آزاد سازی قدس شریف مهم ترین مساله دنیای اسلام است

حضرت آیت الله نوری همدانی مساله قدس شریف را مهم ترین مساله دنیای اسلام دانست و بر نقش آفرینی فعال علما و نخبگان برای آزادسازی قدس شریف تاکید کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی به همایش ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلامی که صبح امروز در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، پیامی ارسال کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و الصلاه و السلام على خیر خلقه و اشرف بریته سیدنا و نبینا ابوالقاسم محمد و على اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله فی الأرضین

باسلام و تحیت به آن مجمع محترم که با حضور اساتید و شخصیتهای معظم تشکیل گردید.

امروز یکی از موضوعات مهم در دنیا مسئله قدس شریف می باشد و شاید بتوان گفت مهمترین مسئله باشد.

بر این اساس جبهه استکبار با تمام قوا وارد این موضوع شده است و این هوشیاری جهان اسلام خصوصأ علماء و نخبگان را برای مقابله با این تفکر خطرناک می طلبد و بر این اساس باید دو موضوع را عرض کنم.

یک موضوع سابقه عداوت و دشمنی جبهه مقابل با اسلام و موضوع دوم نقش علماء ونخبگان در مقابله با این موضوع، اما سابقه دشمنی آنان را قرآن کریم در جاهای مختلف اشاره فرمود و توصیه های موکد مبنی بر عدم ارتباط با آنان را متذکر کردید «لتجدن أشد الناس عداوۃ للذین آمنوا الیهود» (سوره مائده آیه ۸۲) و در آیه دیگر و «یا أیها الذین آمنوا لا تتخذوا بطانه من دونکم لا یألونکم خبالا ودوا ما عنتم» (سوره آل عمران آیه ۱۱۸) آیه و باز در آیه دیگر «ولن ترضى عنک الیهود ولا النصاری حتی تتبع ملتهم» ( سوره بقره آیه ۱۲۰).

بر این اساس تکلیف جامعه اسلامی را روشن ساخته است.

و اما وظیفه علماء باید توجه داشت که رسالت علماء و نخبگان همان است که در بعد هدایت بر عهده پیامبران بوده تا مردم  از ظلمت و جهالت به سعادت و رستگاری برسند و در مقابل با دشمن علاوه بر علم و دانش، جهاد را در کارنامه زندگی خود داده باشند و همانطور که پیامبران با دستی کتاب هدایت و با دست دیگر ابزار جهاد داشته اند علماء نیز همین مسیر را پیمایند که سعادت انسان محقق نمی گردد مگر در سایه جهاد وخداوند متعال به پیامبر فرمود «یا ایها النبی جاهد لکفار و المنافقین واغلظ علیهم» (سوره توبه) و آیه « فلا تطع الکافرین وجاهدهم به جهادا کبیرا» (سوره فرقان آیه ۵۲)

و خود پیامبر هم با ما چنین امر کرد: « للجنۃ باب یقال له باب المجاهدین یمضون إلیه فإذا هو مفتوح و هم متقلدون بسیوفهم و الجمع فی الموقف و الملایکه ترحب بهم ثم قال فمن ترک الجهاد ألبسه الله عز و جل ذلا و فقرا فی معیشته و محقا فی دینه إن الله عز و جل أغنى أمتی بسنابک خیلها و مراکز رماحها» (الکافی، باب الجهاد، ج ۵، ص ۲).

امروز تمام مشکلات بشر خصوصا بعضی از حاکمان کشورهای اسلامی عمل نکردن به دستورات قرآن کریم است امروز عربستان سالیان قرآنهای فراوانی چاپ میکند و به سراسر دنیا میفرستد، اما بهره ای از آن نبرده و آیات جهاد را نادیده گرفته و تن به ذلت می دهد.

«یا أیها الذین آمنوا لا یروا عدوی وعدوکم أولیاء» ( سوره ممتحنه آیه ۱) و «ان الکافرین کانوا لکم عدوا مبینا» ( سوره نساء آیه ۱۰۱).

امروز رژیم غاصب صهیونیستی با تمام قوا وارد میدان شده و استکبار جهانی هم که طبل رسوایی شان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بلند شد از آنان پشتیبانی می کند تا بتوانند به جنایات خود ادامه دهند و تجاوز و کشتار وحشیانه خود را علیه ملت مظلوم فلسطین ادامه دهند و از طرفی سازمان های بین المللی نیز سکوت مرگباری را اختیارکردن این ننگ بر دامن بعضی از کشورها که به طرح عادی سازی با رژیم غاصب صهیونیستی وارد شده اند خواهد ماند.

مسلمانان باید بدانند عمل به این آیه شریفه لازم است «محمد رسول الله والذین معه أشداء على الکفار رحماء بینهم» ( مورد فتح آیه ۲۹) و هرگونه ارتباط با رژیم کودک کش و هواداران آن حرام و وظیفه اول مسلمین مقابله با آنان است و دشمنان اسلام بدانند که در موضوع فلسطین آحاد مسلمانان متحد و هم نظر هستند و قدس شریف را قلب تپنده جهان اسلام دانسته و اجازه غصب آن مکان مقدس را نخواهند داد و حکام کشورهای مرتبط با اسرائیل غاصب و جعلی بداند سقوط و نابودی آنان نیز نزدیک است و ان شاء الله بزودی این رژیم جنایتکار از منطقه محو خواهد شد و امت اسلام با وحدت و همدلی این امر را محقق خواهند نمود.

قال امیرالمومنین علیه السلام «فیا عجبا عجبا و الله یمیت القلب ویجلب الهم من اجتماع هؤلاء القوم على باطلهم و تفرقکم عن و قال ما بالکم ما دواؤکم ما لکم لقد ملأتم قلبی قیحا و شحنتم صدری غیظا».

در پایان بار دیگر از همه عزیزان بویژه مجمع عمومی جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم تشکرنموده و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.

حسین نوری همدانی اول ربیع الثانی ۱۶۶۲






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 6 =