پیام سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم

سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی طی پیامی، هتک حرمت به کتاب آسمانی قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و مراکز مذهبی، علمی و هنری تابعه آن، با صدور پیامی، هتک حرمت به کتاب آسمانی قرآن کریم توسط یکی از هواداران حزب نژادپرست هاردلاین در کشور سوئد که قلب مسلمانان جهان را به درد آورد، محکوم کردند.

متن این پیام به شرح ذیل است:

باسمه‌تعالی
ویروسی منحوس در جان اندیشه
محکومیت و تقبیح گستاخی به حریم مقدس قرآن کریم

بار دیگر اقدام گستاخانه یکی از هواداران حزب نژادپرست هاردلاین در کشور ده‌میلیونی سوئد قلب افزون بر ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان را به درد آورد. سوزاندن آشکار نسخه‌ای از مصحف شریف در کشوری که ادعای پیشگامی در آزادی، تحقق دموکراسی و احترام به علم دارد، کاری نابخردانه و حاکی از درماندگی و استیصال است.

کاش این ناچیز مدعی مسیحی بودن، دست‌کم از نماینده روح‌القدس، پاپ فرانسیس شنیده بود که: «اسلام، دین خشونت نیست… این نابرابری اجتماعی و پول‌پرستی است که عامل تروریسم است»؛ تا درمی‌یافت که دست‌به‌کاری زده که دستاوردی جز اظهار حقارت و واماندگی و پلیدی نداشته است.



قرآن کریم که پیامی جز دعوت به یکتاپرستی، احترام به پیروان همه ادیان، دعوت به صلح و دوستی، عدالت اجتماعی، آبادانی زمین، حفظ محیط‌زیست و حرمت نهادن به زن و خانواده ندارد، سبک شمردنش جبهه‌گیری در برابر همه ارزش‌هایی است که پیامبران و آزادگان جهان برای آن کوشیده‌اند.

زشتی این کار جاهلانه هنگامی آشکارتر می‌شود که بدانیم قرآن کریم، تنها کتاب آسمانی است که به بیانی آشکار از پیامبران بزرگ الهی چون ابراهیم، موسی و عیسی علیهم‌السلام یادکرده و اهانت به هر یک از ایشان را اهانت به همه پیامبران شمرده است.

ضمن محکوم کردن و تقبیح هرگونه توهین به ساحت قدسی ادیان الهی، به‌ویژه کتاب آسمانی قرآن کریم از فعالان حقوقی می‌خواهیم با اقدامی جدی و پیگیر، عامل این اقدام شرم‌آور را به سزای کار زشت خود برسانند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 4