نتیجه صبر و پایداری براساس آیات الهی

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با تأکید به ایستادگی در برابر استکبار جهانی، گفت: دفاع مقدس و کربلا به ما درس استقامت و پایداری می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبد خدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در حرم مطهر رضوی به سوره عصر اشاره کرد و گفت: این سوره سعادت انسان را بیان می کند و می گوید که هر چه به دست می آورید در برابر گذر عمر خود ضرر می کنید مگر این که ایمان آورده و راه راست را طی کنید.

وی با تأکید قرآن به داشتن صداقت در کارها، ابراز کرد: خداوند می فرماید:«وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا» همچنین می فرماید:«إِلَّا الَّذینَ آمَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ وَتَواصَوا بِالحَقِّ وَتَواصَوا بِالصَّبرِ»، در همه جا صداقت داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی افزود: اگر این آیه را همه ما عمل کرده و صداقت داشته باشیم، دنیا گلستان می شود، انسان در زندگی دوز و کلک نداشته باشد و فراموش نکند چون در راه صبر و صداقت عمل کردن سخت است و دقت داشته باشد تا شیطان او را گول نزند.

وی ابراز کرد: خداوند می فرماید:«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ»، این آیه به ما درس داشتن صبر و پایداری و مقاومت می دهد، اگر کسی راست و حق می گوید، باید پای آن بایستد مانند عمار که نمونه ای از اسوه صبر و پایداری است و با وجود همه مشکلات و سختی ها پای دینی که پذیرفته بود، ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید:«إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّهِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ»، گفت: اگر در دین مقاومت و صبر نباشد، این دین، دینی فراری است و امیرالمومنین(ع) دین را به منزله صبر نسبت به بدن تعبیر می کند.

نماینده خبرگان رهبری پیروزی را در سایه مقاومت ممکن دانست و افزود: انسان وقتی گفت خدا، باید پای آن بایستد، در برابر استکبار جهانی باید بایستیم، جنگ ۸ ساله صدها درس به ما داد و در رأس آن ها این بود که پیروزی در نتیجه مقاومت حاصل می شود.

وی ابراز کرد: امام حسین(ع) و حضرت زینب عالی ترین مقاومت را کردند، حضرت زینب در کربلا و شام مقاومت کرد و با بیان خطبه ای بی نظیر شام را دگرگون کرد، شامی که معاویه ۴۰ سال علیه حضرت علی(ع) کار کرده بود و به راستی بغض علی را داشته و از اسارت اهل بیت امام حسین(ع) شاد بودند اما زینب(س) با صحبت با شجاعت و کوبنده خود تحول ایجاد کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 6 =