مقابله با توهین‌ به مقدسات از علل سختی حفظ دین در آخرالزمان

استاد حوزه علمیه گفت: در زمان غیبت امام عصر(عج) و آخرالزمان، حفظ دین به غایت سخت است، یکی از عوامل این سختی، بروز شبهاتی همچون توهین به ساحت مقدس نبوی(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی با محکوم کردن اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در جسارت به ساحت مقدس نبوی(ص) و حمایت رئیس جمهوری فرانسه از این اقدام، اظهار کرد: از روز نخست یعنی بعد از اینکه اسلام استقرار یافت، دشمن هر جا که اسلام پیشرفت کرد به طرق مختلف ورود کرد تا این دین مبین را از نواحی مختلف بزند. ابتدا با جنگ و خونریزی و بعد با حمله و شبهه افکنی و محاصره اقتصادی و سپس با برخورد نامناسب با جانشینان رسول خدا(ص) و … این روند تا امروز ادامه یافته است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر جا دشمن علیه اعتقاد و ارزش های ما حرکت می کند بدانید آن اعتقاد موثر واقع شده است، گفت: امروز اقبال جهانی به اسلام افزایش یافته، وضعیت سوریه، عراق حتی کردستان عراق و عربستان به خوبی گویای این مهم است. به گفته یک منبع مطلع که سال ها در وزارت خارجه عربستان مشغول بوده، در هر طایفه عربستان حداقل یک نفر شیعه شده و نیز شاهد تحولات مثبت در یمن، ونزوئلا و نیجریه هستیم.

وی تصریح کرد: این توفیقات هجمه دشمن را تشدید می کند. در ماه های اخیر و با شیوع کرونا دشمنان کوشیدند با حربه های اعتقادی و اقتصادی به ما ضربه بزنند که چون این شیوه پاسخ نداد دوباره به شبهات قدیمی خود یعنی اهانت به مقدسات اسلام متوسل شدند و اگر عکسل العملی مقابل آن نبینند، قدم های بعدی شان را برمی دارند. از این رو، قلم ها، منابر، تریبون ها و … باید به مقابله با آنها برخیزند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با تاکید بر لزوم کاهش ارتباط جهان اسلام با کشوری که این توهین در آن صورت گرفته است، ابراز کرد: خوشبختانه مردم مسلمان در بسیاری از کشورها اجناس فرانسوی را تحریم کرده اند که این روند اگر فراگیر شود می تواند تحولاتی خاصی را رقم بزند.

این کارشناس مذهبی درباره وظایف منتظران در دفاع از مقدسات دینی در عصر غیبت، بیان کرد: در زمان غیبت امام عصر(عج) و آخرالزمان، دینداری و نگاه داشتن دین به غایت سخت است، یکی از عوامل این سختی، بروز چنین شبهاتی است، چراکه وقتی این شبهات غالب باشد فرهنگ جامعه نمی تواند زمینه ساز ظهور منجی موعود(عج) باشد.

وی تاکید کرد: منتظران باید با این توهین ها و عاملان آن برخورد کنند. اگر فرهنگ آرمانی مهدویت را می خواهیم باید جامعه منتظر را از شبهات خالی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با تاکید بر لزوم برانگیختن غیرت و تعلقات دینی مذهبی مردم در مواجهه با چنین اقدامات موهنی، ابراز کرد: متاسفانه، وضعیت جامعه و عملکرد برخی مسئولان، مردم را به سمتی سوق می دهد که اصلی نیست، برای مثال مشکلات اقتصادی در همه دنیا وجود دارد اما به قدری ذهن مردم ایران را درگیر آن کرده و آن را بزرگ جلوه داده اند، که اذهان را به خود مشغول کرده است!

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی چه عامدانه و چه جاهلانه انجام شود، مانع از تحقق اهداف است. جامعه مسلمانان در مقابل توهین به مقدسات خود باید منسجم و یکپارچه عمل کند اما نزاع ها و مشغول کردن ذهن مردم به حواشی، مانع از تحریک صحیح و بجا اذهان نخبگانی و عواطف مردمی در پاسخ به توهین ها می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 12