تربیت انقلابی جدا از تربیت اسلامی نیست

حجت الاسلام نظافت گفت: اگر کسی همه ابعاد شخصیتی وی تقویت و تربیت نشده باشد وقتی به قدرت برسند ضربه می زند.

حجت الاسلام محمد جواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی در کلاس درس مجازی به تربیت جامع طلاب انقلابی، تبلوری از انقلابی گری اشاره کرد.

وی گفت: انسان دارای پیچیدگی هایی است و در عین حال مختار است، انسان دارای فطرت است که باید شکوفا شود و به درجه ای برسد که انتخاب کند و چون دین اسلام دین جامعی است و همه ابعاد انسان را تحت پوشش قرار می دهد پس باید تربیت جامع داشته باشد.

وی به روابط انسان اشاره و ابراز کرد: انسان با خود، با طبیعت و دیگر انسان ها و با دیگر حکومت ها و قدرت ها رابطه دارد حال چگونه رابطه برقرار کند تا شخصیت انسان پایمال نشود، تربیت اگر جامع نشود، نقطه ضعف ها در جایی آشکار می شود.

حجت الاسلام نظافت با بیان این که تربیت انقلابی جدا از تربیت اسلامی نیست، اظهار کرد: ما در دوران انقلاب عبرت های زیادی داریم که ثروتی است، انقلابی هایی داریم که وقتی به قدرت رسیدند کم آوردند؛ برخی در شور انقلاب انقلابی شده اما نقطه ضعف های وی باقی می ماند؛ اگر کسی همه ابعاد وی تقویت و تربیت نشده باشد وقتی به قدرت برسند ضربه می زنند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در تربیت انقلابی باید به این جامعیت توجه شود و جزئی نگر نباشیم، اگر کسی کار قرآنی، یا خودسازی و یا کار اقتصادی درست می کند، کار انقلابی انجام می دهد؛ کسی که کار تربیتی می کند اول باید از خود غافل نشود.

وی افزود: امروز کمبود ما این است که سخنران داریم اما موثر و تأثیرگذار روی جان ها نداریم، در خلال فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اگر خالصانه باشد به تربیت خود انسان کمک می کند بنابراین ما اول به خود بپردازیم و به اندازه ای که رشد کردیم زکات آن را بپردازیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 5