تعلیم و تربیت ار ارکان اساسی در برابر تهاجم فرهنگی است

حجت الاسلام مشیری گفت: اگر از روزی که بحث تهاجم فرهنگی مطرح شد با راهبرد و استراتژی دقیق و منطقی جلو می رفتیم امروز با چالش های بسیار روبرو نبودیم.

حجت الاسلام محمد هادی مشیری، دبیر اتاق تبلیغ خراسان در دوره تربیت مربی در مکتب خانه حاج قاسم سلیمانی، گفت: تعلیم و تربیت مغایر با قدرت انتخاب افراد نیست بلکه مبنا ها را به افراد می دهد تا افراد درست انتخاب کنند.

وی به دلایل اهمیت تعلیم و تربیت اشاره و بیان داشت: انسان در مراحل مختلف زندگی به صورت ذاتی به دنبال رشد است و نیز جهات معنوی انسان بر جهات مادی او تأثیر دارد که تأثیر روح بر بدن از ساده ترین و مهمترین بعد معنوی انسان است که بر بعد مادی او موثر است و کسی نمی تواند آن را انکار کند پس باید روح انسان رشد کند همچنین تعلیم حقایق و ترفیع مقام انسانی با تربیت ممکن است که قرآن نیز به آن اشاره دارد و می فرماید:« انسان ها با حقیقت ها رشد می کند.»

حجت الاسلام مشیری افزود: انسان بدون تربیت فلسفه تربیت هیچ چیزی ندارد، انبیا برای تربیت انسان ها فرستاده شدند، در قرآن توصیه شده است که مراقب خود و دیگران باشید که با تربیت این مراقبت ممکن است همچنین برای ارزش هدایت و تربیت دیگران تربیت می کنیم. و نیز اگر ما تربیت نکنیم دیگران این کار را انجام خواهند داد.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان به دیگر دلایل ضرورت تربیت دینی اشاره و ابراز کرد: انسان فی نفسه تربیت پذیر و مقلد است، انسان این قابلیت را دارد که انسان رحمانی یا شیطانی شود، قرآن به برخی از ضلمه عالم مانند فرعون بسیار پرداخته است و آن را طاغوت می خواند که این نتیجه تربیت های نادرست است.

وی اظهار کرد: مهمترین تکلیف ما در برابر امام زمان تربیت است، در جوامع امروزی تربیت جایگاه ویژه ای دارد، کشوری بدون آموزش و پرورش و دانشگاه و کارشناسان تربیتی در دنیای امروز پیدا نمی شود همچنین در برابر تهاجم فرهنگی امروز دشمن تعلیم و تربیت یک رکن اساسی است و اگر از روزی که بحث تهاجم فرهنگی مطرح شد به صودرت عاقلانه، دقیق و منطقی و با راهبرد و استراتژی دقیق جلو می رفتیم امروز هیچ اتفاقی برای ما نمی افتاد اما ما از تربیت غفلت کردیم و دچار چالش های بسیار شدیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 12