وحدت اسلامی؛ سد راه تسلط و پیروزی دشمنان

حجت الاسلام تقوی با تأکید بر ضرورت وحدت بین جوامع اسلامی، گفت: این اتحاد راه تسلط و تفوق دشمن را سد می کند.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، مسؤول مرکز فقهی تبلیغی حضرت جواد الائمه (ع) گفت: وحدت جامعه بشری در احزاب، ادیان و تفکرات مختلف از مباحث چالشی است که در طول تاریخ و در جوامع بشری مطرح بوده هست و خواهد بود.

وی ابراز کرد: یکی از مسائل چالشی در جوامع توحیدی مباحث عدم وحدت در سیر و سلوک، تفکر و تعقل و تبعیت از اصول اولیه معارف دینی و مذهبی است همچنین گرایش به سوی افراد خاص و یا تبعیت از هدایت های ویژه یکی دیگر از مسائلی است که تفرقه را در جوامع اسلامی و توحیدی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام تقوی به اشتراکات میان مسلمانان از مذاهب مختلف اشاره و اظهار کرد: در خارج از دین اسلام چه مذاهب که در درون اهل سنت نهفته است و چه مذاهبی که در درون جامعه شیعه نهفته است همگی به عنوان پیروان اسلام شناخته می شوند و کسانی که به عنوان مسلمان در جهان امروز شناخته می شوند در قرآن، پیامبر(ص)، کعبه و خیلی از معارف و اصول اولیه جامعه اسلامی مشترک هستند.

مسؤول مرکز فقهی تبلیغی حضرت جواد الائمه با تأکید بر ضرورت وحدت بین جوامع اسلامی، بیان داشت: در خارج از دین اسلام به کسی که به مذهب نبوی، علوی و امامت و نبوت توجه می کند، اسلام گرا می گویند؛ اسلام گرا کلیتی است که در جهان بر مجموعه مذاهب شیعی و سنی اطلاق می شود در نتیجه اگر مبارزه و عناد با اسلام گرایی شده و از اسلام گرایی وحشتی دارند در حقیقت اصل اسلام را هدف قرار می دهند و به ندرت اتفاق افتاده که دشمنان در تخریب یکی از فرق و مذاهب و یا خط و مشی یک جامعه نبوی بر آید بلکه اگر اهانت می شود به قرآن، مبانی اسلامی و ساحت قدس نبوی و جامعه اسلامی اهانت می کنند بنابراین جامعه اسلامی و نبوی در برابر این مواضع دشمنان اسلام باید بر وحدت و اتحاد تمرکز یابند.

وی وحدت را سد راه تسلط و پیروزی دشمن بیان و ابراز کرد: وقتی امام راحل و رهبر انقلاب بحث وحدت را مطرح کردند این به این معنا نبود که هر کدام از مذاهب از اصول اولیه خود عدول و تسلیم محض دیگری شود، چنین چیزی امکان پذیر و شدنی نیست و هیچ کدام حاضر به تبعیت از اندیشه و فکر مقابل نیست اما در اشتراکات جز وحدت چاره ای ندارد و این اتحاد راه تسلط و تفوق دشمن را سد می کند.

حجت الاسلام تقوی بیان داشت: وقتی به قرآن و پیامبر(ص) اهانت می شود مگر همه فرق شیعه و سنی به دفاع بر نمی خیزند؟ مگر در دفاع از قرآن و پیامبر(ص) سیاه و سفید، عرب و عجم و ایرانی و غیر ایرانی می شناسیم؟ آن چه مورد توجه است دفاع از صیانت قرآن و پیامبر است این همان وحدت است؛ اگر ما ببینیم که وقتی جامعه نبوی مورد هجمه  قرار می گیرد و همه مدافع می شویم این همان وحدت است.

مسؤول مرکز فقهی تبلیغی حضرت جواد الائمه افزود: چه کسی است که در برابر ظلمی که به مسلمانی در اقصی نقاط دنیا می شود بی تفاوت بوده و آرزده خاطر نشود، مگر می توانیم بر مسلمانی که پیرو دین نبوی است ظلم شود و سکوت کنیم؟ کدام مسلمان است که دل نسوزاند؟ همه این ها وحدت است.

وی به مدیریت تندروها و کندروها در بین شیعه و سنی و حفظ وحدت تأکید و ابراز کرد: باید قبول کنیم که در همه مذاهب، گروه های سیاسی، اجزاب و تفکرات تندرو و کندرو داریم، در شیعه و سنی هم این قائده مستثنی نیست، در سنی داعش، النصره و طالبان از گروه های تندرو هستند و در بین شیعه نیز تندروهایی وجود دارند که با تندروی های خود جامعه اسلامی را دچار چالش می کنند، ما نمی توانیم این تندروها را از جامعه محو کنیم اما باید مدیریت شود و اگر بتوان این تندروی ها را مدیریت کرد، چالش ها کاسته و از بین می رود که در خیلی از جاها مدیریت شده است و این مدیریت زمانی و مکانی امکان پذیر است.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: این که مجموعه متفکرین و عقلای قوم راضی به تندروی و کندروی نیستند به معنای اتحاد و وحدت است؛ ما هر چه ضربه خورده ایم به خاطر تفرقه بوده است از جمله اگر به جامعه اسلامی کفر حاکم شده، فلسطین و قدس را از دست دادیم یا رییس جمهور آمریکا از کشوری مانند عربستان که می تواند مهد جامعه اسلامی و بهترین مدافع حریم نبوی، علوی و معارف دینی باشد، تعبیری به عنوان گاو شیرده می کند، به خاطر تفرقه است.

مسؤول مرکز فقهی تبلیغی حضرت جواد الائمه بیان داشت: به تعبیر امام اگر هر مسلمانی یک سطل آبی را به سمت دشمن پرتاب کند، سیل خروشانی می شود که زندگی و بنیان ظلم را از جا می کند؛ جامعه شیعی اگر چه خون های فراوانی را داد و سختی های زیادی را تحمل کرد اما توانست از اصل اسلام دفاع و اسلام را رکن جامعه معرفی کند و اگر امروز اسلام هراسی در دنیا مطرح می شود به برکت خون شهدا اسلامی است.

وی ابراز کرد: اگر در دنیا با اسلام مبارزه می شود و رییس جمهور فرانسه امنیت جانی خود را برای طول عمر به خطر می اندازد و این خطر را به جان می خرد که تمام عمر باید مخفی شود، به خاطر خون مقدس شیعه است که اسلام را روبه رشد و تکامل قرار داده و در همه جامعه بشری نفوذ کرده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 3 =