صلح امام حسن، نتیجه نفاق و توطئه خودی ها

استاد حوزه علمیه گفت: امام حسن(ع) ابتدا اقدام به جهاد کردند و زمانی که نفاق و توطئه خودی ها را دیدند مجبور به صلح شدند و اینگونه نبود که حضرت پیشنهاد صلح دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، در مسجد جامع غدیر خم گفت: خداوند متعال عالم دنیا را برای انسان خلق کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال انسان را برای بندگی و رسیدن به مقام خلیفه اللهی خلق کرده است، ادامه داد: همه انسان ها نمی توانند به جایگاه خلیفه اللهی برسند.

حجت الاسلام واالمسلمین ماندگاری عالم دنیا را به میدان مسابقه تشبیه کرد و گفت: تنها کسانی می توانند در میدان مسابقه دنیا به مقام خلیفه اللهی و بندگی برسند که در مسیر ولایت الهی حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام رضا(ع)، عنوان کرد: حضرت فرمودند: خداوند رحمت کند کسی که امر ما را احیا می کند؛ نشر معارف اهل بیت(ع) و پذیرش ولایت خاندان عصمت و طهارت احیای امر اهل بیت(ع) است.

وی راه رسیدن به کمال واقعی را ایمان آوردن به خداوند متعال، انبیا و اولیای الهی دانست و اظهار داشت: هیچ امری در اسلام به اندازه ولایتمداری نیست، اهل بیت(ع) در همه زمان ها و مکان ها بهترین تصمیمات را گرفتند؛ متاسفانه دشمن به خوبی به این امر آگاهی دارد در حالی که برخی دوستان از این مهم غفلت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: امروز تدبیر رهبر انقلاب دنیا را متحیر کرده پس چگونه است که برخی افراد فریاد استیضاح رییس جمهور را سر می دهند در حالی که نظر ولی فقیه این است که این دولت تا روز آخر باید بماند؛ امروز دشمنان به دنبال ناامن کردن کشور هستند و نباید این امنیت با یک اشتباه از بین برود؛ این دولت تاوان انتخاب اشتباه مردم است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان ولایتمدار و مومن هرگز گرفتار اضطراب و نگرانی نمی شود، ابراز کرد: بحران کرونا نباید منجر به اضطراب و فراموش کردن مسؤولیت ها شود، آرامش نتیجه تبعیت از ولایت است کسی که از ولایت رویگردان می شود سرگردان خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی آقایون می فرمایند امام حسن(ع) اهل صلح بودند؛ گویا فراموش کردند که امام حسن(ع) ابتدا اقدام به جهاد کردند و زمانی که نفاق و توطئه خودی ها را دیدند مجبور به صلح شدند و اینگونه نبود که حضرت پیشنهاد صلح دهند بلکه صلح بر ایشان تحمیل شد، همچنین کسانی که امام حسین(ع) را اهل مذاکره می خوانند قادر به درک و تشخیص تفاوت مذاکره هدایتی و مذاکره ذلتی نیستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 14