نزدیک تر است؛ دشمنان اسلام می خواهند مقدسات امت اسلامی را در هم بکوبند و اسلام به عنوان یک دستور زندگی مطرح نباشد.

وی با اشاره به تلاش غربی ها و آمریکایی ها جهت تضعیف عقاید مسلمانان افزود: نشریه فرانسوی و حرکت رییس جمهور آن کشور در سفر به لبنان و عراق، نشان از آن است که غربی ها، آمریکایی ها و صهیونیست ها تصمیم گرفته اند که اسلام را سرکوب و عقاید مسلمین را تضعیف کرده و مردم را نسبت به عقاید خود تفکیک و جدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بر وظیفه مسلمانان نسبت به حفظ اعتقادات خود تأکید کرد و اظهار داشت: در مقابل این جریان، باید ایستاد و همه آحاد مسلمین موظف و مکلف هستند که از کیان، اعتقادات، ناموس، سرمایه، معادن و ذخایر خود دفاع کنند و مبادا نسبت به این مسائل کوتاه بیایند.

وی گفت: این جریان ها با اصل اسلام در جنگ هستند؛ اقداماتی از جمله اهانت انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) از سوی نشریه «شارلی ابدو» و ترور شهید سلیمانی ها می طلبد که انسان در مقابل این جریان ها محکم بایستد؛ مقاومت اسلامی، حزب الله، جهاد اسلامی، حماس و… وظیفه ویژه ای دارند که در مقابل دشمن بایستند و نسبت به این جسارت ها و هجمه ها کوتاه نیایند؛ اگر دین خدا را نصرت کنیم، خدا هم نصرت خود را نازل خواهد کرد.


پخش کاریکاتور موهن پیامبر اکرم نتیجه ای جز رسوایی برای استکبارگران ندارد.


امام جمعه موقت تهران در واکنش به اقدام بی شرمانه نشریه شارلی ابدو گفت: پخش کاریکاتور موهن پیامبر اکرم نتیجه جز رسوایی برای استکبار گران ندارد.

آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» با اشاره به مباحث فلسفه تاریخ و سنت های الهی در طول تاریخ گفت: در اتفاقات، سنت ها، قانون ها و اراده الهی بر نظام آفرینش در طول تاریخ درس عبرت های بسیار بزرگی در زمینه های مختلف وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید جریان عاشورا را از منظر فلسفه تاریخ مورد بررسی قرار دهیم، ادامه داد: امروز مشاهده می کنیم که هر ملتی با هر دین و مذهبی که دارد، در برابر مکتب عاشورا تواضع می کند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و اهل بیت و یاران با وفایش مکتب عاشورا را در تاریخ ماندگار ساختند، بیان کرد: حضرت زینب کبری(س) ضمن نقش آفرینی در کربلا، پیام امام حسین(ع) را به نقاط مختلف رساندند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پس از شهادت امام حسین(ع)، حضرت زینب کبری(س) قیام عاشورا را مدیریت کردند، عنوان کرد: اگر چه در باطن امام سجاد(ع) کاروان را رهبری می کردند، اما مصلحت این بود که در ظاهر حضرت زینب کبری(س) پیام کربلا را به همگان برسانند.

وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا مرز میان جبهه خباثت و جبهه طهارت را مشخص می سازد به اقدام بی شرمانه نشریه شارلی ابدو در بازنشر کاریکاتور موهن پیامبر اکرم(ص) واکنش نشان داد و تأکید کرد: دنیای استکبار برنامه های بسیاری دارد و کارهای زیادی انجام می دهد، اما نتیجه اش به خودش باز می گردد، بدون شک با بازنشر کاریکاتور موهن پیامبر اکرم(ص) نتیجه ای جز رسوایی عایدشان نخواهد شد.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه خوبی ها و زشتی ها در تاریخ باقی می ماند و آزادگان عالم در آینده نسبت به آنها قضاوت خواهند کرد، ابراز کرد: امت اسلام اطمینان دارند سنت های الهی محقق می شود و همه جنایت های دشمنان به خودشان بازمی گردد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 3 =